یاسی‌ترین

https://t.me/Yasitariin

یاسی‌ترین

https://t.me/Yasitariin

یاسی‌ترین

هرگز ندیده بودم چشم تو را چنین در خون و اشک غوطه‌ور، ای مامِ رنج‌ها! ای میهنی که در تو به خواری مثل اسیر جنگی یک عمر زیستیم. زین گونه زیستیم و به هق‌هق گریستیم.

به امید آزادی

بایگانی
آخرین مطالب

اکسیر جوانی

سه شنبه, ۲۶ اسفند ۱۳۹۹، ۰۴:۰۷ ق.ظ

دراز کشیده‌ام بین دو دخترم. واقعا خسته‌م و ساعت نزدیک چهار صبح است. پیشانی‌م سنگین است اما نمیدانم چرا هندزفیری زده‌ام و آهنگ گوش میکنم. سمت چپم آلمای کوچولوم که با چشم‌های بسته‌اش هم میتواند دلبری کند و سمت راستم گیسوی مینیاتوری مامان. موجودی به این کوچکی؛ دست‌هایش به قدری کوچکند که با هر بار دیدنشان بغضی میشوم. چطور یادم رفته بود آلما هم همینقدر کوچک بوده؟ دلم میخواهد لطافت و ظرافت و کودکی‌شان را توی شیشه‌ای دربسته نگه دارم و هر بار نزدیک بود که پیر شوم، درش را باز کنم و ببویم.

حساب روزها و ساعت‌ها از دستم رفته. شب‌ها که بین دفعاتی که شیر میدهم میخوابم، دو سه ساعت برایم مثل ده دقیقه میگذرند. احساس میکنم تا میخوابم باید بیدار شوم. چند شب پیش، نیمه‌های شب بود که گیسو برای شیر بیدار شد، خیلی خوابالو بودم، بالش را پشتم گذاشتم و نشستم و شروع کردم به شیر دادنش، نفهمیدم کی خوابم برده بود. با درد گردنم بیدار شدم از وضعیت خودم خنده‌م گرفته بود. گردنم کج شده بود روی دیوار سر خورده بودم و نمیتوانستم سرم را به جای اول برگردانم. با یک دست گیسو را نگه داشته بودم و با دست دیگر سرم را به زحمت آوردم بالا. نی‌نی را گذاشتم کنارم و خودم را کم‌کم دراز کردم و خوابیدم.

نمیدانم چند شب است، اما دلدردهای شبانه‌ی نی‌نی شروع شده. خیلی وحشتناک نیست ولی وقتی شروع میشود به خودش میپیچد. دلم برایش میسوزد. موجودی به این کوچکی گناه داره. هر کاری از دستم برمیاد انجام میدهم از راه رفتن تا حرکات موزون 😁 هیچ چیز اندازه گریه و بی‌قراری نوزاد آدم را هول نمیکند. باز جای شکرش باقیست که گریه شدید نمیکند.

خیلی سخت آروغ میزند و هر بار شیر میخورد کلی طول میکشد تا آروغ بزند شاید هم نزند و این هم یکی از دلایل دلدرد است.

نمیدانم چرا خدا نوزدان را با سیستم گوارشی ناقص میفرستد زمین:/

گذاشته بودمش روی پام و آرام آرام تکانش میدادم که نمیدانم چرا یکهو یاد آهنگ گل نازم فریدون اسرایی افتادم و برایش زمزمه کردم انگار خوشش آمده بود، خوابید. ولی آلما کلا با هر نوع شعر و لالایی مشکل داشت! گریه میکرد 😂 فکر کنم صدامو نمیپسندید!

فکر میکنم باز هم حرف داشته باشم ولی خیلی خوابم گرفته هر یک خط را ده بار ادیت میکنم :) چشم‌هایم در حال بسته شدن هستند!

 

  • یاسی ترین

نظرات (۱۲)

عزیز لطیفم یاسی تو خیلی خوبی🌹😌

پاسخ:
قربونت عزیزم ❤❤😘😘

خدا قوت مامانی جان ♥️♥️♥️💋💋💋

پاسخ:
ممنونم عزیزم ❤❤❤❤😍😍😍😍
  • نیــ روانا
  • عزیز دلم

    خود دراز کشیدن بین دو تا دختر عشق نهایت خوشبختیه

    ولی خوب این شب بیداریا واقعا انرژی آدم رو می گیره اونم تو روزایی که خودش ی فرایند دوووشوار پشت سر گذاشته و‌ نیاز به تجدید قوا داره

    اون سیستم گوارشی رو‌من هم درکش نمیکنم

    برای پسر من تقریبا تا وقتی دو و نیم ماهه بشه ادامه داشت و هیچ شربتی هم فایده نداشت و متاسفانه شدید هم گریه میکرد از ۷ تا ۱۱ شب و شیر هم نمیخورد من همش نگران بودم بچه گشنشه 😂 قطره چکانی شیر میریختم دهنش که جون بگیره بهتر جیغ بزنه😂😂 هیچچچچ اقدامی هم آرومش نمیکرد 🙄

    دیگه حدود ۱۱ آروم‌ میشد و شیر مفصل میخورد و فکر کنم از خستگی غش میکرد دو سه ساعت عمییییق می خوابید 

    پاسخ:
    آره خیلی حس خوبیه❤
    دقیقا نکته‌ش همینه که وقتی بیشترین احتیاج رو به استراحت داری باید سخت‌ترین کارها رو بکنی  
    الهییی چقدر سخت بوده. بهتر جیغ بزنه😂😂😂. هنوزم کشف نشده علت دلدرد بچه دقیقا چیه و دقیقا چی خوبش میکنه. معمولا باید مدارا کرد تا خودش خوب بشه. 
    آره بعدش از خستگی غش میکنن 😂
    من دقت کردم این چند شب تا ساعت ۳ درگیری دارم باهاش بعدش دیگه دلش آروم میشه و به همون روال هر دو سه ساعت یه بار شیر ادامه میده.
    از اونور هم تا ساعت یازده و نیم نزدیک دوازده خوبه. بین اون ساعت موجی میشه طفلکی 

    لبخند کجی میزند که یعنی خدا چی رو کامل فرستاده رو زمین که این دومیش باشه خواهر؟ :) 

    پاسخ:
    ها همینو بگو 😂
  • ارکیده ‌‌‌‌
  • وای خدا...

    خداقوت مامان یاسی

     

    چقدر سخته اون اولا... تازه دومیه برای شما و حتما رسیدگی به الما جان هم هست... خدا یار و یاورتون باشه ان شالله.

    پاسخ:
    ممنونم عزیزم 😍
    آره یکمی سخت هست! ولی خوب شدنیه
    بله آلما خانم هم که شر و شیطون و حرف گوش نکن 😂
    ممنونم عزیزم سلامت باشی ❤

    عزیزم قدمش مبارک باشه دختر نازت

    منم پسرم خیلی دل درد داشت

    اما وقتی رعایت میکردم تو خورد و خوراک خیلی کمتر اذیت میشد

    مثلا سبزیجات حبوبات دوغ و شیر محلی می خوردم خیلی اذیت میشد

     شما هم وقتی بیتابی میکنه دخترت ببین ده دوازده ساعت قبل چی خوردی،اینجوری دستت میاد که به چی حساستره

    پاسخ:
    ممنونم عزیزم 😍
    من خوراکم رو خیلی محدود کردم. هر چیزی که نفاخ باشه اصلا نخوردم لبنیات هم فقط پنیر پاستوریزه خوردم. پنیر تبریزی و ماست و دوغ محلی که همیشه میخوردم حذف کردم. از سبزیجات هم فقط کاهو خوردم. از میوه‌ها هم سیب موز و لیمو شیرین خوردم. 
    شما میدونی کاهو دلدرد میاره یا نه؟
    از اون طرف یبوست هم هست که با خاک شیر ولرم و آلو خیسونده و شربت آلمینیوم ام جی داریم جلو میریم 😁 
  • شارمین امیریان
  • سلام

    😍😍😍😍

    پاسخ:
    سلااااام خانم دکتر ❤😊😚

    ای جانم برای گل دخترا

    مادر ها کل وجودشون محبت و عشقه

    پاسخ:
    عزیزم ❤❤❤

    فقط یه مادر میتونه این حجم سختی رو تحمل کنه و بعد به خوبی ازش یاد کنه..

    خدا قوت.. 💕

    پاسخ:
    ❤❤❤
    ممنونم حنا جونم😙

    همه این حس ها رو چشیدم، به اضافه سرکار رفتن.... بچه ها خیلی پاک و معصوم هستن... خدا براتون حفظشون کنه...

    پاسخ:
    خدا قوت به شما واقعا... 
    کار کردن هم به این سختیا اضافه کنی چی میشه دیگه 😁
    سلامت باشی عزیزم 
    گل دختر شما هم همینطور ❤

    سلام یاسی جان تبریک میگم قدم نو رسیده رو دختر گلت ان شاءالله چراغ دلتون بشه و قلبتون روشن و گرم بشه

    نمیدونم من رو یادت هست یا نه

    خودت این اسم رو برام انتخاب کرده بودی

    همیشه میخونمت اما خاموش کلا توی زندگی روزه سکوت گرفتم ساکتم و حرفی ندارم امروز نوشتی در یک لحظه پر شدم از تمام حسهای منفی ترس و دلهره و ...

    من هم این حس رو گاه تجربه میکنم و دوباره خودم را به فراموشی میزنم زندگی سخته و باید قوی باشم برام دعا کن خانمهایی که به فرزند شیر میدن مستجاب الدعوه هستن خیلی محتاج دعاتم

    زندگی تو را من خیلی ملموس تجربه میکنم رابطه ات باهمسرت و خیلی چیزهای دیگه که خداروشکر از تو خیلی چیزها آموخته ام ایستادگی و صبر و تلاش برای ماندن دعاگوی تو هستم عزیزم 

    پاسخ:
    سلام عزیزم 😍 خیلی ممنونم... قربونت ❤
    البته که یادمه 😊😙

    ای وای... نکنه اوضاعت یده؟ زندگی بالا پایین که داره ولی در کل امیدوارم خوب باشی...

    ممنونم هنوزم به یادمی و اینجا سر میزنی ❤
    ایشالا روز به روز زندگیت بر وفق مرادتر باشه 
    من معتقدم صبوری آدم بی‌نتیجه نمیمونه...

    من دوران نوزادی یاس تا وقتی که فقط شیر میخورد(شش ماهگی) بهش گریپ میکسچر میدادم . عاااااالی بود . بی نهایت جواب میده .  البته تجویز دکترش بود ولی واقعا راضی بودم. یه هفته تموم که شده بود جایی بودم نشد تهیه کنم بچه م در سن سه ماهگی واسه نفخ شکم گریه ها سر داد اون شب خیلی سخت بود ولی صبح اول وقت همسر رفت تا هر جوری هست بخره و به خوردش بدیم. گرون هم بود . چند رو یادم نیست . درش که باز میشد تا چهار هفته زمان استفاده ش بود . حجمش زیاد بود ولی مقداری مصرفی یاس خیلی کم ولی موثر بود. اخر چهار هفته با دلی خووووون باقیش رو میریختم و یکی دیگه میخریدم :-))))

    اگر هنوز وجود داره بخر و استفاده کن . 

    پاسخ:
    آخییی طفلکی 
    منم یه چند باری به آلما داده بودم موثر بود و جالب اینجا بود که سریع میخوابید احتمالا معده‌ش آروم میشده میخوابید.
    آخییی چه بد  ...
    آره میتونم امتحان کنم :)
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">