یاسی‌ترین

https://t.me/Yasitariin

یاسی‌ترین

https://t.me/Yasitariin

یاسی‌ترین

هرگز ندیده بودم چشم تو را چنین در خون و اشک غوطه‌ور، ای مامِ رنج‌ها! ای میهنی که در تو به خواری مثل اسیر جنگی یک عمر زیستیم. زین گونه زیستیم و به هق‌هق گریستیم.

به امید آزادی

بایگانی
آخرین مطالب

آخر قصه‌‌اش

پنجشنبه, ۲۰ مرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۲۹ ق.ظ

سرشب گیسو را روی پا گذاشته بودم و می‌خواباندم، گوشی توی دستم و بی‌هدف بالا پایین می‌کردم، تماس داداش را که روی گوشی دیدم، چند ثانیه فکر کردم، یعنی چه اتفاقی افتاده؟ حدسم درست بود؛ مادربزرگم فوت کرد.

در عرض چند ثانیه خبر را تحویل گرفته بودم و داشتم در سکوت و خیره به رو‌به‌رویم پاهایم را تکان می‌دادم تا خواب چشم‌های دلبرکم را سنگین کند.

حالا که خانه از هیاهوی بچه‌ها خالی شده و مثل هرشب، سکوت در آغوشم کشیده، فکرم می‌رود به هشتاد و شش سال پیش که دختر کوچولویی به دنیا آمد و حالا پیرزنیست که جسمِ تحلیل رفته‌اش، فردا زیر خاک می‌رود.

فکرم درگیر این هشتاد و شش سال شده، با تمام زیادی‌اش چه کوتاه به نظر می‌رسد. همه چیز در نظرم می‌رود روی دور تند؛ کودکی و نوجوانی و جوانی و میانسالی و...

چه ناماندگار!!! 

چه حقیریم در برابر طبیعت.

سعی می‌کنم چهره‌اش را تجسم کنم، نه چهره‌ی چند ماه گذشته، آنی که مثلا پنج سال پیش بود. بعد سعی می‌کنم اولین خاطره‌ام ازش را به یاد بیاورم؛ سریعا خنده‌ام می‌گیرد و می‌گویم بی‌خیال بسه دیگه! همان بهتر یادم نباشد.

هوممم 

باید وسایلم را جمع کنم، لباس مشکی‌هایم را از توی کمد دربیاورم. روزهای آینده را به دراوردن هسته خرما و نهادن گردو بجایش، قبرستان، مسجد و و و بگذرانم.

 

 

می‌دونی چیه مامان بزرگ؟ تو الان یکی از همه‌ی ما جلوتری؛ حتی اگر ندونسته باشی این هشتاد و شش سال که چی، حداقل می‌فهمی که بعدش چیه.

  • یاسی ترین

نظرات (۱۷)

چقدر تلخ می نویسید این روزها...

پاسخ:
اوهوم

تسلیت میگم عزیززززم،  روحشون شاد🙏🌷

پاسخ:
ممنونم صبا جون ♥️😘

تسلیت میگم. خدا بهتون صبر بده. روحشون قرین رحمت و آرامش.

 

 

در برابر عظمت هستی هیچ نیستیم حتی هیچ

پاسخ:
ممنونم عزیزم ♥️

تسلیت میگم یاسی..

 

 

 

پاسخ:
مرسی عزیزم ♥️

عزیزم تسلیت میگم.

خدارحمتشون کنه🖤🕊🖤

پاسخ:
ممنونم عزیزم ♥️
  • ستاره درخشان
  • خدا رحمتش کنه .روحش شاد🌷

    پاسخ:
    ممنون عزیزم ♥️

    روحشون شاد.

    بند آخر خیلی خوب بود.

    شاید مرحله بعد رسیدن به آرامش ابدی باشه (:

    پاسخ:
    مرسی عزیزم ♥️
    :)

    خدا بیامرزدشون. روحشون شاد.

    پاسخ:
    ممنونم عزیزم ♥️

    تسلیت میگم عزیزم

    ان شاالله روحشون قرین رحمت الهی باشه🌸

    پاسخ:
    متشکرم ❤️
  • ما و تربچه مون
  • تسلیت میگم عزیزم:((

     

    پاسخ:
    ممنونم عزیزم ♥️

    روحشون در آرامش... و دل تو هم❤️

    پاسخ:
    ممنونم عزیزم ♥️😘

    هشتاد و شش سال

    کم کم پنجاه سال هنوز راه داریم

    اما چه اندک به نظر می رسد

    خدا بیامرزد....

    پاسخ:
    کی می‌دونه مونا!
    ولی خب آره، مثلا اگر قرار باشه زنده بمونیم و زندگی کنیم تقریبا چهل پنجاه سال دیگه میشه. بعد همچین کوتاهه انگار پنج سال!!!!

    ممنونم عزیزم ♥️

    سلام یاسی جان . قبل از هر چیزی بابت فوت مادربزرگت تسلیت میگم . 

    پستهای اخیر رو خوندم . البته به جز رمزدارها .‌چون رمزشون رو نداشتم 

    دختر چقدر این مدت اذیت شدی ..... 

     

    خواستم بگم یاسی یادته اونوقتها خیانت دیدی!! یادته خودت خواستی ادامه بدی ! تازه میخواستم بهت یاداوری کنم که خودت خواستی اگبا این شرایط بمونی یهویی دیدم خودت بیشتر از هر کسی به خودت سرکوفت اشتباهاتت رو زدی . 

    گفتم هیس اوا سکوت کن زبون به دهن بگیر ... الان فقط دعا میکنم حال دلت خوب شه . همین ..

    پاسخ:
    سلام ممنونم
    رمز اگر می‌خواستی میدادم عزیزم 

    آره زیاد :) زندگی همینه دیگه همیشه همینه حالا کم و زیاد...

    ای وای خوب شد زبون به دهن گرفتی نگفتی 😂😂😂

    ممنونم عزیزم ♥️ 
    متشکرم 
  • محبوب حبیب
  • تسلیت میگم یاسی جون.

    مادربزرگ ها انگار مادر دوم ما هستن. من بعد از رفتن مادربزرگم بهم ریختم. هم سن مادربزرگ شما بود که رفت ولی من همش حس میکردم چرا اینقدر زود؟ 

    چیزیش هم نبود و توی یک هفته کرونا... 

    هنوز هم خوابش رو می بینم که زنده است و میگه محبوب کی میایی؟ همیشه چشم به راه دیدنم بود ... عذاب وجدان دارم کم بهش رسیدگی کردم

    پاسخ:
    ممنونم محبوب عزیزم 
    خدا رحمتشون کنه روحشون شاد 🌷
    بله خیلی وقت‌ها دیر میشه... زندگی همینه دیگه...
    ولی خب من علاقه‌ای به مادربزرگم نداشتم. روابطمون عمیق نبود.

    تسلیت میگم عزیزم...

    فردا اولین سالگرد مادربزرگ من هست...خیلی دلم براش تنگ شده....روح مادربزرگ هامون شاد

    پاسخ:
    ممنونم ❤️
    آخی روحشان شاد 🌷

    ررمز که اگر بدی یممنون میشم ...

    دیدی زبون به دهن گرفتم نگفتم ؟!

    پاسخ:
    آره دمت گرم خلاصه 😂
    الان می‌فرستم برات 
  • رها (مامان بهار )
  • سلام عزیزم 

    تسلیت میگم ، روحشون شاد 

    یاسی قشنگم برا ناراحتیهات ناراحتم ، کاش میتونستم کاری برات انجام بدم 

    پاسخ:
    مرسی عزیزم ♥️

    قربونت برم 😘🌷
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">