یاسی‌ترین

https://t.me/Yasitariin

یاسی‌ترین

https://t.me/Yasitariin

یاسی‌ترین

هرگز ندیده بودم چشم تو را چنین در خون و اشک غوطه‌ور، ای مامِ رنج‌ها! ای میهنی که در تو به خواری مثل اسیر جنگی یک عمر زیستیم. زین گونه زیستیم و به هق‌هق گریستیم.

به امید آزادی

بایگانی
آخرین مطالب

مامانی که مامان نبود

چهارشنبه, ۱۱ آبان ۱۴۰۱، ۰۸:۰۰ ق.ظ

بله! هفت صبح و من؟ درسته خیلی عجیبه. هفت صبح و منی که صبحانه خوردم؟ بله خیلی عجیب‌تره!

از خواب پریدم و در حالی که زیر پتوم مچاله شده بودم حس کردم هوا باید حسابی خنک باشه یا شاید هم بارونی. از این فکر حسابی هیجان زده شدم و دلم برای یه نخ سیگار تو این هوا پر کشید. با چشم‌هایی که به زور باز نگه داشته بودم قهوه درست کردم و یک لقمه نون تست و مربا خوردم. متاسفانه یا خوشبختانه اصلا نمی‌تونم ناشتا و با شکم خالی سیگار بکشم. هوا انقدی خنک بود که یه پیراهن مردونه که مدت‌های زیادی هست روی جالباسی مونده روی پیراهن گل و گشاد خوابم بپوشم و برم تو بالکن. چقدر هوا قشنگه. بالاخره اونی شد که می‌خوام. انقدری سرد باشه که من بلرزم و حس کنم لازمه یه چیزی بپوشم. واقعا خنکی هوا حالمو خوب می‌کنه. وقتی حرارت همیشه بالای پوستم، بالاخره مقابل دمای پایین اطراف کم بیاره و بتونم از این اختلاف دما کیف کنم! همین حالا فهمیدم احتمالا علت اینکه الگوی افسردگی من برعکسه همینه! افسردگی فصلی، از پاییز با کوتاه شدن روزها و کم شدن نور خورشید شروع میشه و افرادی که اینطوری هستند پاییز و زمستون غمگینی رو سپری می‌کنند تا دوباره هوا گرم بشه و نور بیشتری در طول روز داشته باشند. اما من دقیقا برعکس؛ وقتی هوا شروع می‌کنه به خنک شدن، وقتی سرما زیر پوستم میاد و لرز کوچیکی به جونم میفته، حالم بهتر میشه، هیجانات مثبتم میاد بالا، دلم حتی بیخودی ذوقکی میشه، حس گپ و گفت دارم، تخیلاتم فعال میشه، دلم می‌خواد خلق کنم؛ بیشتر و بیشتر. دلم می‌خواد کیک درست کنم یا قابلمه آشم روی گاز باشه و صدای قلقلش تو آشپزخونه بپیچه و من از شیشه‌های بخار کرده بیرونو تماشا کنم.

دلم می‌خواد بوت بپوشم و یه بلوز بافت گل و گشاد که دستام زیر آستیناش قایم بشن با یه بارونی سبک. تو یه کافه قرار داشته باشم و وقتی در سنگینش رو هل می‌دم تا برم جلو گرمای مطبوع فضا بخوره تو صورتم همراه با شنیدن زمزمه‌های آدم‌هایی که سر میزها نشستند و هر کدوم با آدم مقابلشون دنیایی پر از حرفند.

توی این هوا، حتی صداهای اطراف توی خیابون متفاوت میشن؛ حتی اگر بارون نباریده باشه وقتی ماشین‌ها تردد می‌کنند صدای خاصی می‌پیچه که با صدای روزهای گرم و پرنور فرق داره‌. انگار صداها هم نرم و سنگین می‌شن..‌‌.

 

می‌خواستم از دیروز بنویسم، از دیروزی که فکر می‌کنم تا عمر دارم فراموشش نکنم اما حسش میون حس قشنگم به این هوا گم شد.

دیروزی که آلما بلند بلند وسط مدرسه گریه می‌کرد و می‌گفت نمیرم و من وحشت‌زده، تنها و با هزار جور فکر مریض، دلم میخواست میشد که مامان نباشم.

دیروزی که خانم مدیرشون نگاهی دلداری دهنده و انسان دوستانه تو صورتم کرد و گفت حالت خیلی بده رنگت زرد شده سخت نگیر به خودت.

و منی که تمام کره زمین خورده بود توی سرم و فکر می‌کردم من از این بچه غافل شدم؟؟؟؟ چی شده که به اینجا رسیده؟

پی‌نوشت: کتاب‌های سرکار خانم پیدا شد. کجا بود؟ سرکلاس :| حدس من: یک نفر بی‌سر و صدا آورد گذاشتش تو کلاس.

  • یاسی ترین

نظرات (۱۶)

تو باید پاییز زاده می‌شدی فکر کنم عجله کردی زود به دنیا اومدی :))) 

بچه‌ها همینن، گاهی شگفت‌زده‌مون می‌کنن، گاهی اونقدر حس بی‌کفایتی میریزن به قلبمون و درمقابل گاهی هم با دیدن بعضی رفتاراشون به خودمون می‌بالیم و میریم تو اوج... مادری پره از تناقض‌ها و همینشم قشنگه🙂💚

پاسخ:
دقیقا درست گفتی 🙈😁😁👌👌 من زودتر از موعد به دنیا اومدم 

آره عزیزم درسته ❤️❤️❤️

سلام.از همون اول متن همینجوری که میخوندم هی با خودم گفتم عه مثه من (: عه منم اینجوریم (: البته به جز اون قسمت سیگارش😁😅

باورت میشه من صبحا دهنم کف میکنه بس که یادآوری میکنم اینو جا نزارین اونو جا نزارین🤦‍♀️😫 آخرشم هر روز بلااستثنا وقتی برمیگردم خونه میبینم عه فلان چیز رو جا گذاشتن باز🚶‍♀️🚶‍♀️🤣🤣

قسمت یادآوری مغزم سوخت بس که هی چیزمیزا و کارای اینا رو بهشون یادآوری کردم 🥴

پاسخ:
عزیزم 😂😂😍😍😍😍😍
وای خدایا چقدر سخت 
ای وای 🤣🤣🤣 

الهی 😁😁😁

یاسی چقدر توصیفت رو از این هوا دوست داشتم.

دقیقا منم عاشق این هوا و پاییز و زمستونم.

دیروز داشتم فکر میکردم امسال چه پاییزی شد نه برگی رو زیر پاهام خورد کردم نه کیکی پختم نه دقیقه ای با آرامش نستم و لذت بردم...

اما با همه اینا بازم دوسش دارم چون شده فصل آزادی خواهان ایرانی

پاسخ:
ای جانم عزیزم
آره......
اگر بشه، چقدر قشنگ میشه؛ درست وسط پاییز.

چقدر خوشحالم دوباره کامنت‌هاتو می‌بینم ؛) 

سلاااام 

اخ یاااسی دقیقققا 

وقتی میگم شروع پاییز عید منه یعنی ایییین ...

سیگار شکم خالی نه هرگز ,با شکم سیر و پر که اون حس نئشگی اولین نخ بچسبه به جونت  .....

مسئولیت بچه ها واقعا سنگینه و برخورد باهاشون تو شرایط متفاوت واقعا سختههه ... 

پاسخ:
اییییول 😍😍😍
آره شکم خالی یک بار تو عمرم کشیدم و به این نتیجه رسیدم چرت‌ترین کاری هست که میشه با سیگار کرد 🤣 فقط حالت تهوع و معده درد میده که اما بهتری حالت بعد صبحانه 😋😋😋

آره خیلی :)
  • آقای همکار
  • سیگار برای سلامتی ضرر دارد و ترک آن موجب سلامتی است. :)

    پاسخ:
    باشه 😂😂😂

    اونقدر قشنگ توصیف کردین که منم دلم یه قرار توی یه کافه دلم خواست:))

    منم عاشق پاییزم البته بی‌دلیل نیست چون یه آبان‌ماهی هستم، خنکی پاییز برا منی که از گرما فراریم فوق‌العاده‌س 

    استرس جدایی رو اکثر بچه‌ها دارن، ایشالا درست میشه

     

    پاسخ:
    آخی 😍 کاشکی امسال برات پیش بیاد 
    به یه پس توی ماهتیم :) مبارک 😍

    آره امیدوارم 

    اگه بارون بیاد..اگه برف بیاد..اگه قرار کافه ای هماهنگ باشه با دوستای گرمابه و گلستان..منم پاییز و زمستان رو عاشق ترم..

     

    آلما..تنها نیستی..از خیلی ها این داستان رو در مورد کلاس اولی شون شنیدم..

     

     

    پاسخ:
    ای جانم عزیزم ♥️

    خوبه که فهمیدم فقط آلما نیست ..‌‌
  • محبوب حبیب
  • سلام یاسی جون

     

    پست کیج کننده ای بود. اول چه توصیفات قشنگی.

     

     

    بعد نوشتی میخواستی از دیروز بنویسی ... که خاطره تلخ و علامت سوال داره آخرش. 

     

    ولی اول از امروز نوشتی. 

     

    کاش می نوشتی از اون حال به این حال رو... 

     

    راستش میخواستم در مورد دیروز بنویسم حس کردم میخوای فراموش بشه. ولی اینکه آخر نوشته بود، هر چی حس خوب توصیف کرده بودی شست و برد.

     

     

    من هم عااااشق پاییز و بهارم.

     

     

    هوا دقیقا همونیه که لذت میبرم از میزان خنکی اش...

     

     

     

    پاسخ:
    سلام عزیزم
    خاطره تلخم همین ماجرای مدرسه بود

    واقعا 
    هوا همونیه که می‌خوای :) ❤️

    سلام 

    مدرسه رو نمیره؟ بعد از یک ماه یادش افتاده 

    خواهرزاده من پیش دبستانی و کلاس اول رو سه چهار ماه رفت بعد یادش افتاد دوست نداره بره و مامانش باید پشت در باشه🥴

     

     

     

     

    پاسخ:
    سلام عزیزم
    آره 😂
    ای وای 

    اوا نصفه شد!

    اولش خیلی خوب بود بعد یادش افتاد نمیخاد بره و گریه و زاری و غمگینی و.. یه جوری که من شک کردم لابد تو مدرسه اتفاقی افتاده و به ما نمیگه!

    اما چیزی نبود و بعد یه مدت دوباره درست شد. 

    حالا آلما هم دوباره درست میشه، به غافل شدن هم فکر نمیکنم ربطی داشته باشه.

    بیخودی خودت رو سرزنش نکن. یکی دوتا جاییزه کوچیک بده به معلمشون که روزایی که بدون دردسر میره سرکلاس بهش بده و از این کارای شاد و تشویقی.. دوباره مثل قبل میشه.

    پاسخ:
    ببین منم به همین خاطر فکرای بد به سرم می‌زد 
    خوب شد تجربه مشابه رو برام گفتی ممنونم ❤️

    خیلی ممنون 

    چقدر ار کافه قشنگ گفتی..چقدر تو  ، منی، یاسی...چقدر حرفای منو مینویسی..چقددددر میفهممت

    پاسخ:
    ای جانم مهرناز ♥️😘
  • شارمین امیریان
  • وای وای منم عاشق پاییز و خنکیش و پوشیدن لباس گرمم 😍

     

    الما الان بعدداز بیشتر از یک ماه، تازه می‌گه نمی‌رم؟! 

    عزیزم چه حس بدی داشتی😥

    پاسخ:
    آخی چه خوووببببب ❤️
    میبینی خانم دکتر؟
    خیلی.........

    یاسی همسرم من رو درست وسط زمستون برد جای برفی گفت پیاده شو ی ساعت بشین بلکه خنک بشی .بس که مثل تو میگفتم به سرما..برف اومد بیای اینجا قشنگ یخ میکنی تا ته‌ات هم سرما میره

    ...

    من از حدود یک ماه پیش که اون مریضی سخت رو گرفتم به سیگار حساسیت پیدا کردم.بوش حالت تهوع میاره برام ،حتی پاکتش رو هم میبینم حالم بد میشه.همه خوشحالند از این اتفاق جز خودم.بیشتر هم مامانم که میگفت از هرچی بدم میومد سرم اومد باباتون کم بود شما دخترها هم اضافه شدید .خخخ...

    ...

    الهی...چرا نمیخواست بره مدرسه؟بگو چی شده؟

    ...

    پاسخ:
    😂😂😂😂😂 بچسبون به برفا
    آره به خدا به بار بیام اونجا بلکه خنک بشم 

    واقعا اتفاق بدیه 😁😁😁
    احتمالا آه مامانته

    حالا چراشو شاید بازم در موردش نوشتم اما بهانه ظاهریش این بود که دلم برات تنگ میشه 
  • زهرا از خوزستان
  • با هر کلمه ای که خوندم زمستون و سرما رو تصور کردم فقط باید بگم من عاشق اینم هوا بشدت سرد و بارونی باشه از اون بارون هایی که با خودت میگی والای چه بارون شدیدی ...قورمه سبزی و چای و سبزی هم آماده باشن بعد برق قطع بشه و بخاری روشن باشه با خیال راحت تو سکوووووت بخوابم 

    یاسی جان جدا شدین یا هنوز نه ..جناب نفله کجاست 

    پاسخ:
    آخی آره 😍😍😍😍
    آاااره
    برق قطع بشه 😂
    خیال راحت و سکوت برای من و تو مرد خواهر 😁
    آره
    نفله 😂😂😂 عاشقتم 
    نمی‌دونم دقیقا کجا ولی پیش ما هم میاد 😁

  • رها ( مامان بهار )
  • ولی من از اون دسته ام که پاییز و زمستون افسرده میشم ، بس که سرماییم 😩

    الانم احساس میکنم اینجا غریبم .. همه گرمایی .. عاشق برف و سرما !!!! 

    آخه بدبختی اینه که درکتونم نمیتونم بکنم ، بس که هم زیر پتو در حال لرزیدنم😭

     جانم به آلما کوچولو ..😍

    بهار منم اول هفته ها گریه هاش به راهه برا مدرسه نرفتن خخ 

    پاسخ:
    آخیییی
    طفلکی 😁 
    پس تو میتونی کلی با این جوراب و پاپوشای خوشگل مشگل حال کنی 😍 
    من تو زمستونم پامو میچسبونم به سرامیکا خنکم بشه 😂
    ای وای خدا صبرت بده خواهر 🤦
  • زهرا از خوزستان
  •  

     خانواده ها میدونن جدا شدید واکنش اونا هم بنویس 

     

     

    پاسخ:
    نه فعلا چیزی نگفتیم 
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">