یاسی‌ترین

https://t.me/Yasitariin

یاسی‌ترین

https://t.me/Yasitariin

یاسی‌ترین

هرگز ندیده بودم چشم تو را چنین در خون و اشک غوطه‌ور، ای مامِ رنج‌ها! ای میهنی که در تو به خواری مثل اسیر جنگی یک عمر زیستیم. زین گونه زیستیم و به هق‌هق گریستیم.

به امید آزادی

بایگانی
آخرین مطالب

نه دیگه این واسه ما دل نمیشه

سه شنبه, ۵ اسفند ۱۳۹۹، ۱۱:۳۹ ق.ظ

روزهای اول مثل پرپر زدن پروانه‌ی کوچکی توی دلت است. مثل اینکه گنج کوچکی یافته باشی و جایی پنهانش کرده باشی و هی دوست داشته باشی یادت بیفتد که داریش؛ از یادآوریش غرق خوشیِ شیرینی شوی . یواشکی بهش سر بزنی، بخواهی دور از چشم هر کسی نگاهش کنی و بعد آرام سر جایش بگذاری. عشق را میگویم. بعد طعم هر چیزی با او عوض خواهد شد. دلت میخواهد دنیا نباشد اگر اویی در کار نباشد.

روانشناس میگفت خانم شما زندگی سختی رو انتخاب کردی. هر روز که میگذرد به حرفش فکر میکنم. و هر روز بی‌آنکه با دل خودم رودروایسی داشته باشم، خوشحالم که این زندگی سخت را انتخاب کردم.

امروز صبح که بیدار شدم و رفته بود بیرون، دلم برایش تنگ شد! بعد از این همه سال بالا و پایینی، بعد از گذشتن حداقل دوازده سال از کنار هم بودن به شکل‌های متفاوت، حس کردم هنوز آن پروانه‌ی کوچک، گوشه‌ی قلبم پرپر میزند و گرم و پرتپش نگهش میدارد. دلم خواستش! زیاد! با تمام تفاوتی که با هم داریم‌. با وجود این همه رنجی که از بی‌پاسخ ماندن عطش‌هایم دارم. دلم خواست حالا که آلما هم خوابست و خانه ساکت، گوشه‌ای بنشینم و در حالی که هندزفیری توی گوشم است و موسیقی گوش میکنم و چای میخورم، انقدر دوستش داشته باشم که تمام تفاوت‌های شخصیتی دنیا، مقابلش دود شوند و به هوا بروند. نه دیگه... نه دیگه این واسه ما دل نمیشه!

 

از وقتی بیدار شدم تا صبحانه آماده کنم خبری از تکان‌های نی‌نی خانوم نبود. کم‌کم نگران شدم. خرما خوردم، دراز کشیدم، هرکاری کردم خبری از آن شیطونک وروجک که هر لحظه روی ویبره‌س نبود. استرس گرفتم؛ یک آن تمام این نُه ماه از جلوی چشم‌هایم رد شد و فکر نبودنش ترساندم. نکند نیامده برود؟ همینقدر خر و دیوانه. تا اینکه یکهو ضربه‌ی ریزی زیر دستم حس کردم و نفس راحتی کشیدم. دکتر گفته حسابی حواست به تکان‌ها و حرکاتش باشد، نکند ساعتی تکان نخورد اگر اینطور شد حتمن برو بیمارستان نوار قلب جنین رو بگیرند.

ماه آخر به خاطر تنگی جا ممکن است گاهی تکان‌ها نامحسوس شوند، هنوز هم در باورم نمیگنجد یک انسان کامل در من است! حدس میزنم تا تولدش نزدیک چهار کیلو شود. دو هفته پیش سه کیلو و صد بود.

نمیدانم چرا دختر کوچولوی ما برعکس آلما که عجول بود، انقدر سر صبر است!

پریروز دکتر بعد از معاینه گفت که یک سانت بازه ولی من همچنان دردی و علائمی ندارم. یادم آمد آلما که توی دلم بود با همین یک سانت و با درد بستری شدم؛ حالا خوش و خرم دو روز است که منتظرم!

هر روز پیاده‌روی و ورزش با توپ دارم بلکه اتفاقی افتاد.

کسی که این همه برای آمدنش هیجان داری و آماده‌ای، روا نیست انقدر ناز کند!

 

 

این هم وضعیت هر صبح من !

  • یاسی ترین

نظرات (۴۴)

عزیزم چه تعابیر قشنگی...عشق هم مثل خودمون یه مدت گوشه گیر میشه باز برمیگرده :) 

و چ استرسی سر تکون خوردن و نخوردن نی نی میتونه وجود داشته باشه ها.:(

 

زاییدی:|| 

 

میشه این رو تایید کنی قبلی رو نه لطفا؟:)مرسی

پاسخ:
اوهوم... خوبیش اینه هر وقت بخوای همیشه هست، هر چی هم بگذره عمیق‌تر میشه :)

آره واقعا ... چیزی دیده نمیشه که باز اگر شکم آدم شیشه‌ای بود مثل آکواریوم نگاه میکردی مراقبش بودی بهتر بود 😂😂😂

😂😂😂 سوال تکراری این روزها!

البته عزیزم:)

والا من هم که تازه اینجا رو میخونم هر روز منتظرم بیای بگی زاییدی؟ :-)))))))

 

پاسخ:
عزیزم :))) 
چه خوش اومدی ❤

شیشه اکواریوم:))))))) خیلی خوب بود 

شاید نی نی داره این کارها رو میکنه که مامانش قبل از اومدنش تمرین صبر بیشتری بکنه مثلا:)

 

خب بپرسن خوبی؟چخبر:/

ممنوووونم

 

 

پاسخ:
بعلههههه حتمن هر چیزی دلیلی داره :)

در لفافه بپرسن:)))) 
  • جوینده آرامش
  • سلام

    همون اول عکس رو دیدم بی آنکه متن رو بخونم و فکر کردم زاییدی واقعا😄

    بعد زودی متن رو خوندم مگر خبری بشنوم که دیدم نه دخترمون انگار صبوره🌹

     

    عشقی که لحظه لحظه بیشتر و عمیق تر بشه و با همه تفاوت ها و سختی ها و رنج ها موندگار توی قلبت بتپه... کاملا ملموسه برام و چقدر خوشمزه است...

     

    اینقدر انتظار میکشی بعد دقیقا یه موقع که موقعشه ولی کاملا غیرمنتظره اتفاق میفته...

    انشاءالله به وقتش به سلامتی و أرامش❤

    پاسخ:
    سلام :)
    ای وای 😁😁😁
    آره صبووور 😍

    ابدی باشه تو قلبتون  ❤❤❤

    بله همینطوره آخرسر هم قراره سورپرایز بشیم 😁
    ممنونم عزیزم 😚

    الهی به سلامتی بیای خبر خوش رسیدنش رو برامون با شوق بنویسی.

    پاسخ:
    ممنونم عزیزم  سلامت باشی ❤❤❤

    ایشالا به سلامتی به زودی به دنیا بیاد اون مسافر کوچولوی دوست داشتنی

    انشاالله برکت و خوشحالی لبخند و سلامتی براتون بیاره به زندگی قشنگتون

     

    در مورد بند اول هم آرزو میکنم این عشق زیبای پروانه ای تون تا ابد پروانه وار تو قلب دوتایی تون در حال پرواز باشه و زنده و پایدار

    پاسخ:
    خیلی ممنونم 😊
    متشکر

    ممنونم دوست  عزیز ❤❤

    زاییدی؟ 

    پاسخ:
    تا هم‌اکنون که نه 😂😂😂😂😂😂😂😂

    همیشه به عشق...

    پاسخ:
    قربونت برم عزیزم ممنونم 😍😍😍

    هنوزم نزاییدی؟:)))))))

    دخمل من ولی انگار عجوله، سر خورده اومده پایین با آمپول نگهش داشتیم فعلا شکرخدا

    حالا امیدوارم تو ذوقش زدیم بعدا لج نکنه صبوری پیشه کنه:))))

    پاسخ:
    تا همین لحظه هم  نه 😁😁😁
    ای وای چرا :/ خوب میزاشتن  میزاییدی! نمیشد؟ هفته ۳۷ نرسیدی؟
    ای جانم عزیزم نگران نباش ایشالا به سلامتی دنیا میاد

    آقا این سوال منم هست... هرروز صب پامیشم میگم یاسی فارق شد؟! برم ببینم نوشته یا نه

    پاسخ:
    عزیزم 😂😂😂

    نه هنوز، چندروز دیگه دارم تا ۳۷ کامل بشه.

    ایشالا هم دخمل شما هم دخمل من به سلامتی و راحت پا به این دنیا بگذارن:)

    پاسخ:
    ایشالا که خیره 
    عیب نداره چند روز دیگه هم تحمل کنه بعد اگر خواست سر بخوره 😁😁😁
    ایشالااااا ❤❤❤
  • پَـــــر واز
  • چه قشنگ عشقو توصیف کردی^_^

    بابا حوصلمون سر رف چرا نمیاد نینی کوچولو مون:(

    فکر کنم اونجا تو تنهایی خیلی بهش خوش میگذره -_-

    کماکان منتظرم پست بذاری و اومدنشو خبر بدی بهمون^_^

    راستی انقدر طول کشید شیرینی مربایی ها هنوز سرجاشونن یا دیگه خبری ازشون نیست؟D:

    یاسی مهربونم حسابی مواظب خودت باش...

    پاسخ:
    عزیزم 😍😍😍

    واقعا هم :/ 
    لابد جاش خیلی خوبه 😁
    کسی الان جرات داره به اون شیرینیا دست بزنه؟؟؟ تهدید کردم همسرو؛ گفتم دست بزنی کشتمت. اتفاقا دیشب فکر میکردم بزارم فریزر خوب شاید این بچه تا دو هفته دیگه نیاد :/
    فدات عزیزم ❤❤❤

    ان شاءالله عشقت تا همیشه همینقدر گرم باقی بمونه یاسی جان 

    به نی نی هم سلام برسون بگو کلی آدم منتظرن قدم رنجه بفرمایین به بغل مادر عاشق پیشه مهربونش 

    پاسخ:
    قربونت برم عزیزم ممنونم  
    سلامت باشی 😁 واقعااااا هم!
    فدات. ❤
  • ﺳﺘﺎﺭﻩ درخشان
  • ﺳﻠﺎﻡ .ا ﻫﻨﻮﺯ ﻧﻲ ﻧﻲ ﻧﻴﻮﻣﺪﻩ?  ﺟﻨﺪ ﻫﻔﺘﻪ ﺍﻱ? ﺍﻛﻪ ﺟﻬﻞ ﻫﻔﺘﻪ ﺭﺩ ﺷﺪﻩ ﻣﺦ ﺩﻛﺘﺮﺗﻮ ﺑﺰﻥ ﺑﺴﺘﺮﻳﺖ ﻛﻨﻪ .ﺍﺳﺘﺮﺱ ﺯﻳﺎﺩﻱ ﺩﺍﺭﻩ ﻣﻦ ﻛﻪ ﻧﻤﻴﺘﻮﻧﺴﺘﻢ ﺗﺤﻤﻞ ﻛﻨﻢ.

    پاسخ:
    سلام نه نیومده:/  هفته سی و هشتم 
    بازم جا داره ولی من حوصله‌م سر رفته دیگه 😂
    بعد از چهل هفته قاعدتا باید بستری شد خطرناکه 
    آره هم استرس هم انتظار 
  • ﺳﺘﺎﺭﻩ درخشان
  • ﺍﺧﺨﺨﺨﻲ ﻫﻨﻮﺯ ﺳﻲ و ﻫﺸﺘﻲ .ﺟﻮﺭﻱ ﻣﻨﺘﻆﺮﻱ ﻛﻪ ﻣﻦ ﻓﻜﺮ ﻛﺮﺩﻡ ﺟﻬﻞ ﻫﻔﺘﻪ ﺍﻱ .ﻋﺠﻠﻪ ﻧﻜﻦ ﻣﻴﺎﺩ ﺑﻠﺎﺧﺮﻩ.ﺍﻳﺸﺎﻟﻠﻪ ﺑﻪ ﺳﻠﺎﻣﺘﻲ ﻓﺎﺭﻍ ﺷﻲ.

    ﻣﻴﻜﻢ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ ﺍﺷﻨﺎﻳﻲ ﺑﺎ ﻫﻤﺴﺮﺗﻮ  ﻫﻴﺞ ﻭﻗﺖ ﻧﻜﻔﺘﻲ ﻓﻜﺮ ﻛﻨﻢ .ﻳﻜﻢ ﺧﺎﻃﺮﻩ ﺑﺎﺯﻱ ﻛﻦ ﺳﺮﻛﺮﻡ ﺷﻲ. ﻣﺎ ﻫﻢ ﻣﻴﺨﻮﻧﻴﻢ و ﺍﺯ ﻗﻠﻢ  و ﺍﺣﺴﺎﺳﺎﺕ  ﻟﻂﻴﻔﺖ ﻟﺬﺕ مﻳﺒﺮﻳﻢ.

    پاسخ:
    آره بابا انقدر من هولم از هفته سی و هفت  آماده‌م. خونه‌تکونی کرده و ساک بسته 😁😁😁
    ایشالا..‌ آلما هم زود به دنیا اومد توقعمو برده بالا 😂 در حالی که اصلا نمیشه گفت حتمن اینم مثل اون میشه.
    آره هیچ وقت ننوشتم ازش. 
    خوبه موضوع انشا بدید بیکار نباشیم 😂😂😂

    قربونت عزیزم لطف داری❤

    حدس میزنم که رفتی برای زایمان :)

    ❤❤

    پاسخ:
    نه عزیزم هنوز خبری نیست 😁😁😁
    الهی ❤

    دارم سررسیدم رو میخونم، مرداد نوشتم یاسی ترین حامله اس. یهو یادم افتاد حاملگی نه ماهه. 

    خدا قوت ایرانی، ماشالا پهلوان. هزاران الله اکبر به تو مادر نمونه:) 

    پاسخ:
    آخییییی عزیزممممم میبینی چه زود میگذره... 
    تازه اون موقع دو ماه هم گذشته بوده ازش 
    میگما این روزام همچین بگذره که... یهو ببینی تو سی سالت شده و بچه‌های منم بزرگ شدن 

    قربونت عزیزم ❤❤❤❤

    اومدم بگم اووووو کو تا سی سالگی منننن! یکم به سن و سال آلما فک کردم، دیدم نه واقعا. چیزی نمونده! چشم هم بذاریم سی سالم میشه ننه! 

    پاسخ:
    آاااااره 
    و اینگونه میگذرد:)

    دوستم آیا فارغ گشتی؟

    پاسخ:
    هنوز نه عزیزم 😂

    همش حس میکنم قراره دوباره بری حاجی حاجی مکه، میشه بیشتر بنویسی؟ 

    پاسخ:
    عزیزمممم ❤❤
    نه فعلا هستم 😁 هنوز نزده به سرم


    سلام.خب من روم نمیشه به عنوان اولین کامنتی که اینجا میزارم اون سوالی که همه ازت میپرسن بپرسم😅😁

    ولی خوب همه مون منتظریم دیگه (:

    حالا جدی جدی هنوز خبری نشده؟

    تاریخ زایمان برای چندم بوده(یا هست یا خواهد بود؟)

    پاسخ:
    سلام :) خیلی خوش اومدی دوست من 😍
    عزیزم 😂😂😂
    نه تا این لحظه که خبری نیست!
    پونزده اسفند چهل هفته میشه  و نمیدونم چرا هیچ اتفاقی نیفتاده در حالی که زایمان اولم هفته سی‌وهفتم اتفاق افتاد:)

    خب پس هنوز فرصت هست.دیر نکرده (:

    یه پیام اخلاقی مادربزرگانه بدم و برم.میدونی که هر بچه ای واسه خودش یه موجود منحصر به فرد و خاص هست.حتی دوتا خواهر که از یه پدرومادر هستند ویژگی های متفاوت و خاص خودشون رو دارن.من این رو به عینه تجربه کردم.

    احتمالا آلما خانم یکم عجول بوده و این نی نی خانم نیست😂

    پاسخ:
    بله فرصت اندک :) 
    بله بله  😍 خیلی ممنون 
    حتمن همینطوره و این نی‌نی خانم از حالا داره تفاوت‌هاشو بهمون نشون میده :)

    ولی من از بچه مون راضی ام. اصرار داره که: ها ها! فک کردین! من هیچی ایم شبیه بقیه _ من جمله خواهر خودم، آلما جون _ نیست. من خاصم خاص! و تا روزی که بتونم از امکانات این هتل پنج ستاره لاکچری استفاده میکنم! کاری میکنم هر سال بین اینکه بوی عید جذاب تر و خوش قدم تره یا به دنیا اومدن دچار دوگانگی بشید:)

    پاسخ:
    یعنی یه تخسی خاصی درش موج میزنه 😂😂😂
    که من به باباش میگم به تو رفته اون میگه به تو!
    بابا هرچی بهش میگم عزیزم بیرون بهتره گوش نمیده آخه چیه اون هتل پنج ستاره؟ یه جای تنگ تاریک برعکس آویزونت کردن وسط آب 
    عزیزم هرسال وسط خونه‌تکونی تولد داریم 😍😍😍

    بهار کوچولوی من وقتی ۴۰ هفته و ۴ روز بودم به دنیا اومد ، اومد با کلی دنگ و فنگ که اگه کمک خانم ماما نبود ۴۱ هفته تازه تشریفشو میاورد خخ 

    ان شاءالله فسقل خانمت حالا که با حوصله ست ، وقت اومدنش که شد دیگه مثل آبجی گلش باشه و کشش نده و سریع هم بیاد تو بغل مامانش 😉

    البته فک کنم همین یه سانتی که میگی خبر از کم شدن ساعت انتظار بده 😊

     

    پاسخ:
    الهییی عزیزم خدا حفظش کنه گل دخترتو 

    خیلی این روزا برام دیر میگذره‌. هی به خودم میگم مهم نیست مهم سلامتیه آخه چرا عجله داری؟ دنیا بیاد تازه اولشه. الان راحتی و .‌‌.. ولی باز میبینم که بی‌قرار اومدنشم!
    ممنون عزیزم 
    خدا کنه :)

    ما همچنان منتظریم :D ما رو بیخبر نذارین لطفا :) 

     

    با کلی آرزوی خوب براتون :)

    پاسخ:
    عزیزممممم❤❤
    آره خبر میدم ایشالا 
    فعلا که هیچ خبری نیست 😁

    تبریک زایمان بگم یا نگم؟ :)))

    پاسخ:
    نه فعلا نگهش دار 😂😂😂

    حالا فکر کن من هی باید چک می‌کردم که دو تاشون تکون بخورن! خیلی جاها بی‌خیالی طی کردم واقعا😅

    فکر کنم دیگه فارغ شدی🥰

    پاسخ:
    ای وای چقدر سختتتتت
    چجوری میشه تشخیص داد تکون مال کی بود 😁😁😁 خدایا ما بهشت کممونه😂😂😂
    خوب کردی بیخیالی طی کردی 
    بابا مگه چقدر آدم اعصاب داره 😁
    نه هنوز:/ درد ندارم 
    این سری کاملا برعکس دفعه قبل شدم!

  • نیــ روانا
  • سلام

    به فسقل خانوم بگو آخرین فرصت قرن رو از دست نده

    تا ۲۳:۵۹؟امشب فرصت داره که در آخرین تاریخ لاکشری (لاکچری خودمون) متولد بشه

    یعنی ۹۹/۱۲/۱۲

    بشتاب فسقلی خاله 😂😍😘

    پاسخ:
    سلام عزیزم:) ❤
    واقعا داره این تاریخو حیف و میل میکنه 😁😁😁
    نمیدونم چرا این بچه حاااااال نداره 😂

    اینطوری که پیش می ره گل دختر دوست داره فروردینی بشه.

    پاسخ:
    نه دیگه به زور آوردوندیمش  😁
    به زودی میام مینویسم ❤

    اگه هر روزی، هر شبی، هر چند وقت یه باری بیای خودت بگی سلام نزاییدم/ سلام زاییدم؛ مخاطب مجبور نمیشه هی فکر کنه بپرسم؟ نپرسم؟ چی بگم؟ چی نگم؟ بابا خودش منتظره دیگه هی نرم جو بدم. 

    مسئولین رسیدگی کنن. 

    پاسخ:
    به نام خدا و باسلام 😁 به دنیا اومد 😍😍😍
    قول میدم زود بیام بنویسم :)
    قربون شکل ماه تو مخاطب گل 😙
  • ﺳﺘﺎﺭﻩ درخشان
  • ﻓﻜﺮ ﻛﻨﻢ ﺳﺮ و ﻛﻠﻪ ﻧﻲ ﻧﻲ ﺑﻴﺪﺍ شده

    پاسخ:
    بعلهههههه 😁❤😍

    وای مبارکههههههه

    قدم نو رسیده پر از خیر و برکت باشه ایشالا ❤️😍😍

    پاسخ:
    ممنونم عزیزم 😍😍😍😍
  • ﺳﺘﺎﺭﻩ درخشان
  • ﻣﺒﺎﺭﻛﻪ ﻣﺒﺎﺭﻛﻪ ﺑﻪ ﺳﻠﺎﻣﺘﻲ ﺍﻳﺸﺎﻟﻠﻪ ﺩﻳﺪﻡ ﻛﺎﻣﻨﺖ ﺗﺎﻳﻴﺪ ﻧﻜﺮﺩﻱ ﺟﺪﻳﺪﺍ ﺣﺪﺱ ﺯﺩم ﺧﺒﺮﻳﻪ 

    ﺍﺥ ﺟﻮ.و.و.و.و.و.ون

    پاسخ:
    ممنونم عزیزم سلامت باشی ❤❤❤❤

    اوووووخی :) از کامنت آ فهمیدم که دیگه وقت تبریک :)))

    عزیزمممم مبارک باشه. الهی همیشه سلامت باشه و عاقبت بخیری ش ببینی. 

    الهی این روزا برلی خودتم به خوشی و سلامتی و حال خوب بگذره. خدا قوت. ❤❤❤

    پاسخ:
    ممنونم عزیزم 😍😍😍 آره بالاخره اومد :)
    مرسی عزیزم 
    سلامت باشی ❤❤❤❤

    نور اون فرشته کوچولو تا اینجا هم رسیده.. 😇

    سلامت باشی انشاالله.. هم خودت هم همه عزیزانت🙏🌸🌸🌸

    پاسخ:
    ای جانم عزیزم  😍😍😍😍
    ممنونم عزیزم سلامت باشی شما هم همینطور 

    مباااارکه... 😍

    به سلامتی..

    من هی اومدم دیدم پست جدید نزاشتی

    فکرکردم هنوز نیومده

    هی ببوس و بو کنش به جای من😍😍😍😘😘😘

    پاسخ:
    ممنونم عزیزم 😘
    سلامت باشی ❤❤❤
    آخییی :) 😊😊😊😘😘😘

    ای جان.ای جان (:

    نی نی خانم به دنیا آمد.

    قدمش مبارکباد😍

     

    پاسخ:
    ممنونم عزیزم  😍😍😍😍
    بالاخره اومد 😊😙

    به میمنت و مبااارکی، دختر ما خوش اومد... دس دس دس دسسسسسسس

    پاسخ:
    ممنونم عزیزم 😍😍😍
    الهی 😁😁❤❤
  • ارکیده ‌‌‌‌
  • سلام 

    قدمش خیلی مبااارک :)

     

    ان شالله حال هر دوتون خوب باشه و سلامت باشید

    پاسخ:
    سلام عزیزم  ممنونم  ❤❤
    متشکرم 😙

    مبارکه :) 

     

    قدمش پر از خیر و شادی و سلامتی و برکت .. :)

    پاسخ:
    ممنون عزیزم سلامت باشی ❤
    مرسی عزیزم 😘

    خب دیگه، تایم استراحت تمومه:دی

    بیا برامون تعریف کن. 

    پاسخ:
    عاشقتم 😂😂😂
    دارم توی تایم‌های کوتاهی که دارم مینویسم

  • شارمین امیریان
  • سلام مامان خانوم 😍

    پس بالاخره زاییدی 😁✌

    مبارک باشه. ان شاا... قدمش خیر باشه براتون 😍

    پاسخ:
    سلام عزیزم  😍😍😍
    ممنونم 😁 بعلهههه  بالاخره 
    سلامت باشین ممنونم ❤

    به به مبارکه 

    بالاخره دختر کوچولو تشریف آوردن .

    خوش قدم باشه الهی .

    پاسخ:
    ممنونم عزیزم سلامت باشی ❤❤

    ای جااااانم مبارک باشه عزیزم 

    خانواده ۴ نفره تون پر از شادی و امید 😍😍😍😍😍😍💖💖💖💖

    پاسخ:
    ممنونم عزیزم ❤❤❤❤❤
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">