یاسی‌ترین

https://t.me/Yasitariin

یاسی‌ترین

https://t.me/Yasitariin

یاسی‌ترین

هرگز ندیده بودم چشم تو را چنین در خون و اشک غوطه‌ور، ای مامِ رنج‌ها! ای میهنی که در تو به خواری مثل اسیر جنگی یک عمر زیستیم. زین گونه زیستیم و به هق‌هق گریستیم.

به امید آزادی

بایگانی
آخرین مطالب

باد بهاری

جمعه, ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱، ۱۱:۰۶ ق.ظ

باد درختچه‌های کوچک داخل گلدان‌ها را تکان می‌داد و من چشم دوخته بودم به حرکتش میان شاخ و برگ‌ها، حرکت خاک‌های روی زمین و گردبادهای کوچکی که مثل فرفره می‌چرخیدند، پاهایی که می‌رفتند و می‌آمدند... آدم‌هایی که جا می‌ماندند و آدم‌های دیگری که با جاهای خالی برمی‌گشتند... و زمین که بی‌رحمانه اجساد را در کام خود می‌کشد.

رویش را سیمان کرده بودند، چند شاخه گل گلایل چیده شده بود. نمی‌دانم قبل از من چه کسی اینجا بوده. شمع‌ها را تکیه دادم به دیوار. باد شعله را خاموش می‌کرد و من هر چند دقیقه یک بار سکوت گورستان را با صدای تق فندکم می‌شکستم.

به جمعه‌ی قبل‌تر فکر می‌کردم، به پیامی که نوشته بود بهش بگو بیاد مادرش رو ببینه، بعدا پشیمون میشه... به ناباوری‌ام، به اینکه با دست‌های لرزان نوشتم نگو اینجوری، خوب میشه ایشالا... و به آن ساعت‌های پایانی که فکرم رفته بود به دشت‌های آلاله‌ی خوزستان که گفته بود یه بار باید ببرمت، به حیاط‌های خانه‌های شرکت نفت که همیشه برایم تعریف می‌کرد، به کوه‌های کوچکی که نزدیک خانه‌شان بود و مادرش لباس قرمز تنشان می‌کرد تا از توی حیاط مراقبشان باشد، به تاج گلی که با بابونه‌ها درست می‌کرد... به تقدیری که تا کجا آوردش، زن شد، معلم شد، مادر شد، مادر همسر شد، مادربزرگ شد... شاید می‌توانست بیشتر بماند اما رفت.

دفتر زندگی‌اش بسته شد با تمام خوبی‌ها و بدی‌ها.

  • یاسی ترین

نظرات (۴۴)

یاسی جان...

مخاطب این پست کیه؟😟😟😟

پاسخ:
مادر همسرم فوت کرد

چه ناباورانه...

روحش قرین رحمت و آرامش 

خدا صبرتون بده

به خودت چند ده برابر ☹☹☹

پاسخ:
بله.
خیلی ممنون عزیزم😘

دنیا چقدر عجیبه 

خدا رحمتشون کنه ، شوکه شدم 

پاسخ:
آره 
ممنونم عزیزم 
روح پدربزرگ عزیزت شاد

خیلی ممنون یاسی جان

حالت خوبه؟ گل دخترات خوبن؟ 

پاسخ:
خوبیم عزیزم خدا رو شکر 
بچه‌ها هم خوبن ♥️

یاسی جان💚

تسلیت میگم خدا رحمتشون کنه 

میدونم روزای سختی رو می‌گذرونید خدا به تو و همسرت صبر بده🙏

پاسخ:
مرسی عزیزم ♥️ 
قربونت برم

تسلیت میگم یاسی جان:( چقدر ناراحت شدم و وقتی قصه ات رو میخوندم حس که ثریا بهت میداد رو دوست داشتم احساس میکردم یه جاهایی مادربود برات 

امیدوارم در زندگی بعدیش یااگر اون دنیایی هست قسمتش بهشت و شادی و آرامش باشه.

پاسخ:
مرسی عزیزم ♥️
روح برادر عزیزت شاد ❤️🌷

سلام خدا بیامرزدش ثریا خانوم رو .. انشالله روحشون غریق آرامش و غفران الهی ..خدا بهتون صبر بده

پاسخ:
ممنونم عزیزم 
متشکرم ❤️

خیلی ناگهانی بود یاسی....البته برای من که خبر از بیماری اش نداشتم‌.‌‌..خدا رحمتشون کنه

پاسخ:
مرسی عزیزم ♥️
پنج شش سال درگیر سرطان بود 
ولی باز هم برای ما قابل پذیرش نبود 

آخی 

خدا رحمتش کنه .

پاسخ:
ممنونم رویا جانم ♥️

چه ناگهانی :(

خدا رحمتشون کنه.... مادربزرگ مهربونی بودن چون آلما عاشق خونه شون بود...

خدا صبرتون بده

پاسخ:
مرسی عزیزم ♥️
بله آلما خیلی دوستش داشت ...
ممنونم 

خدا رحمت کنه یاسی جان، انقدر قصه اتو قشنگ گفتی باورم نمیشه ثریا رفت...

خدا بهتون صبر بده عزیزم

پاسخ:
ممنونم عزیزم ♥️
قربونت 🌷

سلام عزیزم

خدا رحمتشون کنه.

ثریا را از نوشته های شما می شناسم. نمیدونم چرا بغض کردم.

هیچ وقت به بیماریش اشاره نکردی یا شاید هنوز داستان به اونجا نرسیده بود

 

 

پاسخ:
سلام عزیزم ممنونم♥️ 
بله هنوز به بیماریش نرسیده بودیم

همیشه رفتن آدما بغض داره، حتی اگر نشناسیم. 

یاسی جانم تسلیت میگم عزیزدلم:((

خدا به شما، همسرت، بچه ها، و خانواده همسرت صبر بده.

پاسخ:
مرسی عزیزم ♥️
ممنونم 

آخ. چقدر شوکه کننده!

در ذهنم ثریا شاداب و سرحال و جوان بود. اصلا تصور بیماری و ... حالا فوتش را نمی کردم. 

خدا رحمتشون کنه :( 

پاسخ:
ممنون محبوب جان
آره جوان و سرحال بود تا قبل بیماری 
ممنونم ♥️
  • شارمین امیریان
  • سلام عزیز دلم.

    چه قدر ناراحت شدم. دلم‌گرفت. خدا رحمتشون کنه و به شما صبر بده 😔

    پاسخ:
    سلام عزیزم ♥️
    ممنونم 
    روح داداش عزیزت شاد🌷

    تسلیت میگم عزیزم خدا بهتون صبر و ارامش بده

    پاسخ:
    خیلی ممنون عزیزم ♥️

    سلام یاسی جون؛  روحشون شاد. خیلی ناراحت شدم. 

    خدا به همگیتون صبر بده.(براشون فاتحه می‌خونم)

    پاسخ:
    سلام عزیزم 
    خیلی ممنون 
    روح پدر عزیزتون شاد ❤️🌷

    تسلیت میگم..

    😔 چه ناگهانی بود..

    خدا بهتون صبربده.. 

     

    پاسخ:
    ممنونم عزیزم ♥️
    بله خیلی ناگهانی بود با وجود اینکه مریض بود اما فکرشو نمی‌کردیم 
    ممنونم عزیزم

    خیلی ناراحت شدم یاسی جان.

    تسلیت میگم. روحشون در آرامش باشه. 🖤

    پاسخ:
    ممنونم عزیزم ♥️

    عزیزدلم اصلا باورم نمیشه!!!

     

    روحش شاد باشه.

     

    خدا به همه بازماندگان صبر بده! ما که فقط خواننده قصه تو بودیم حیف مون میاد و شوکه شدیم، شماها حتما خیلی اذیت شدید. الهی، کاش میشد بغلت کنم، نه برای تو فقط، برای خودم هم.

    پاسخ:
    ما هم باورمون نمیشه ...
    ممنون عزیزم ♥️

    قربونت برم عزیزم 

    ⁦⊂(・﹏・⊂)⁩

    😮😮😮😮

    ثریای قصه....

    😔😔😔

    روحش شاد

    پاسخ:
    خیلی ممنون عزیزم ♥️

    باورم نمیشه:( بیا بغل

    پاسخ:
    عزیزم
    ⁦༼ つ ◕‿◕ ༽つ⁩

    باورش سخته ..ثریای قصه..

    روحش قرین رحمت🙏🍀

    پاسخ:
    ممنونم حنا جانم ♥️

    ثریا خانم فوت کردن!!؟

    خدا رحمتشون کنه ، خدا به شما و همسرتون و خانواده‌ش صبر بده روحشون شاد

    پاسخ:
    بله متاسفانه
    خیلی ممنون 
    روح پدر و مادر عزیزتون شاد🌷🌷

    تسلیت میگم یاسی 

    چون از داستانت باهاش آشنا بودیم انگار واسمون عجیب تره رفتنش.

    پاسخ:
    مرسی عزیزم ♥️
    آره...

    روحشون شاد و در آرامش باشه

     

    پاسخ:
    ممنونم عزیزم ♥️

    واقعا تسلیت میگم

    دلتنگت بودیم مدتی که نبودی

    امیدوارم درپناه خدا سالم و سلامت باشی.

    پاسخ:
    ممنونم عزیزم ♥️
    لطف داری دوست عزیزم 😘

    یاسی جانم تسلیت میگم عزیزم 😔

    منم شوکه شدم وقتی پستتو خوندم ، خدا بهتون صبر بده .. 😔😔

    پاسخ:
    ممنونم عزیزم ♥️
    خیلی ممنون 🌷
  • ستاره درخشان
  • عزیزم تسلیت میگم.خدا بیامرزتش.🌹🌹🌷

    پاسخ:
    قربونت عزیزم 😘
    ممنونم 

    سلام یاسی جان

    بهتون تسلیت میگم خدا به شما، همسر گرامی و خانواده صبر بده. باور کن الان که این پست رو خوندم بدنم یخ زد چه زود بار سفر بستن... سفرشون در آرامش.

    بابای مهربانم دو ماه پیش آسمانی شد و هر روز داغم تازه تر میشه...

    پاسخ:
    سلام عزیزم خیلی ممنون ♥️
    عزیزم 
    خدا رحمتشون کنه و به دل شما آرامش بده، چاره‌ای جز گذر زمان نیست 🌷

    یاسی جانم،رفیق سال‌های دور من.

    آرشیو دوسال گذشته‌ات رو خوندم و از این قلم زیبا و احساسات لطیفت لذت بردم.تو ارزش احساسات رو میدونی و این اوج روح انسانِ.روح ناآرام تو میون انبوه بی‌مهری‌ها هنوز دوست‌داشتنی و قابل تقدیره و اینکه در میان ناملایمتی‌ها هنوز همونقدر زلال میدونه عمق حس تو رو نشون میده.ارزشش رو بدون که انسانیت چیزی جز این نیست حتی اگر کسی نبینه و نشنودت. 

    تو بهترین همسر و بهترین مادری،شک نکن و نه تنها عذاب وجدان نگیر بلکه به خودت افتخار کن.اینکه آوای قشنگت اینقدر شلوغکار و اکتیوِ ربطی به ناتوانی تو در تربیت نداره.بچه‌های دهه نود با هرآنچه تا به امروز دیدی فرق دارند.اصلا در مقابل ماها و حتی دهه‌ی قبلشون رشک برانگیزند.اینها اعتراض میکنند،زیادتر میبینند،ذهنشون همیشه فعاله و هرگز تسلیم نمیشند .ویژگی نسلشونِ .تمام اونچه تعریف میکردی انگار نیکا رو میخوندم،همونقدر شلوغ و بی‌قانون که حتی باعث تنش تو خانواده میشه.گفتم دعوا بر سر بچه این رو بدون برای من هم همین بود،من مادری سهل‌گیر و همسرم پدری سخت‌گیر بود و من رو مورد ملامت قرار می‌داد و کل‌کل‌ها میکردیم سر نحوه‌ی تربیت ولی من میدونستم کاری که میکنم درسته و اجازه ندادم نفوذ روات ناآرام پدرش آرامش روانی بچه رو بهم بریزه و الان سهیل پسری بدون چالش روانی،غنی از محبت من و بسیار صالحِ که به جرات میگم یک سروگردن بالاتر از تمام هم‌سال‌های خودشِ.به تربیت خودت شک نکن،تو علاوه بر اینکه خودت قدرت تحلیل داری دانشِ برخورد با آدمها رو هم داری و یک مادر با درجه‌ی علمی تو آوایی خواهد داشت که همه براش هورا می‌کشند و الگوی هم‌سالان خودشِ.

    اینکه همسرت هم بی‌مهرِ...یاسی جانم مگه قضیه،مالِ امروز و دیروزِ.سهند تو همیشه همین خصوصیات رو داشته،حالِ مهمون نداشته و این حالِ خراب رو سر تو خالی کرده،شبها بیدار بوده،فقط زمانهای کمی میتونسته همصحبت خوبی بشه و...و قطعا خودت میدونی آدمها اصولا غیرقابل تغییرند.زندگی با امثال همسر تو اونقدرها راحت نیست و بالندگی و خانمی تو هست که زندگیت هنوز جریان داره وگرنه امثال سهند حتی با دوقلوی خودشون و چه‌بسا با کپی خودشون هم نمیتونند بسازند.قضیه رو پیچیده نکن.زن و شوهرها هیچ‌وقت اونچه که در ذهنمون می‌سازیم نیستند.هممون درگیر خصوصیات رو‌مخ همسرانمون هستیم.

    ...

    بابت شروع نوشتن هم باز بهت تبریک میگم،داستان‌ها رو هنوز نخوندم تا سر حوصله همه رو قورت بدم و لذت ببرم ولی همین‌که فهمیدی تو بالقوه نویسنده به دنیا اومدی عالیِ.روز به روز قلمت تواناتر خواهد شد و چه‌بسا هدیه‌ی چهل سالگیت چاپ کتابت باشه .

     

    کلی هم بوس به تو یاسی قشنگ و محکم و قدرتمند 

    پاسخ:
    سلام عزیزم 😍
    بازگشت دوباره‌ت مبارک 😂
    ممنون از لطف و محبتت 
    خدا پسر گلت رو برات حفظ کنه و بهترین‌ها رو در کنار هم تجربه کنید 🌷

    ممنونم عزیزم ♥️♥️♥️

    چقدر شوکه‌کننده و ناراحت‌کننده بود، حتی برای ما.

    تسلیت می‌گم یاسی جان. روحشون شاد و در آرامش✨

    پاسخ:
    ممنونم عزیزم ♥️ 
    🌷🌷

    تسلیت میگم یاسی جان. روحشون شاد

    پاسخ:
    ممنونم عزیزم ♥️

    تسلیت میگم امیدوارم خدا بهتون صبر بده

    پاسخ:
    ممنونم عزیزم ♥️

    سلام یاسی جان 

    تسلیت میگم، خدا رحمتش کنه ، وقتی میرن جوری جاشون خالی میشه که هیچی پرش نمیکنه، امیدوارم نبودنشون ضربه ای به زندگی تون نزنه و همسرت افسرده نشه.

    پاسخ:
    سلام عزیزم ممنونم ♥️♥️♥️

    سلام یاسی جان ، تسلیت میگم 

    چیزی که توجهم رو جلب کرد این بود که قصه ت باعث شده همه بشناسن ایشونو، حیف که من هنوز فرصت نکردم از اول شروع کنم و بخونم 

    الهی که روحشون شاد باشه و دل شما آروم

    پاسخ:
    سلام عزیزم ♥️ ممنونم سلامت باشی
    بله ما کلی سال با خوبی و بدی، تلخی و شیرینی با هم زندگی کردیم. 
    🌷🌷🌷

    چقدر دلم گرفت

     

    روحشون قرین رحمت

     

    تسلیت میگم یاسی قشنگم

     

    پاسخ:
    ممنونم عزیزم ♥️
    🌷🌷
  • زهرا از خوزستان
  • اخی خدا رحمتش کنه روحش شاد .

    یادمه هر روز بهت میگفت از دختر بزرگه ت براش عکس بفرستی و هر بار عکس میفرستادی می‌گفت والای فلان وسیله بالای سر بچه ست خطرناکه و تو چقدر حرص میخوردی ..واقعا آدمها وقتی میرن فقط خاطره ها میمونه

    پاسخ:
    ممنونم زهرا جون
    خدا اموات شما رو هم بیامرزه 
    وای یادته 😂😂

    تسلیت میگم خدا رحمتش کند 

     

    پاسخ:
    ممنونم عزیزم ♥️

    خدا رحمتشون کنه.

    پاسخ:
    ممنونم عزیزم ♥️

    تسلیت میگم یاسی جان هم به خودت هم به همسرت
    انشاالله خدا مادر همسرت رو رحمت کنه و دل شما رو هم محل آرامش دوست جونم

    پاسخ:
    ممنون تمسک عزیزم ♥️
    فدات

    سلام یاسی خانوم.

    خدا رحمتشون کنه. روحشون شاد.

    ببخشید دیر متوجه شدم تسلیت بگم.

    پاسخ:
    سلام عزیزم 
    خیلی ممنون

    سلام عزیزم.تسلیت میگم.من بعد از چند سال دوباره آمدم و همینجوری چون اسم وبلاگت یادم بود تایپش کردم و اصلا فکر نمیکردم هنوزم مینویسی،الان دوتا دختر گل داری؟الهی،انشالله خدا حفظشون کنه.نمیدونم منو یادت هست یانه.برات آرزوی سلامتی می کنم عزیزم.راستی برای داستان زندگیت رمز گذاشتی .چطور میتونم رمزشو دریافت کنم؟

    پاسخ:
    سلام عزیزم ممنون ❤️
    معلومه که یادمه :) من اصولا یادم نمیره! مانلی قشنگت خوبه؟ فکر کنم مهر ماه بره مدرسه 😍
    ممنونم عزیزم منم همینطور 

    نمی‌دونم هر جور که راحتی، اگر آدرس وبلاگ داری، اگر اینستاگرام داری 
    خصوصی برام بذار 
    یا اگر نه ایمیلتو بده 

    عزیززززممم ،چه قدر خوشحالم که منو یادت مونده.ممنونم.مانلی منم خوبه.مرسی.در اولین فرصت یه وبلاگ میسازم بهت میدم آدرسشو.چون اینستا ندارم.کلا اهل فضای مجازی نیستم.حتما برات به زودی پیام میفرستم و آدرس وبلاگ جدیدمو میدم.

    پاسخ:
    عزیزم ♥️
    باشه مهرناز جان خوشحال میشم عزیزم 🌷
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">