یاسی‌ترین

https://t.me/Yasitariin

یاسی‌ترین

https://t.me/Yasitariin

یاسی‌ترین

هرگز ندیده بودم چشم تو را چنین در خون و اشک غوطه‌ور، ای مامِ رنج‌ها! ای میهنی که در تو به خواری مثل اسیر جنگی یک عمر زیستیم. زین گونه زیستیم و به هق‌هق گریستیم.

به امید آزادی

بایگانی
آخرین مطالب

مثل وقت‌هایی که به آشپزخانه میروم و میدانم که دوست دارم کاری کنم اما نمیدانم چه کاری، صفحه‌ی سفید را پیش رویم باز کرده‌ام و چند دقیقه‌ایست که نگاهش میکنم. درست مثل وقتی که توی ذهنم مرور میکنم آرد که دارم تخم‌مرغ که دارم... دلم میخواهد بی‌آنکه به دستور خاصی نگاه کنم همه چیز را دورم بچینم، کابینت جادویی‌م را باز کنم تا مخلوطی از بوهای خوب؛ که جدیدا میخک هم به آن اضافه شده را به مشامم هدیه کنم. شیشه‌ها و بطری‌های کوچک و بزرگم را زیر و رو کنم تا چیزی نظرم را جلب کند. بعد از مدت کوتاهی جلوی فر بنشینم منتظر باشم ببینم چه بویی خانه را پر میکند تا ببینم چه خلق کرده‌ام. نگاهش کنم و بعد با چشم‌های بسته بچشم و خودم را به سرزمین شگفت‌انگیز کودکی ببرم. به اندک بارهایی که مرا با خودشان به قنادی برده بودند و بیش از آنکه دلم بخواهد بخورم، دلم خواسته بود نگاه کنم. وقتی قدم به زور به ویترین‌هایش رسیده بود؛ دیوارهای شیشه‌ای بزرگ و قوس‌داری که پشتش پر از سینی‌های هیجان‌انگیز و رنگ‌ووارنگ بود. بوی وانیل و یک جور خنکی خاص شبیه به گل‌فروشی و بعد هم احتمالا پاکتی شیرینی کشمشی یا کیک یزدی خریده بودیم و دست مرا گرفته بودند که ببرند اما من دلم میخواسته آن پشت‌ها را ببینم و حسابی در کار آقاهایی که با روپوش‌ها و کلاه‌های سفید در حال بردن و آوردن سینی‌ها بودند دقیق شوم و حتی ساعت‌ها حرکت دست آن کسی که جعبه‌ها را سر هم میکرد نگاه کنم! آخ که چقدر همین جعبه‌های شیرینی برای آن زمان ما هیجان‌انگیز بود میتوانستیم تا مدت‌ها بعد از اینکه شیرینی‌ها خورده شدند با آن بازی کنیم یا حتی خانه‌ی جوجه رنگی‌هایمان شود که صد البته دیگر خبری از آن بوی خوب جعبه نباشد و از صدای برخورد پنجه‌ی جوجه‌ها به جعبه چندشم شود!

گاهی خودم را توی کافه‌ی کوچکمان میبینم؛ با پیش‌بندی گل‌گلی  کنار فر نشسته‌ام و منتظرم کوکی‌های شکلاتی و گرم را توی بشقاب بچینم در کافه باز میشود زنگوله‌ی بالای در صدا میدهد. نگاه میکنم بیرون برف میبارد و مشتری همیشگی‌مان خودش را پشت یکی از چهار تا میزی که داریم جا میدهد و لبخند میزند. میدانم چه میخواهد. همسرم را صدا میکنم تا قهوه‌اش را آماده کند.

 

به این همه سال درسی که خواندم فکر میکنم و خنده‌ای روی لبم مینشیند که نه لبخند است و نه پوزخند. 

همیشه فکر میکردم و میکنم کاری را انجام دهم که به آن عشق میورزم. روانشناسی هم عشق بود و هست اما حال نداشتم دنبالش را بگیرم؛ حوصله‌ی طی کردن مسیر را نداشتم. از سیستم آموزشی و اداری متنفرم و دلم یک جای دنج و خلوت میخواهد.

کاش میشد بی‌آنکه مسیری را بگذرانی، یکهو بنشینی توی اتاق کوچک و آرامی و بعد مراجعت را روبرویت ببینی که آماده حرف زدن است.

حتی نمیخواهم آرزو کنم کاش میشد چند بار زندگی کرد؛ همین یک بارش هم کلی زحمت کشیدم تا به اینجا رسیدم!

فقط کاش میشد عمر جوانی‌مان طولانی‌تر بود... 

 

 

 

 

  • یاسی ترین

نظرات (۳)

  • زشت نیست بیان از من اسم میخواد واقعا؟ منم پدسگ! منو چجوری نمیشناسی؟ !
  • دل تون نخواد، داشتم با سیستم مجازی درس شیرین بیماری های گیاهی رو میخوندم که یهو دیدم اپ کردی. دو سه خط اول پست رو خوندم و بعد استاد حرفش رو سر گرفت و مجبور شدم برم ببینم آخر کدوم قارچ باعث سفیدک دروغین کاهو میشه! هی به خودم گفتم شب که کارات تموم شد، لش میکنیم تو تخت، به یاد نوجوونی هامون یاسی ترین میخونیم. که میشه تفریح و لذت امروز! خستگی هات در میرن! خلاصه که تو قسمت خوب روزامونی ننه:) 

    ها! منم موافقم. اصلا همش گوشه چشمم به روزیه که صد سالم میشه و خدا بخواد میمیرم. انگار داری یه دسته گل رو حمل میکنی. لذتبخشه ها ولی بالاخره باید بارت رو بذاری زمین، کمر راست کنی بگی آخیییش! ولی کاش عمر جوونی مون طولانی تر بود...

     

    ضمن اینکه ما به درس خوندن شما افتخار میکنیم. همه مون یادمونه با شیکم جلو اومده هلک هلک میرفتین دانشگاه. والا من باسنش رو ندارم همین ۶۱ کیلو خودم رو تا دانشگاه ببرم خواهر! همون بهتر مجازی شد. خار کلاسای هشت صبح حقیقتا:|

     

    + میشه من ویترس کافه تون باشم؟ :))) 

    پاسخ:
    خدایا شکرت من مجبور نیستم راجع به بیماریای کاهو بخونم 😁 همین یه موردم کم بوده الان 


    خلاصه که مخلصیم 😍 

    هعییی چه روزگارانی بود یادش بخیر 
    آخرا همه میگفتن تو رو خدا نیا ما هی فکر میکنیم  الان همین وسط میزایی 😂

    واقعا هشت صبح از هر زاویه‌ای بهش بنگری خره :/

    به‌به چه کافه‌ای بشه 😍

    عاشق اسم‌گذاریات تو کامنتم😂

    🙏💖💖💖

    پاسخ:
    😍😍😍😍
  • بانوچـه ⠀
  • هم کاش طولانی‌تر بود و هم کاش این مدت کوتاه واقعا می‌تونستیم جوونی کنیم.

    پاسخ:
    واقعا 😊
    خیلی خوش اومدی بانو😍😊❤
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">