یاسی‌ترین

https://t.me/Yasitariin

یاسی‌ترین

https://t.me/Yasitariin

یاسی‌ترین

هرگز ندیده بودم چشم تو را چنین در خون و اشک غوطه‌ور، ای مامِ رنج‌ها! ای میهنی که در تو به خواری مثل اسیر جنگی یک عمر زیستیم. زین گونه زیستیم و به هق‌هق گریستیم.

به امید آزادی

بایگانی
آخرین مطالب

اکنون

پنجشنبه, ۱۵ فروردين ۱۳۹۸، ۰۵:۴۵ ب.ظ

همان اندازه که باران و هوای سردش به بهار نمی‌مانست، گرمای دیروز و امروزش هم خیلی یک‌دفعه‌ای شد. انگار میخواهیم از زمستان پرت شویم توی تابستان. هوا راکد است. در بالکن و پنجره‌ی اتاق را باز گذاشته‌ام اما باز هم جریان هوا کم است. خوابالوام. دیشب مثل خیلی از شب‌ها ساعت یک به خودم گفتم خوب الان میخوابم، صبح زودتر بیدار میشوم هنوز آلما بیدار نشده دوش میگیرم و بعد این کار و آن کار و ... اما تا نزدیک چهار بسته‌ی اینترنتم را به پوچ‌ترین روش ممکن آتش زدم :)) بعد هم وقت شب‌گردی‌ها و آب خواستن‌های آلما بود و بعد هم نمیدانم چه و چه! در نتیجه مقارن با این هوای چِرت بهاری که دارد گرم میشود و کلافه‌کننده، خوابالو روی مبل لم داده‌ام و باز توی ذهنم نقشه‌ی کارهای مختلفی را میکشم که نمیدانم تا شب انجامشان خواهم داد یا نه!

آلما کنارم نشسته و برای بار هزارم کارتون زوتوپیا را میبیند. چیزهایی میپرسد که با اوهوم اهوم از سرم باز میکنم! خیلی عجیب است که سه سال اول زندگی‌مان تاثیرگذارترین لحظات عمرمان هستند اما خیلی بعدها ممکن است هیچ از آن روزها به یاد نیاوریم. گاهی که به مغزمان فشار می‌آوریم شاید تصویری یا خاطره‌ای محو یادمان بیاید. افرادی را هم میشناسم که کودکی‌شان برایشان کاملا سفید است. علاوه بر این ما به شکل ترسناکی شبیه پدر و مادرهایمان هستیم و از آن ترسناک‌تر اینکه خیلی وقت‌ها خودمان نمیدانیم که چقدر شبیهیم. رسیدن به آگاهی میان این همه ندانستن چقدر سخت به نظر میرسد و آدم‌ها همیشه درگیر اختلالاتی هستند که گاهی نسل به نسل منتقل شده‌اند بنابراین بیرون آمدن از این همه ندانستن و دست و پا بسته بودن، کار هرکسی نیست.

جالب اینجاست که وقتی ازدواج میکنیم گاهی این کاستی‌ها در کنار هم به شدت غیرقابل حل به نظر میرسند!

یادم می‌آید سال‌های اول چقدر فکر میکردم برایم فرش قرمزی پهن شده که مستقیم هدایتم میکند به بهشتی که هر آنچه مومن آرزو میکند در آن فراهم است! که پایانی برای تمام بی‌قراری‌ها و سرگشتی‌هایم باشد! اما هفت سال زندگی در دوری و بالا پایین‌های متفاوت چیزهای زیادی یادم داد و من چقدر ممنونم از این دوری؛‌ از جایی که هستم. حالا میتوانم خیلی چیزها را بهتر ببینم.

هنوز هم گاهی دوست دارم مثل کارتون‌هایی که آلما میبیند همه چیز با جادو درست شود. اما خوب راهی جز تلاش و قدم‌های آهسته نیست.

پانزده روز هم از فروردین گذشت. دوباره حال و هوای شب‌های بلند تابستان و بوی کولر نزدیک است. آلما ترتیب فصل‌ها و میوه‌هایی که توی هر فصلی هست یاد گرفته. حالا میخواهم اسم ماه‌ها را یادش دهم. نمیدانم توی ذهنش این‌ها چگونه نقش میبندد. نمیدانم آیا ذهن او هم مثل من برای هر چیزی شکلی دارد؟ از وقتی یادم می‌آید وقتی به سال و گردش روزها فکر میکردم چیزی شبیه آن بازی بچگی‌هایمان توی ذهنم می‌آمد که آجرهای کوچکی را پشت هم میچیدیم و بعد با یک ضربه همه‌شان را میریختیم! نمیدانم اسمش چیست!

شادی‌های آلما خیلی نابند؛‌ وقتی عمه‌هایش برایش عیدی کفش خریدند. یک روز تمام توی خانه با کفش بود. به سختی چهارزانو نشست سر سفره! برای دستشویی که درشان آوردم پاهایش عرق کرده و پیر شده بودند! گفت مامان بعد که از دستشویی اومدیم بازم کفشامو بپوشون میخوام شبم باهاشون بخوابم!

نمیدانم بزرگ که شد باز هم شادی‌های این چنینی خواهد داشت یا فراموششان میکند؟






  • یاسی ترین

نظرات (۳۴)

سلام یاسی جان.
سال نو مبارک. خوشحالم که مینویسی.خوشحالم که ثبات را حس میکنم و میخوانم از نوشته هایت. هنوز هم دلم میخواد ببینمت بعد این سالها
پاسخ:
سلام عزیزدلم 
سال نوی شمام مبارک
ای جانممممم :) 
منم همینطو ^____^ 
میبوسمت عزیزم
سلام یاسی عزیزم نمیدونم منو یادت هست یا نه.همیشه ب وبلاگت سر میزنم اما میبینم چیزی ننوشتی.چنروز پیش یادت افتادم یاد اونموقع ک منو از یه رابطه اشتباه و بی فرجام نجات دادی گفتم کاش بیای سر ب وب بزنی تا از صمیم قبل ازت تشکر کنم و بگم تا زنده هستم یادم نمیره ک تو منو از توی چاه درآوردی خداروشکر زندگی فعلیم بد نیس ممنونم ازت اون رابطه فقط برام عذاب وجدان و بار سنگین گناهش موند ک تاابد رو شونه هام سنگینی میکنه 
پاسخ:
سلام عزیزم خوبیییی؟؟؟ البته که یادتم ^____^
کامنتت بی‌نهایت خوشحالم کرد؛ درسته که تصمیم خوب و عقلانی رو خودت گرفتی اما خیلی حس خوبی بهم میده که فکر کنم تونستم کمکی کرده باشم
الهی که خوشبخت و عاقبت به خیر باشی
به هیچ گناهی هم فکر نکن آدما همیشه اشتباه میکنند
میبوسمت دوست خوبم :***
واااااای آلما سه ساااااله شد؟؟؟
چه جوری میگذره این عمرررر
:))
سلام یاسی جااااان من
کیف کردم از پست های جدیدت
تبریییک برای دفاعت خانم روانشناس عزیزدل
پاسخ:
آره عزیزم سه سال و نزدیک ۵ ماه! 
به سرعت میگذره 
انقدر بزرگ شده و فرق کرده که وقتی عکسا و فیلمای نوزادیشو میبینم خیلی جا میخورم
ممنونم عزیزدلم 
مرسی ^_____^
تو وبلاگت کو؟؟؟؟!!!
من سر زدم چند وقت پیش دیدم اشغال شده که
خودت خوبی؟ خوش میگذره؟ ارشد تموم شد؟ 
ای جاااااانم بگردمش:*

خخخخ نمیدونستم اشغال شده:)))) الان گفتی رفتم دیدم:)
چندماه پیش حذفش کردم

خوبم منم شکرخدا
ارشد منم به خاطر مسائل زیادی که پیش اومده بود حساااابی طول کشیده. خدا بخواد گوش شیطون هزاربار کر، این یکی دوماهه دفاع کنم تموم شه بره:)
پاسخ:
قربونت عزیزم :***

بله حذف میکنی میان تصرفش میکنن :)))
وای این کش اومدن خیلی رو مخه من که روم زیاده اصلاحاتمو انجام نمیدم برم مدرک بگیرم :)))
موفق باشی عزیزم ایشالا به سلامتی تموم میشه :)
یادش میمونه.. باید یادش بمونه.. باید یادش بمونه که زندگی غیر از این شادی های ساده نیست..
پاسخ:
^_________^ 
😍😍😍😍
سلام یاسی جون 
واااااای تو هنوز هستی؟ من یکی از خواننده های خیلی قدیمیتم!
نمیدونم اصلا منو یادته یا نه! 
امیدوارم زندگیت سبز و شاد باشه خانومی
میبوسمت ماااااااچ مووووچ


#کرم بریزیم
#ادای بقیه مخاطبا رو در بیاریم 
# ایسگا کنیم
پاسخ:
وااااااایییییی 😂😂😂😂😂😂😂😂  
خاک تو سرت خررررر 
عاشقتم 
دیوونه 
خل 
روانی 
بوس 
بوس 
بوس 
چطوری تو ؟؟؟؟

به به یاسی بانو
قبل خوندن کامنتا خواستم بنویسم ما قدیمی ها یادت موندیم یا نه!!؟ که دیدم همه همینو نوشتن، چند سال پیش هم یکی دو بار باهات تلفنی صحبت کردم اولین و آخرین ارتباط مجازی، از قبل بارداری آلما می خوندمت ، باورم نمی شه سه سالشه، واقعا چه زود گذشت.
یاسی جان خوب باشی همیشه، دعا کردم و می کنم همیشه، تو خیلی خوبی
فاصله مون نسبت به اون موقع ها کم شده، شاید انرژی ام برسه :-((((( روی ماه دخترت رو ببوس، خوشحال شدم نوشتی و باخبر شدم از حالت
پاسخ:
سلام عزیزم 
مگه ممکنه یادم بره؟ کاملا یادمه دوست خوب و مهربونم همیشه بهم لطف داشتی گلم .
قربونت برم لطف داری...
اااا نزدیک شدی؟ 😊 
مرسی عزیزم 😙
میشه گریه کنیم اینجا ؟!😭😢
پاسخ:
عزیزدلم....
بیا در آغوشم 😙😍
بالا پایین دارم والا 
یهو یازده ساعت و بیست و هفت دقیقه درس میخونم و حالم عالیه
یهو هم به همون میزان فرندز میبینم و همچنان حالم عالیه😆
نکته اینکه من خوبم، شماها چطورین؟ 
الان رفتم یه نگاه به وبلاگ گروهی مون انداختم و بعد یافتم افتاد پارسال دقیقا همین روزا احتمالا تازه همو دیده بودیم و بعد داشتیم از غصه سرباز شدن علیرضا خفه میشدیم و بععععد! من احتمالا داشتم مجبورتون میکردم برای اون وبلاگ مطلب حاضر کنین😆 
تیر گروه دوساله میشه:)))) 
+ هنوز تلگرامین؟ این بامبول های اخیر تلگرام داستان نشد براتون؟ 
همه تون زنده این؟ عروسی که برگزار نشده بدون من؟ 

پاسخ:
اشکال نداره مهم اینه که خوبی 
و مهم‌تر اینکه میگذره مث برق و باد....
وای یادته اون بارونو اون دوییدن! 
آااااره تلگرامیم! پرقدرتتتتت و منتظر تو که برگردی :)
تلفات هم داریم 😆 
قدیما اینجا سرعت پاسخگویی به کامنتا زیاد بود یا الان کامنت من نرسیده یا به قول یاسمن یا چی؟😆
پاسخ:
رسیده مادر رسیییییده 
من حوصله نداشتم ببخشید 😂
داشتم فکر میکردم یه اس‌ام‌اس بدم ببینم کنکور چی شد 😐
سلام عزیزم خوبی ؟دختر عسلت خوبه؟خوشحالم که دوباره نوشتی.ببوس دختر عزیزتو.خدا حفظتون کنه.میبوسمت.
پاسخ:
سلام عزیزم 
ممنون دوست گلم خوب خوبیم :) 
توام همینطور :****
ممنون که یادم بودی 
از عید اینجا نوشته بوده ای و من نمیدانستم...! اف
قلمم ادبی شد تحت تاثیر پستت...
اقا من برگشتم. تو هم بیا و برگرد!

این کد امنیتی پایین رِ بردار. نمیدونی خسته ایم? 
پاسخ:
اف بر من که حوصله نداشتم جواب بدم. 
نمیدونم چرا یهو از اینجا میبرم :/
چه خووووب که برگشتی :)
هیچ جا هیییییچ جا وبلاگ نمیشه 
یه بار دیگه انرژیامو جمع میکنم که دوباره اینجا زندگی کنم
راستش اینکه دیگه دوستا قدیمی اینجا دورم نیستن 
اینکه دیگه مثل قبل پر رفت و آمد نیس 
توی انگیزه‌هام تاثیر میزاره 

باورت بشه یا نه حااااال ندارم ببینم از کجا میشه ورش داشت 😁
(با لحن چهرازی لطفا: )
بسم الله الرحمن الرحیم
مادر عزیز و گرانقدرم سلام؛
اینجانب به استحضار میرسانم که پیامک شما به علت عدم وجود موجودی و گشادی نگارنده در راستای تهیه شارژ بی پاسخ ماند. عذر ما گشادان را پذیرا باشید که بنی ادم همه اعضای یک ب*** اند. مرسی!
عارضم که کنکور خوب بود. (تو پرانتز اینکه هم تجربی دادم و هم هنر) در واقع کنکور هنر بسیار بهتر از انتظاراتم بود و تجربی بدتر! به هنر و تربیت بدنی امید دارم و کمی دلواپس کنکور عملی هاشون! (هشت کیلو اضافه وزن شاید مجابم کنه عملی تربیت بدنی رو شرکت نکنم_شانه بالا انداختن)
دلم برای روزهای خوبمان تنگ شده و میشود _ و سیریسلی اگر بخواهم فوکوس کنم جا دارد تا مرحله بغض کردن و نگاه خیره به دوربین شماره دو هم بروم_ لاکن دلم نمی اید ان همه تلاشی که در راستای ترک مجازستان کردم را دود کنم بدهم هوا و بدو بدو بیایم کف گروه تا دور هم به علیرضا و غیره فحش دهیم به قول یاسمن شش هایمان حال بیاید.
به گمانم همه گفتنی ها را گفتم. 
خواهر الما و همه فرزندان دیگرت را ببوس. ماچ بر تو. 

                                               ارادتمند، غولوم شوما
پاسخ:
سلاملکمممم حدس زدم شارژ نداری 
خوب شکر خدا که راحت شدی حداقل
ایشالا یه جا خوب قبول میشی 
توام دانشجو میشی 😁😉
حالا دیگه زیادی جو نگیرتت ترک کامل کنی 
منتظرتیم 😊😊😊😊😊😙😙😙😙😙😙😙
بچه‌ها پی‌گیرت هستن خصوصا یاسمن
یه لحظه از جمله توعم دانشجو میشی کلک و پرم ریخ! پ ماها چرا یهو انقدر رشد کردیم؟ مگه دانشجو فقط جیم و یاس و اینا نبودن؟ اوا ! 
مرسی از اشاره به واژه جوگیری:-D حالا تا ببینیم بعدا چی میشه. شما همچنان منو از خودتون بدونین:-D 
ماچ به یعععک یعککک بچا به ویژه جماعت پیگیر من^____^ 
یاسمن تو جدا بیا بغلم ماچت کنم
پاسخ:
هعیییی بزا بریزه بزا بریزه افتادی تو سرازیری ساجی یهو به خودت میای میبینی شش سر عائله داری به عکسا این روزات با حسرت نگا میکنی میگی اااا چه جوجه بودما 
باش دیگه چاره چیه توام جزئی از ما 😆😆😆😆

یاسی جان واقعا واقعا لذت بردم. الما منو یاد بچگی های خودم میندازه. یادم میاد بچه که بودم نزدیک عید که خرید میکردیم و لباس نو میخریدیم شب ها با همون لباس ها و کفش ها زندگی میکردم و تا لحظه تحویل لحظه شماری میکردم که لباس های جدیدمو بپوشم. 

پاسخ:
سلام دوست من 
خیلی خوش اومدین 😊😊😊
آره... 

شما در پست اخر ما منشن شده اید. 

پاسخ:
به‌بهههههههه 
سلام 😍😍😍😍😍
وبلاگ نو مبارک
میام میخونم جیگرررر خوبی تو؟ من یک هفته سفر بودم امروز پنل باز کردم
چه خبراااا

سلام عزیز دلمممم! خوبم. تو خوبی؟ (چشم هایش را میبندد و به اسم فکر میکند) الما خوبه؟ اخ اخ اره. الان وقت مسافرتاتونه:) 

خوش گذشت؟ اقا من یادمه تولدت شهریور بود ولی یادم نی چند شهریور:| هپی برثدی خلاصه:| :-D 

سلامتی. خبر که فعلا منتظر جواب انتخاب رشته ام:) و در تلاش گواهینامه

پاسخ:
خوب خوب خوبم عزیزم آره آلما 😁😁😁 
خوبه فدات
آره خیلی خوب بود
بله تولدم شهریوره 😒
جواب اومد خیلی ریز خبر بده 
گواهینامه عالیه آخ جون 🤸

دلم براتون تنگه واقعا:) ماچ کن دانه دانه تان را. 

پاسخ:
عزیز دلم ما هم ⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩
😗😗😗😗😗😗😗😗

به یاسمن بگو منتظرم شهریور تموم شه با وودی عزیز ببینمش:-D:)))) تو تهران نمیای ننه؟

پاسخ:
عزیزممممم 😍
باشه :+++++++
چرا من که دیگه دیر دیر هرماه میام ایشالا به زودی ببینمت
برنامه دانشگاتم معلوم شه بعد 😨

خواستم اضافه کنم که تاریخ انقضای همه چی کوتاه نیس! 

بعضی چیزا متوقف میشن ولی تموم نه!:)

پاسخ:
چی بگم والا :)
من که سر از کارات در نمیارم 
دو سه روزی هم هست میخوام پیام بدم بهت حسش نمیاد :)))

چقدر تو کون گشادی دختر

پاسخ:
جااااانننن؟؟؟

از چیش سر در نمیاری ننه جون؟:) من به این خوبی به این ماهی :-D 

 

 

+یعنی فقط کامنت بالایی:| الله و اکبر:|||| زمان ما بلاگستان جور دیگری بود حقیقتا خواهرم:|

پاسخ:
ماه که بععععله ^____^
کجاهایی دختر؟


نمیدونم شاید خیلی رفیقیم 😂😂😂😂

همین دور و برام بابا! من کجام اخه؟:)

 

+ دیشب با عالمه رفته بودیم همون کافهه که اولین بار با یاسمن رفتیمممم! من هیییی گریم میگرفت! الله اکبررر! یاد اب انبه مصنوعی و شلوار نوک تیز و پیرن کرستی و همه باهمممم!

پاسخ:
وای 😂😂😂😂😂😂😂

ضمن اینکه شماره هاتونو در حال حاضر همراهم ندارم:| یه پی ام بده در تلگرام مادرم:-D دلم تنگ شده. یه دورهمی بنا کنیم. 

پاسخ:
اااا چرا نداری 
پس اگر تلگرام داری برا من چرا پیام نیومد که نصب کردی 🤔🤔🤔🤔


برم بررسی کنم 
فوقش بهت اس‌ام‌اس میدم
  • مرضیه مهدوی فر
  • تو دیگه سر میزنی اینجا یعنی یاسی جانم؟

    من دوباره برگشتم بلاگ با اسم و هویت واقعی:)

    پاسخ:
    بله که سر میزنم عزیزم :)
    ینی کودوم مرضیه‌ای؟!

    فدای گل دختر آذرماهی تون بشمممم❤❤❤❤

    دلم براتون تنگ شده بود.عزیزین یاسی بانوی گل❤❤❤❤

    خدایا شکرت❤❤❤

    پاسخ:
    خدانکنه عزیزممممم 😍😍😍😍😍
    منم دلم برات تنگ شده ⁦♥️⁩⁦♥️⁩⁦♥️⁩⁦♥️⁩⁦♥️⁩⁦♥️⁩⁦♥️⁩⁦♥️⁩
    چه خوبه آدم دوستای بامعرفت داره 😊😊😊😊

    مادرجان شکوه؟ دلمان تنگت رفده

    پاسخ:
    ای ننه جااااان ما نیز هم 😢
    کجایی گل دختر

    چرا دیگع نمی نویسید 

    پاسخ:
    نمیدونم!

    دلم برای نوشته هات تنگ شده. بنویس یاسی

    پاسخ:
    عزیزم...
    ⁦♥️⁩⁦♥️⁩⁦♥️⁩

    سلام

    عیدت مبارک

    سال نو شد! نمیخوای بنویسی؟

    پاسخ:
    سلام عید شما هم مبارک 
    واقعا که شرم باد 😂
    از شما چه پنهون هر روز میام اینجا دور میزنم میرم :/

    سلام عزیزم ، سال نو مبارک ، ان شاءالله سال پر خیر و برکتی پیش رو داشته باشی. 

    کجایی یاسی جون ؟ بیا بنویس .. 

    این روزا دیگه وب رونق نداره ، همه کوچ کردن .. 

    اما تو هستی ، فقط نمینویسی .. 

    جات خالیه خلاصه .. 

    پاسخ:
    سلام عزیزم قربونت برم خوبیم شکر خدا ممنون شما چطورین چیکار میکنین دختر گلت خوبه
    عید شما هم مبارک ایشالا سال خیلی خوبی داشته باشی
    قربونت برم ممنون به یادمی دوست خوبم
    آره خدایی هیچی وب نمیشه...

    یاسی جان خوبی ؟

     

     

     

    پاسخ:
    خوبم عزیزم فدات 
    تو خوبی ؟؟؟؟

    سلام عزیزم خوبیی؟دختر قشنگت خوبه؟نمینویسی دیگه؟قلمت واقعا منوو میبره یه جای عالی با یه حس شیرین.کاش کتاب بنویسی.همینقدر زیبا و ساده و روان.

    پاسخ:
    سلاااااااام چطوری عزیزم خوبی دختر نازت خوبه؟

    آلمای منم خوبه فدات 
    لطف داری ممنونم 
    نظر لطفته دوست من 

    امیدوارم یه تکونی به خودم بدم بنویسم :)

    بیا و به اوج برگرد ،هیچجا مثل وبلاگ نیست جان خودم

    پاسخ:
    والا ما که نمیگیم جایی بهتر هست :((((

    باید از یه حایی شروع کنم...

    یکی بیاد به من بگه چجوری پسورد عوض کنم خوبه 
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">