یاسی‌ترین

https://t.me/Yasitariin

یاسی‌ترین

https://t.me/Yasitariin

یاسی‌ترین

هرگز ندیده بودم چشم تو را چنین در خون و اشک غوطه‌ور، ای مامِ رنج‌ها! ای میهنی که در تو به خواری مثل اسیر جنگی یک عمر زیستیم. زین گونه زیستیم و به هق‌هق گریستیم.

به امید آزادی

بایگانی
آخرین مطالب

پس از تفکر بسیار من باب عنوان، به نتیجه نرسیدم.

دوشنبه, ۱۵ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۵۷ ق.ظ

همدان زیباست. خیابان‌هایش تمیزند. از دیدن اسم شاعرها بر خیابان و میدان حس خوبی دارم‌. معماری خانه‌ها قشنگ و چشم‌نواز، همه چیز در سطح است و خیلی از ارتفاع خبری نیست. توی خیابان‌ها که راه می‌روم از تصور اینکه در یکی از کهن‌ترین شهرهای جهان قدم می‌زنم هیجان‌زده می‌شوم و حس می‌کنم میان کتابِ قطور تاریخم.

و هوا خنک و دلچسب و آسمان صاف و پاک و مهربان و ابرها مثل بستنی‌های بزرگ وانیلی توی کاسه‌ی سفالی آبی.

شب‌های روستا آن‌قدر سرد است که پتوی نازکی دورمان می‌پیچیم و توی ایوان خانه می‌نشینیم. وقتی دراز می‌کشم و به آسمان پاک و پر از ستاره خیره می‌شوم، وقتی سکوت شب را فقط صدای سگ‌ها می‌شکنند، یاد کودکی‌ام می‌افتم و دنیای شاد و بی‌دغدغه‌ای که داشتم. نمی‌دانم شاید به همین خاطر است که از هر حسی خالی‌ام. انگار وابستگی‌هایم در پستوی ذهنم قایم شده‌اند. انگار که رنج‌ها و تنهایی‌هایم دورند. می‌دانم که هستند اما از آنها سایه‌ی محوی باقی مانده بر دیوار روحم.

نمی‌دانم کیستم. راه خانه‌ام را به یاد نمی‌آورم. نامم را فراموش کرده‌ام. من، خودم را بین راه جا گذاشته‌ام و غم‌های تلمبار شده و رنج‌های کهنه شده‌ام را نیز. 

همه چیز یادم می‌آید اما انگار با من نیست، همراهم نیست، کنارم نیست.

 

 

انتهای باغِ کوچک و بسیار زیبایی که خانه در آن قرار دارد، بوته‌ی گل محمدی بزرگی هست که پشت درخت‌های گیلاس پنهان شده. صورتی و دلبر.

پهنشان کردم تا خشک شوند.

 

 

  • یاسی ترین

نظرات (۷)

چه عنوان سنگینی :)))))

تاثیر آب و هوای همدان فکر کنم :))))

 

 

خوش بگذره قشنگ جان :*

پاسخ:
بابا آدم عنوان به ذهنش نمی‌رسه 😂😂😂 
فک کنم ابن‌سینا تقلب رسوند بهم 😁 

قربونت عزیزم ♥️
خانم نیستی اینورا 😍
  • رهگذر دیوانه
  • یه جوری شاعرانه تعریف میکنی دلم میخواد پا شم برم بیرون ببینم چه خبره 😂 الان حاضر میشم میرم پیاده روی صبحگاهی 😁

    امیدوارم خوش بگذره بهتون

     

    پاسخ:
    😁😁😁 
    یه نگاهی هم به آسمون تمیز شهرتون بکن 😍 
    ما از بس آلودگی دیدیم خیلی به چشممون میاد.
    ممنونم 

    هستمممم، خیلی ریز میرم و میام 😁

    پاسخ:
    😂😂😂 خوبه خوبه 

    دوبار همدان رفتم یه بار واسه کوهنوردی که رفتیم قله الوند و دامنه‌ی کوه یه ییلاق داره بنام دشت میشان که یه بهشت واقعیِ و بار دوم برای ماموریت کاری رفتم هر دوبارش خیلی خوش گذشت، همدان خیلی شهرِ تمیزیِ 

    خوش بگذره بهتون:)

     

    پاسخ:
    چقدر خوب 😍 کوهنوردی عالیه 
    وای چقدر رویایی 

    ممنونم 

    این پستت برام خیلی جالب بود، آخه یه دوست دارم از دوران دانشگاه از همدان متنفره و فقط از زمین و زمانش بد میگه :)) سر همین وقتی می‌بینم از قشنگیای همدان میگن، همه‌اش میگم پس چرا این دوست من، این همه قشنگی رو ندیده هیچ وقت...

    پاسخ:
    حتمن خاطره بد داره. 
    من فکر میکنم فقط تجربیات بد می‌تونه باعث بشه آدم قشنگیای محیط رو نبینه
    همونطوری که تجربه خوب می‌تونه باعث بشه زشتیای محیط رو نبینی 

    چی بگم :دی اما آخه متولد اونجا بود و منطقا خاطرات خوبش از اونجا باید بیشتر باشه البته اصل و اساس مشکلش با همدان این بود که میگفت عین ده کوره است هیچ کوفتی برای تفریح نداره :))

    پاسخ:
    چی بگم والا 
    به نظرم مشکل از خودش بوده 😁 جاهای قشنگی داشت همدان 

    موافقم :))

    پاسخ:
    👌😁
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">