یاسی‌ترین

https://t.me/Yasitariin

یاسی‌ترین

https://t.me/Yasitariin

یاسی‌ترین

هرگز ندیده بودم چشم تو را چنین در خون و اشک غوطه‌ور، ای مامِ رنج‌ها! ای میهنی که در تو به خواری مثل اسیر جنگی یک عمر زیستیم. زین گونه زیستیم و به هق‌هق گریستیم.

به امید آزادی

بایگانی
آخرین مطالب

پساگاهان‌بار

چهارشنبه, ۲۲ شهریور ۱۴۰۲، ۰۲:۳۱ ب.ظ

دارم برمی‌گردم خونه‌ی خودم. سرم رو تکیه دادم به پنجره. بزرگراه چمران، رو به جنوب... مثل همیشه توی خلسه‌ی خاطرات غوطه‌ورم. 

یه گوش هندزفری خراب شده 🥺🙁 

دارم همون آهنگ آخری تتلو رو گوش می‌کنم؛ لیدوکائین. بعد چون یه گوش کار نمی‌کنه، صدای رادیو هم میاد😑

 

پدر مادر، خانواده، خواهر برادر، چیز عجیبیه. یه جوریه. نمی‌دونم چطوری دیگه اگر می‌دونستم که نمی‌گفتم یه جوری، می‌گفتم اونجوری! دوستند و دشمن. هر چی نزدیک‌تر که میشی ترسناک‌تر میشن، دور که میشی هیچی نمیشه، یعنی برای من چیز خاصی نمیشه. فقط یه جور عذاب‌وجدان بخصوص، یا انگار که رفته باشی تو کما و دور تختت پر شده باشه از آدمای نگران، کنار بوق بوق اون همه دستگاه و شلنگ. انگار دارن دستاتو فشار می‌دن و دم گوشت بهت یادآوری می‌کنن کی هستی تا پاشی، اما تو بیشتر غرق میشی تو کمایی که انتخاب کردی.

هی! یاسی! یادته تو همون دختر کوچولو خجالتیه بودی، یادته صداتو به زور می‌شنیدیم؟ یادته رفته بودی تو برفا بخوابی ببینی مردن توی برف چطوریه؟ 

یاسی! پاشو! یادته تو همون دختره بودی که یواشکی کتاب می‌خوندی؟ یادته همیشه یه دوستی داشتی که ما ازش بدمون میومد؟ یادته مدرسه تعطیل می‌شد حالت گرفته می‌شد؟

یاسی...؟؟؟

 

ولی من آدم ترسویی‌ام؛ شاید از این جهت که دارم می‌گم ترسوام شجاعم، ولی در کل ترسوام. 

ترس‌هامم شبیه ترسای بقیه نیست؛ مثلا منظورم ترس از بلندی یا ترس از فضای بسته، یا ترس از صدای باد و طوفان یا ترس از آدمای عصبانی که داد می‌زنن یا ترس از سوسک نیست که البته همشو دارم 😂 

اتفاقا گاهی برای کارای دیوونه‌ای، که بعضیاشونو برای هیشکی نگفتم و شایدم هیچ‌وقت نگم، شجاعتم زیاده. نمی‌دونم شجاعته یا جسارت یا تخم یا حالا هرچی اسمش رو بذاریم.

ولی با این حال ترسوام...

ترسم از رو‌به‌رو شدنه، اونم نه با هر چیزی. چون با خیلی چیزای سخت و طاقت‌فرسای زندگی یه جوری رو‌به‌رو شدم که کمتر کسی می‌تونست.

پس...

پس چرا ترسوام؟ از چیه که می‌ترسم؟ 

من از تنهایی می‌ترسم. از اینکه مورد بی‌توجهی قرار بگیرم، از اینکه دوستم نداشته باشن، از اینکه تایید نشم، از اینکه نگن یاسی رو دوستش داریم و قبولش داریم.

بعد اینطوری میشه که وابسته هم میشم...

وابستگی‌های قبلی همشون ظاهرا از بین می‌رن و تمام اضطراب جداییش، می‌ریزه تو اون آدمی که دوستش دارم، که عشقشو طلب می‌کنم، که محبوبمه، که دلم می‌خواد تاییدم کنه... که تاییدم می‌کرده و دوست داشتم به این تاییدش ادامه بده... بعد حق هر چیزی رو از خودم می‌گیرم تا اوضاع آروم بمونه و دوست داشته بشم چونکه برای بعدش، یعنی بعد دوست نداشته شدن، هیچ تصوری ندارم، و از اون موقعیت می‌ترسم.

برای امروز که سی‌و‌هفت سال و یک روزم هست، آرزوی قدرت برای خودم می‌کنم. 

قدرت رو‌به‌رو شدن با خیلی چیزا.

من تا امروز، کار خاصی برای خودم نکردم. نه که نکرده باشم ها، ولی خب بیشتر میشه گفت که نکردم. تجربه‌های خیلی عالی نداشتم. اون چیزی که نه تنها من، که هر آدمی لیاقتش رو داره خیلی نچشیدم، نمی‌دونم هم قراره چیا تجربه کنم... ولی برای امسالم و باقی عمرم، آرزوم اینه که بتونم مقابل اون چیزایی که ترسیده بودم ازش، محکم بایستم.

حالا تجربه‌های خوشایند بماند.

پارسال تا الان خیلی غصه‌ی عمر رفتمو خوردم، فرصت‌های از دست رفته، خلاصه بگم، اینکه به این سن رسیدم و پر از حسرت.

روی علائم بالا رفتن سن و پیری هم خیلی حساس بودم، روی تغییرات ظاهری و...

ولی الان فکر می‌کنم جهنم! مهم نیست! هرچی بود گذشت دیگه... حالا شاید باقی عمر، روزگار نقشه‌ی بهتری برام کشیده باشه یا شاید من، قوی‌تر باشم برای ساختن چیزای بهتر.

قوی!

همین واژه‌ی قوی برای من بار معنایی زیادی داره و خاطرات زیادی رو یادم میاره...

و گاهی از قوی بودن یا بیشتر از این قوی بودن می‌ترسم. قوی که باشی آدما جلوت ضعیف می‌شن و این براشون راحت‌تره!

بگذریم...

عوارضی تهران رو رد کردم، در حالی که شارژ هندزفریم تموم شد و خاموش شد اما مغزم نه! هیچ جوره خاموش نمیشه :)

 

تولدم هم تموم شد و من خوشحالم که اون کلیشه‌های عکس و... رفت تا سال بعد.

و می‌تونم تا اون موقع اضطرابم رو در این زمینه فراموش کنم.

چشم‌هامو ببندم و به لذت داشتن دوستای خوب فکر کنم.

همیشه گفتم، یکی از بزرگ‌ترین شانس‌های زندگی من، دوستای خیلی خوبن. خیلی خیلی خیلی خوب..‌. که از پریشب تا الان به بهانه‌ی تولدم، محبتشون رو بیشتر نشونم دادن.

 

پست کپی شده از کانال!

  • یاسی ترین

نظرات (۸)

تولدت مبارک یاسی قشنگم 🩷

 

پاسخ:
مرسی رها جونم ❤️❤️❤️

تولدت مبارک یاسی زیبا، انشاالله عمر با عزت داشته باشی و به آرزوهای خوبت برسی عزیزم

پاسخ:
مرسی مهرناز جونم 😍😍😍😘😘😘

عزیزم. بهت تبریک میگم بخاطر اولین روبرو شدنت و نوشتن ازش.

خودت روانشناسی دیگه! تله های کودکی هست. 

قطعا مشاور میتونه بهت کمک کنه ولی یادمه تو کانالت نوشته بودی فعلا امکان مشاوره گرفتن نداری ولی خب وقتی آدم همه جراتش رو جمع میکنه که با ترس هاش روبرو بشه کتاب و پادکست هم کلی می تونن جلو ببرنش. 

به قول یکی از همین پادکست ها اولین قدم این هست که آدم صداقت بی رحمانه در مورد خودش داشته باشه. از قالب قربانی که بیرون بیایی و کم کم طعم قدرت کنترل کردن خودت و زندگیت رو بچشی روز به روز جسورتر میشی و متعاقبش هم قوی تر.  

پاسخ:
مرسی صبا جونم 
آره دیگه...
اوهوم. آدم اگر باهوش باشه، مطالعه داشته باشه اطلاعات داشته باشه و با خودش روراست باشه و سعی کنه تغییر ایجاد کنه قطعا میشه 

درسته 👌☺️
  • خواننده خاموش
  • تولدت مبارک یاسی‌ترین عزیز 🌹

    چون چن سالی‌ست ک خاموش میخونمت و ی کوچولوی کوچولو😉 شناخت نسبی ازت دارم و مهمتر اینکه تولدت هم هست دلم خواست برات ولحرفی کنم ! 

    اول از همه تولدت مبارک باشه دختر شهریوری ـ امیدوارم ک همراه با سلامتی و آرامش ، دفتر سی‌و هفتم‌ زندگی‌ات پر از خاطره‌های قشنگ باشه و لطف خدای مهربون همراه همیشگی‌ات !

    اگه بغل‌اش ی گونی دلار هم عنایت کرد😀 قول بده روزی پنجاه رکعت نماز شکر بجا بیاری ک هواتو داشته !

    دوم اینکه ـ باید همینجوری قوی باشی و بجنگی تا دوتا دخترای گل‌ات بزرگ بشن (بقول معروف از آب و گِل دربیان) اونوقت میتونی وا بدی و قوی نباشی ! 😊

    سوم اینکه اون ترسی هم ک ازش اسم بردی بهش میگن مهرطلبی و ریشه‌اش هم در کودکیت هست ! 

    با یک روان‌درمانگر خوب میتونی تعدیل‌اش کنی ! 

    چهارم هم هیچی دیگه پایان ولحرفی ! 🤣

     

    شاد و سلامت باشی الهی 🙏

    پاسخ:
    ممنونم عزیزم ❤️ 
    من خیلی از حرف زدن با دوستان ناشناس خواننده های خاموش هیجان زده میشم 😁 
    بله عزیزم می‌دونم مهرطلبی هست و ریشه در کودکی داره. چی ریشه در کودکی نداره ؟ 
    خیلی خوشحال شدم عزیزم 
    و خیلی ممنونم از کامنتت 😍😍😍 

    به نظرم حتی قویتر شدن هم یه ترسی توی دلش داره چون قراره با چیزای سخت‌تری بهت ثابت بشه که قوی‌تر شدی ولی خوبیش اینه که راحت‌تر ازشون عبور میکنی و سختیش برات موندگار نمیشه 

    بهرحال مزایاش به معایبش می‌چربه :) 

    امیدوارم روزگار پیش روت قرار باشه اون روی لطیفش رو بهت نشون بده❤️🌱

    پاسخ:
    اوهوم 👌 
    مرسی آرامش عزیزم ♥️ دوست خوبم 😘

    تولدت مبارک یاسی قشنگ 💞

    پاسخ:
    مرسی حنا جونم ♥️😘

    تولدت مبارک یاسی ترین یاسی دنیا .... دختر مهربون .... 😍😘😘

    پاسخ:
    مرسی نرگس عزیزم 😍😍😍😍

    تولد تولد تولدت مبارک🌹🌹🌹

    یاسیِ زیبا🧡💙💚🤍❤️🧡

    پاسخ:
    مرسی عزیزم 😘😘😘 
    مرسی قشنگم ♥️
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">