یاسی‌ترین

https://t.me/Yasitariin

یاسی‌ترین

https://t.me/Yasitariin

یاسی‌ترین

هرگز ندیده بودم چشم تو را چنین در خون و اشک غوطه‌ور، ای مامِ رنج‌ها! ای میهنی که در تو به خواری مثل اسیر جنگی یک عمر زیستیم. زین گونه زیستیم و به هق‌هق گریستیم.

به امید آزادی

بایگانی
آخرین مطالب

بکش بالا!

يكشنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۴:۱۷ ب.ظ

دوباره زندگی رفته رو دور تند! یادمه با آلما هم این روزها رو داشتم و خیلی روزها همین سر شلوغی، من‌ رو از نوشتن دور کرد. حالا نه که من نویسنده‌ی قهاری باشم و در این مدت از نگارش سه تا رمان و چندین مجموعه داستان عقب افتاده باشما 😁 فقط اینکه، نوشتن حس خوبی بهم میده. احساس میکنم اینجا جاییه که دقیقا اونی که هستم رو به خودم نشون میدم و هر بار انگار سبک میشم و یه جورایی تر و تازه میشم.

این روزهای من، بسیار بسیار لذت‌بخش هستند. هیچ وقت فکر نمیکردم اومدن گیسوی کوچولو، انقدر خوب باشه. هنوزم اعصاب خوردیا همون مسائل قبلی با آلما هستن و وجود گیسو چیز بدی بهمون اضافه نکرده.

هیچ‌وقت نه خودم این احساس رو دارم و نه دلم میخواد کسی از اطرافیان این حس رو داشته باشه که گیسو از آلما بهتره؛ هرکسی خودشه. هرکسی منحصر به فرده. ولی واقعا آلما بچه‌ی سختی بود و هست و گیسو بچه‌ی آروم و بی‌دردسر.

این مقایسه رو صرفا برای توضیح شرایطم دارم میکنم. چقدر آلما بچه‌ی بی‌قراری بود و تو هر دوره‌ی رشدش یه جوری چالش داشت. الان هم به شدت لجباز و قد (غد) و خودرای... و صد البته بی‌تجربه بودن من و شرایط روحی نامساعدم هم بسیار موثر بوده اما به شدت حس میکنم آلما یه رگ عُمری خاصی داره 😂

دیروز خیلی مستاصل بودم. بعد از یه بحرانی که با آلما داشتم، خسته و داغون اینستاگردی میکردم یه جا نوشته بود اگر از همسرت خیانت دیدی اگر با فرزندت مشکل داری اگر افسرده‌ای لینکو بکش بالا! ما هم برای اولین بار کشیدیم بالا 😂

خلاصه وصل شدم به یه جایی گفت شماره تلفن وارد کن اسمتو بگو چند دقیقه بعد یه خانمی زنگ زد :| دیدم ای داد بیداد جدی شد! هی سوال میکرد چند سالته تحصیلاتت چقدره آلما هم از اونور میگه مامان کیه مامان کیه مااااامااااان :/

یکم نصیحتم کرد خانمه:/ که اگر الان مشکلت رو حل نکنی فردا ارتباطتون درست شدنی نیست و ... از فواید مشاوره گفت. بعدم گفت وقتمون خیلی پره اما چون مورد شما خاصه برات جا خالی میکنم. هزینه چهار جلسه پونصد تومن میشه پرداخت کنید تا ثبت نام بشید. گفتم خانم من باید یک جلسه مشاوره بشم ببینم اصلا میتونم ارتباط برقرار کنم با مشاورم بعد بیام چهار جلسه رو رزرو کنم. گفت کار ما تضمینه راضی نبودید هزینه برگردونده میشه! خودم رو تصور کردم که چهار جلسه کشک و دوغ بوده و حالا مثلا من خیلی پی‌گیر دنبال اون پونصد تومنم😂 نه من این کارو میکنم نه همسر.

گفتم بعدا مزاحمتون میشم! گفت بعدا وقت پر میشه ها گفتم عیب نداره خدافظ😁

بعدا که مشغول کارای آشپزخونه بودم اومدم دیدم دوباره زنگ زده پیامم داده تماس گرفتیم برنداشتین:| بلاک کنم؟

دیروز بعد از مددددددتتتت‌ها پیتزا پختم. خمیرم سفت شد! پشتم باد خورده آشپزیم ضعیف شده. ولی میدونم دوباره به روزای اوجم برمیگردم که آشپزخونه همیشه شلوغ پلوغ بود و من مشغول کیک و شیرینی و انواع دسر و غذا.

نمیدونم چیزی به اسم ویار دوران شیردهی داریم یا نه😁 انقدر که این روزا هوس چیزای شیرین و آبدار دارم.

هندونه و انواع طالبی رو به شکل جنون آمیزی میخورم. خرما که روزی صد تا 😂 کارخونه شیرسازی دارم. 

گیسو هم به قول آلما دستگاه پی‌پی ساز! شکم بچم خیلی شُله همش تو راه دستشویی‌ایم😁 بیشتر وقت مفید من در روز صرف همین کارا میشه و باقیش هم کارای خونه و همچنان سورپرایز شدن از خرابکاری‌های آلما که اگر بخوام ازش بنویسم مثنوی هفتاد من میشه.

گیسو به وضوح بزرگ شده و تغییر کرده. دارم لحظه به لحظه رشدش رو میبینم. هر روز که شب میشه میگم کاشکی هرچی امروز شد نوشته بودم تا یادم نره چقدر لذت بخش و شگفت انگیز بود... ولی بازم از خستگی غش میکنم و باز فردا و فردا...

حالا امیدوارم بتونم هر چند روز یک بار حتی شده یک پست کوتاه بنویسم.

 

پی‌نوشت: دوستانی که دلشون میخواد اینستاگرام همدیگه رو داشته باشیم بهم خصوصی بدید.

  • یاسی ترین

نظرات (۱۰)

  • شارمین امیریان
  • سلام.

    واااای چه‌قدر تو جلب مشتری جلف رفتار می‌کرده‌ن😂😂😂 من به منشیم گفته‌م وقتی یه نفر زنگ می‌زنه نوبت بگیره و قرار می‌شه خودمون خبر بدیم، نهایتا دو بار زنگ بزن جواب نداد دیگه پیگیر نباش تا خودش تماس بگیره. نمی‌دونستم بقیه یقه‌ی طرف رو می‌گیرن و می‌ترسوننش و جلسات مشاوره‌شون رو پیش‌فروش می‌کنن 😂😂😂

     

     

    چقدر خوبه که قبول داری بچه‌ها با هم فرق دارن. من گاهی یه جلسه کاملم فقط برای این که بهشون بقبولونم که درسته این دو تا طفل معصوم از یه پدر و مادر متولد شده‌ن ولی به هزار و یه دلیل با هم فرق دارن. 

    باید به خانمه می‌گفتی یه جلسه‌ش رو کم کنه چون تو خودت اینو می‌دونی 😂

     

     

     

    ان شالله که خودت و بچه‌ها و همسرت همیشه شاد و سالم باشید😍

    پاسخ:
    سلام عزیزم 
    گفت یه مرکز مشاوره‌ی خیلی معروف توی تهران هستن که دکتراشون از اساتید مجرب دانشگاه تهرانن و بیشتر کارشون مشاوره تلفنی هست. واسه همین میگفت جا نیست و داشت لطف میکرد بهم :/ 
    کارش اصلا جالب نبود که جلو جلو پول میگرفت.
    آره خیلی تو ذوق میخورد 😂😂😂


    بله تفاوت‌های فردی خیلی مهمن 😊
    راست میگیا یه جلسه جلو بودم حیف 😂😂😂

    ممنونم عزیزم ❤
  • شارمین امیریان
  • به احتمال زیاد الکی می‌گفته. مراکز معروف و اساتید دانشگاه هیچ وقت این‌جوری مراجع جذب نمی‌کنن. تازه اون‌ها هر وقتم بخوان تبلیغ کنن حتما اسم روان‌شناسشون رو می‌گن چون خود اون اسم براشون اعتبار میاره.

    من قبلا با موسسات امادگی کنکور فراگیر همکاری می‌کردم. بعد از دانشجوها شنیدم موقع ثبت‌ نام بهشون می‌گن همه‌ی اساتید ما اعضای هیات علمی دانشگاه اصفهان هستن. در حالی که بین ما حتی یه عضو هیات علمی هم نبود و حتی بعضی همکارها دکتری هم نداشتن. :/

    پاسخ:
    آره احتمالا 😂😂😂

    چقدر ضایع :/
    آخه روانشناس بودن، باید خیلی انسانی‌تر باشه...

    خدا رو شکر که گیسو آروم و خوش اخلاقه

    پسر منم خداییش خوش اخلاق بود و فقط تا حدود دو ماه و نیمش هر شب جیغ و هوار میکرد (گفتم قبلا فکر کنم)

    باز خوبه اولی آلما بوده و شیرینی آرامش گیسو برات دلچسب میشه

    فکر کن اولی اینقدر خانوم باشه دومی بیاد کل تصوراتت رو داغون کنه :))

     

    مشاور هم که چی بگم والا

    این ترفند خیلی دیگه رنگ و رو رفته س که موجودیمون کمه و تایمامون پره و ...

    ولی نمیدونم چرا هنوز خیلیا ازش بهره می گیرند

    بعد چچوری با ی مکالمه تلفنی تشخیص میده چند جلسه نیاز داری؟

    و خیلی کنجکاوم بدونم چی گفتی پشت سر همسر و دخترا که طرف فکر کرده خیلی موردت خاص و اورژانسیه و به فکر رزرو وقت اضطراری برات افتاده اونم چهارتا :)))))

    پاسخ:
    آره واقعا... هم گیسو آرومه هم خودم الان خوبم، نمردم و لذت نوزاد داشتن رو چشیدم 😂😂😂

    چقدر خوب که آروم بوده واقعا نعمته.
    آره گفتی همش جیغ میزد 😂

    احتمالا شخصی که پشت خط بود وظیفه داشته روزی تعداد خاصی جلسه وقت بده دیگه فرق نمیکنه مورد چی بوده. مثل این پلیسایی که برگه جریمه رو باید تا آخر روز تموم کنن 😂

    😂😂😂😂😂 من فقط گفتم آلما خیلی لجبازه و همش مخالفت میکنه 

    سلام..

     میبینم کارخونه زدین.. با دستگاهای مختلف😂

    ۹۰درصد مامانا میگن بچه دومم آرومتره.

    باید بگیم تحقیق کنن ببینن مال تجربه و آرامش ماماناس یا واقعا آروم هستن🤔

    پاسخ:
    آاااره اونم چه کارخونه‌ای 😂😂😂😂✌✌✌✌ هندونه تحویل میگیریم بسته‌هایی شامل پی‌پی تحویل میدیم 😏😷
    آره باید تحقیق بشه ببینیم جریان چیه ولی من فکر میکنم آرامش و بی‌خیالی مادرا خیلی نقش داره

    سلام یاسی جان.

    چقدر زیاد شدن این تبلیغات...چپ میری راست میای نفس میکشی همه جا هستن.به قول شارمین کسی که کارش درست باشه و حرفه ای باشه اینجوری مشتری جذب نمیکنه (:

    انقدر از گیسو تعریف کردی هوسمون شد ):

    از گریه ها و اذیتا و خرابکاریاشم بوگو تا کار دستمون ندادی😅😂😂

    پاسخ:
    سلام عزیزم  😍
    آره خیلیییی زیادن 

    عزیزدلممممم 😍 ایشالا خدا بهت بده سومی رو 😂 همینقدر آروم و خانوم باشه 
    برای خرابکاری و اذیت باید صبر کنم راه بیفته ببینیم چی قراره بشه ولی اصلا گریه و بی‌قراری نداره خیلی هوس بر انگیزه 😂😂😂😂 

    چه خوبه بعد از تجربه سخت اولی، دومی راحت تر شده... تمام چالش هایی که با بچه ها داریم، بخاطر اینه که نیاز به توجه ما دارن. اونا درک نمیکنن ما گاهی خسته ایم، زایمان کردیم و با پدرشون بعضا تو چالش هستیم... خدا قوت مامان... کیف کن از لپ نی نی...

    پاسخ:
    بله خدارو شکر واقعا 
    اوهوم...
    ممنونم عزیزم 
    مزه‌ی بهشت میده 😋😍

    همون طور که خودت گفتی خلق و خوی بچه خیلی به حس و حال مادر برمی گرده

    احتمالا روی هر کدوم شرایط متفاوت داشتی و صد البته که مادر ها در مورد بچه اول کم تجربه تر هستن

    خداروشکر که گیسو با شرایط راه میاد و اینجوری فرصت بیشتری داری برای الما کوچولو

    خدا نگهدارتون باشه 

    پاسخ:
    بله 
    من سر آلما هم نابلد بودم هم شرایط روحیم متفاوت بود 
    ممنونم عزیزم ❤❤❤

    هیچ دو تا آدمی شبیه به هم نیستن و امیدوارم با دیدن رشد و بالندگیشون نتیجه‌ی زحمت‌هایی که برای بچه‌های نازنینت کشیدی رو ببینی.

     

    در رابطه به خاطرات بچه‌ها می‌تونی صدا ضبط کنی. در طول روز وقتی مشغول بازی هستن یا وسط کارها صدا ضبط کن شاید در آینده فرصت شد بشنوی و بنویسی یا اصل همون صدا برات کلی خاطره رو زنده کنه.

     

    امیدوارم همیشه تندرست و شاد و پرانرژی باشید.

    پاسخ:
    دقیقا همینطوره 😊
    ممنونم عزیزم 

    آره اینم فکر خوبیه 😍

    سلامت باشی دوست من ❤❤❤

    مزه اولی چیز دیگریست ولی واقعا مادری به معنای واقعی توی دومی خلاصه میشه

    از همه چیزش تا میتونی لذت ببر که زود میگذره و تموم میشه

    حالا تو میگی همش تو راه دستشویی بسر میبری من باید چشم میدوختم و گوش تیز میکردم که دستگاه کار بیفته 😂😂😂

    گاهی میشد 5-6 روز کار نمیکرد و هی به دکتر میگفتم میگفت طبیعیه تا یک هفته؛ همه مواد شیرو داره جذب میکنه😄

    اون 5_6 روز لذتبخش بود و بی دردسر ولی امان از روزی که کار میفتاد به اندازه اون 5-6 روز از گردن و همه جا میزد بیرون!!!😅😷

    پاسخ:
    دقیقا درست گفتی 😊
    خیلی زود داره تموم میشه نامردیه 😔
    وای چقدر بامزه 😂😂😂😂
    گردن😂😂😂
    گیسو تقریبا در هر وعده از همه جاش میزنه بیرون 😑
  • مانی‌عسل
  • بیا من بهت مشاوره بدم

    مثلا بچه ۸ ساله کرونا گرفته اسهال شده حالت تهوع داره،سرم هم پیدا نمیشه و اون دارو نمی‌خوره و اگه بخوره بالا میاره.حالا چیکار میکنیم؟ خیلی ساده‌س،ساعت ۴ صبح بیدارش میکنیم میگیم ببین مامان‌جان سرم پیدا نمیشه،تو هم مایعات نمیخوری،اگه با این شرایط ادامه بدی آب بدنت تموم میشه و میمیری،تو میخوایی بمیری؟ اونم میگه نه و با کمال میل هرچی میدی بهش میخوره و خوب میشه.

    دیدی سخت نبود! 

    اخه ۵۰۰ تومن!

     

     

     

    پاسخ:
    آخ الهی بگردم 🥺🥺🥺🥺🥺🥺

    باز خوب بچت سر به راه بوده 🙁🙁🙁🙁♥️♥️♥️♥️
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">