یاسی‌ترین

https://t.me/Yasitariin

یاسی‌ترین

https://t.me/Yasitariin

یاسی‌ترین

هرگز ندیده بودم چشم تو را چنین در خون و اشک غوطه‌ور، ای مامِ رنج‌ها! ای میهنی که در تو به خواری مثل اسیر جنگی یک عمر زیستیم. زین گونه زیستیم و به هق‌هق گریستیم.

به امید آزادی

بایگانی
آخرین مطالب

بهمن هم تمام میشود

چهارشنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۹، ۰۹:۳۳ ب.ظ

بعضی وقت‌ها ‌که فکر میکنیم حرفی برای گفتن نداریم، شاید بیشتر از همیشه پر از حرف باشیم. مثل وقتی که مضطربی و این پا و آن پا میکنی تا حرفی بزنی و بعد باز بیخیالش میشوی و میروی. اما فقط کافیست کمی ریلکس کنی و اجازه دهی فکرها منظم شوند. بعد شاید بتوانند به ترتیب بیرون ریخته شوند. 

دخترم اگر فردا هم نیاید، اسفندی میشود :) خودم دوست داشتم اسفندی باشد. 

حس خوبی دارم به روزهای قشنگ قبل عید. هرچقدر از روزهای گرم آخر بهار بدم می‌آید، عاشق زمزمه‌های آمدنش هستم. هوایی که نه سرد است و نه گرم. هیجانی که همیشه برای عید دارم! برای خرید چیزهای کوچک، هفت‌سین و تمیزی خانه.

چند روزی که آلما نبود، خانه‌تکانی کردیم. کارهای سبک با من و سنگین‌ها با همسر. حالا همه چیز آماده‌س. همه چیز تمیز و مرتب. حتی شیرینی آمدن دختر کوچولو را پختم و گذاشتم یخچال تا برای آمدنش تازه بماند. دیگر نمیدانم چه کنم!!! هر روز منتظرم. دردهایم انقدر خفیفند که نمیشود اسم درد را رویش گذاشت. در اصطلاح به این حالت ماه‌درد میگویند. خبر از آمدنش میدهد اما کِی؟ چه ساعتی؟ خدا میداند. نمیدانم سرنوشتش چه روزیست...

امروز پنج صبح از خواب پریدم. بعد از دستشویی رفتن خواستم بخوابم اما فکرها مانع میشدند. فکر میکردم اگر همچین ساعتی کیسه آبم بترکد؟ اصلا ترکیدن کیسه‌ی آب چقدر میتواند ترسناک باشد؟ بعد پنج صبح آلمای خوابیده را چجوری ببریم خانه‌ی مادربزرگش؟ اصلا چجوری کله‌ی سحر به کسی زنگ بزنیم و...

کاش نترکد!!! کیسه آب را میگویم. اگر نترکد همه چیز بهتر پیش میرود. 

بیست و پنجم بهمن آخرین سونوگرافی‌ام بود. دختر کوچولویمان حسابی تپل شده؛ سه کیلو و صد گرم. این یعنی من در حفره‌ی شکمم یک موجود سه کیلویی را حمل میکنم که دست و پا و تمام اعضا و جوارحش کامل است. یک انسان کامل کوچک. معده و روده‌م و مثانه و ریه و باقی دوستان هم هستند. عجیب نیست که این همه حالم دگرگون است‌ و حس میکنم به زور خودم را اینور و آنور میکشم.

دکتر گفت میزان مایع آمنیونت بالاست! باز هم حرف‌های بیخود. کوچکترین اهمیتی به حرفش نمیدهم‌. حتی اینکه برایم آزمایش نوشت و گفت شاید قندت بالاس و من میدانم که قندم از ۸۰ بالاتر نمیرود. حالا به فرض هم بالا باشد در این روزهای آخر چه کاری از دست کسی برمیاید؟ فقط باید منتظر باشیم همین.

گفت اگر تا سوم اسفند زایمان نکردی بیا معاینه‌ت کنم. و من هر روز و شبم بافکر و انتظار میگذرد. 

هر لحظه میگویم یعنی چند سال بعد، از روزهایی که الان میگذرانیم چگونه یاد خواهیم کرد؟؟؟

امروز از آلما پرسیدم چه چیزی در مورد اومدن خواهرت بیشتر خوشحالت میکنه؟ گفت اینکه قراره بهش شیر بدم حمومش کنم بغلش کنم :| سطح انتظاراتش... حموم؟؟؟ حقیقتا ترس برم داشت 😂 

گفتم هر کاری که تو بتونی انجامش بدی حتمن ازت کمک میگیرم...

 

 

  • یاسی ترین

نظرات (۱۵)

اخ خدا کنه اسفندی شه بچه مون! اسفندی دوست:)))) 

پاسخ آلما:)))) کیسه اب، حرف ننه رو گوش کن. خونه تکونی؟ خسته نباشین. شیرینی پخته گذاشته یخچال! هلاکتم زن:))))) کدبانوی قوی! 

تو یکی از قوی ترین انسان هایی هستی که تو زندگیم دیدم. میدونستی؟ 

پاسخ:
بله بله خونه تکونی از رگ گردن به شما نزدیک‌تره :))
منتظر باش همین روزا به سرت میاد!

ممنونم عزیزم 😍😍😍
 


چقدر دلنشین..

پاسخ:
 😍😍😍

معجزه.. مگه غیر از اینه.. منتظری که یه انسان دیگه از وجود تو پا تو دنیای ما بذاره.. 

خدانگهدار تو و فرشته های کوچیکت باشه.. 🥰🥰🙏🌺🌺🌺

 

پاسخ:
دقیقا همینطوره دوست من 

ممنونم عزیزم ❤❤❤

آخی ...یا به قول پسرم آخیرررر 

همش به فکرتم ، دیر وبلاگ رو آپ می کنی می گم حتما هیوا به دنیا اومد ، انشاءالله به سلامتی .

 

پاسخ:
عزیزمممم عاشق اصطلاحات بچه‌هام 
آلما کوچیک بود میخواست بگه وای میگفت فای با یه لحن خیلی خوشگل 😁😍
ای جان 😙
تو دیگه تصویبش کردی هیوا؟
گرفتاری یکی دو تا نیست که اسم واقعی انتخاب کن اسم مستعار انتخاب کن 😂
  • پَـــــر واز
  • کاش اسفندی بشههه....اسفندیارو دوست دارم^_^

    امیدوارم هرچه زودتر بیادش تا شیرینی های تو یخچال تازه ان:(

    راستش بیشتر شیرینی ها توجهمو جلب کردن D:

    امیدوارم الما درکنارش‌بهترین حس های دنیارو داشته باشه و یه لحظه ام حسودی نکنه^_^

    ایشالا که نی نی مون سالم و سلامت میادش خونه^_^

    پاسخ:
    آره اسفندی میشه قطعا چون امروز هم تا دوازده شب وقت داره و من هنوز هیچیم نیست :)))))))

    الهییی 😁😁😁 نگران اونا نباش تازه میمونن‌. یه شیرینی انتخاب کردم با ماندگاری بالا. 
    ای جانم کاش میشد بفرستم برات :* شیرینی مرباییه 😁 دارم با بدجنسی نوعش رو هم میگم :))
    ممنونم عزیزم 
    متشکر ❤❤❤ سلامت باشین
    ایشالا

    راستش من که از این ماه درد دیگه حالم بد شده بود و عصبی بودمن-بس زمان بین دردها رو میگرفتم و بعد متوجه میشدم درد زایمان نیست-بلاخره هم دکتر اینقدر من غر زدم برخلاف میلش با معاینه رسوندمون به جدا شدنمون از هم با پسر کوچیکه

    پاسخ:
    آره واقعا آدم کلافه میشه :))) سرکاریه! و انقدر خفیف که آدم میدونه این درد درد بشو نیست 😂 
    آره میگن معاینه هم باعث میشه فرآیند زایمان جلو بیفته.
    اخییی
    میگما یه حسی دارم. فکر میکنم خیلی بچه دوست داری پتانسیلش رو داری یکم احساساتیت کنم سومی رو بیاری 😂 
  • جوینده آرامش
  • روزهای انتظار برای بهار مصادف شده با شمارش معکوس انتظار برای تازه وارد کوچولویی که به یکباره شادی و عشق و شور میاره با اومدنش💖

    خداقوت! بوی نویی و تمیزی خونتون، وبلاگتم پر کرده😉

    انشاءالله که این روزها سراسر به آرامش و خوشی طی بشه💐

    پاسخ:
    بله همینطوره :)
    حس و حال خاصیه...
    ممنونم 😍😍😍
    ایشالا  ❤

    ان شاءالله که بزودی نی نی بیاد ، خیال هممون راحت بشه ،  زایمان راحتی هم داشته باشی یاسی جون 

    ما خانما وقتی یکی بارداره ، انگار هممون بارداریم ، تا زایمانم نکنه ، فکرمون راحت نمیشه . 

    منتظریم پست بعد بیای خبر مامان شدنتو برای بار دوم بهمون بدی به امید خدا 

    پاسخ:
    ممنونم عزیزمممممم. حالت چطوره؟ بهار خوبه؟ خیلی به یادت میفتم نمینویسی کهههههه.
    اگر جایی می نویسی بهم بگو 
    دقیقا همینطوره 😂 پارسال دخترعمه‌م باردار بود من لحظه به لحظه پی‌گیرش بودم. وقتی رفت بیمارستان دل تو دلم نبود :)
    خدا کنه پست بعدی با نی‌نی باشه 😍

    دقیقا نکته کامنت قبلی همین بود

    کهههه هیوا تصویب شد رفت :-) 

    من اسم  مجازی پسرم رو خیلی دوست دارم ، انقدر دوست دارم که اگر دومی ام پسر شد شاید احسان بگذارم.

    اسم دخترم رو یا اسم واقعیت یا مجازی ات یا آیسل

    جدی گفتما !! من اسم یاسی رو خیلی دوست دارم.

    پاسخ:
    آخییی ایشالا 😍😍😍
    عزیزم الهییی 
    ایشالا خدا بهت دختر بده  ❤❤❤

    یعنی یکی از همین روزا نی نی مون میاد!:) شاید همین الان

    پاسخ:
    آااااره هر لحظه میتونه بیاد :)
    ولی هنوز نیومده :/

    ای جان! پس شما مامان یه گل دختر و نی نی هستی. عزیزم نمیدونم الان زایمان کردی یا نه ولی ایشالا همه چیز به خوبی بگذره.

    پاسخ:
    بلههههه  دوست من  😍😍😍 
    نه تا همین حالا هم خبری نیست 😁
    قربونت عزیزم  ممنون ایشالا 

    عزیزم:) امیدوارم این مرحله اخر هم واست به ساده ترین و قشنگترین شکل ممکن بگذره و وارد فصل جدید شی:) حتما خیلی حس خوبیه مادر بودن و شدن.

    حسابی مراقب خودت باش و به چیزهایی که دوست نداری اتفاق بیفتن فکر نکن چون اینطوری بهشون انرژی میدی:( 

    پاسخ:
    ممنونم عزیزم 😍😍😍
    قربونت برم 
    آره باید اصلا بیخیال بود!

    پارگی کیسه آب رو من تجربه کردم، هیچ دردی نداره فقط یه ابی آروم گرم و روان از کنار پاهات میریزه... همین... من جلوی در بیمارستان این اتفاق برام افتاد.... آیا فندق به دنیا آمد ؟

    پاسخ:
    آخیییی  عزیزم تا دم در بیمارستان اومده 😁

    نه هنوزم نیومده :/ 

    عزیزم بسلامتی فارغ بشی. از ترکیدن کیسه آب هم نترس، فقط بعدش باید خودت رو به بیمارستان برسونی:)

    پاسخ:
    ممنونم عزیزم 😍😍
    ایشالا 😊
    دیگه داشتم فکر میکردم فوقش هم میترکه اینم یه تجربه‌س :)

    که آفتاب بیاید، آیا آمد؟ :)

    پاسخ:
    تا همین لحظه هم نیامد 😁😁😁
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">