یاسی‌ترین

https://t.me/Yasitariin

یاسی‌ترین

https://t.me/Yasitariin

یاسی‌ترین

هرگز ندیده بودم چشم تو را چنین در خون و اشک غوطه‌ور، ای مامِ رنج‌ها! ای میهنی که در تو به خواری مثل اسیر جنگی یک عمر زیستیم. زین گونه زیستیم و به هق‌هق گریستیم.

به امید آزادی

بایگانی
آخرین مطالب

بهار دلکش

يكشنبه, ۹ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۱۲:۰۱ ب.ظ

میگوید وقتی یه عالمه تایپ میکنی و میپره، میخوای سرتو بکوبی تو دیوار! میگویم آره من وبلاگم اینطوری بودم، میگوید دیگه نمینویسی؟ میگویم خیلی وقته ننوشتم نمیدونم چمه! میگوید هیچی! حالت خوبه :)

حالم خوب است؟ نمیدانم. خوب که هستم، چرا نباشم؟ از وسط تمام بحران‌هایم زنده درآمدم؛ چرا خوب نباشم؟ خوب مگر چیست؟ مگر این نیست که باز بهار است و من فکر نمیکنم که رنگ‌ها زیادی غلیظند. بوی برگ‌های تازه متولد شده‌ی درختان را توی باد دوست دارم و مشامم پراست از آنی که ده سال پیش شور جوانی‌ام بود.

سیاوش قمیشی گوش میکنم و دلم تاب میخورد بین سال‌های دور و نزدیک

نشسته‌ام توی متروی کرج؛ نمیدانم سرنوشت این پ لعنتی چه خواهد شد! پروپوزال را میگویم. با این حال، سرحالم و از پنجره گل‌های ریز زردی را نگاه میکنم که از لای علف‌های بهاری سربرآورده‌اند و مثل آلمای کوچکم نگاهم میکنند. 

احساس میکنم ابراهیم تاتلیس که میخواند میتوانم تا ابد توی همین واگن و روی همین صندلی بنشینم و باقی زندگیم را رویا ببینم. 

ببینم که بچه‌هایم بزرگ شده‌اند و رفته‌اند. ببینم که دست‌های بزرگ و مهربان همسرم را میفشارم و قدم میزنیم. حالا او بالاخره به پیاده‌روی دونفره علاقه‌مند شده و میتوانیم باز هم مثل اوایل آشنایی‌مان هم‌قدم شویم. شاید هم باری دیگر، کافه‌ای دنج بیابیم و روبه‌روی هم بنشینیم و قهوه بخوریم یا جلوی تلوزیون دراز بکشیم و فیلم ببینیم. خدا را چه دیدی! بگذار فکر کنم باغچه‌ای داریم و من هم روزی کلاه حصیری میگذارم و از پیدا کردن گوجه‌ی کوچکی زیر برگ‌ها، درست در شصت سالگی‌ام شگفت‌زده میشوم. همسرم شاخه‌های یاس را مرتب میکند و زیر آسمان کویر چای مینوشیم و میگویم ستاره‌مو ببین و او باز هم میخندد و میگوید اون الان ستاره‌ی یه عالمه آدمه! تو از کجا میدونی ستاره‌ی توئه. باز هم تلخ حقیقی‌ام را دوست داشته باشم و دلم بخواهد هزار بار دیگر متولد شم تا تمام جان‌هایم را فدای قهوه‌ای آرام چشم‌هایش کنم. تا باز سرم را به سینه‌ی استخوانی‌اش فشار دهم و او هیچ نگوید. 

بهار که دوباره دلم را بلرزاند یعنی خوبم یعنی از حالا تا آخر دنیا خوبم؛ با کار زیاد خانه و بچه و دانشگاه، کنار همه‌ی این‌ها خوبم. منتظر نیستم آلما بزرگ شود تا خوش باشم یا دفاع کنم و بعد خلاص شوم...

توی تاکسی ایستگاه مترو تا دانشگاه نشسته‌ام و مسیر پر دست‌انداز را به سمت دانشگاه طی میکنیم، یادم می‌آید اواخر که آلما توی دلم بود و میرفتم دانشگاه با این تکان‌ها کمرم درد میگرفت و سرکلاس‌ها پاهایم درد میگرفت و ورم میکرد و مدام ایستاده بودم. الان دخترم حسابی شیطون و شیرین شده، کِی این درس لعنتی تمام میشود؟ میخندم و میگویم به یه ورم!

همه مدرک دارند و من شیرین‌ترین شیرین دنیا را؛ آلمای لپ‌تپلی... آلمای نرم و مهربان. بهش که فکر میکنم انگار دست ظریفی سینه‌ام را میشکافد و زخمی را دوباره و دوباره خون می‌آورد و من قلبم طوری شادمانه میزند انگار که باز هم همین حالا تازه پتوی طوسی گرمی را توی بغلم گذاشتند که پیشی کوچولوی نازم را دربرگرفته بود.

بیشتر وقت‌ها که از سر و کولم بالا میرود و هر کاری که میکنم کنارم است، غرق لذتم و انگار اگر همان لحظه بمیرم بی‌هیچ آرزویی چشم‌هایم را بسته‌ام. اما گاهی وقت‌ها با بدقلقی‌ها و لجبازی‌هایش دیوانه‌ام میکند، داد میزنم گریه میکنم خسته میشوم خودم را به در و دیوار میکوبم با چشم‌های متعجب نگاهم میکند و میگوید خوبی؟

بزار بوست کنم... لب‌های کوچکش را به دست‌ها و لپ‌هایم میچسباند تند تند بوسم میکند و میگوید خوبی؟ یا حتی گاهی برای تلطیف فضا میگوید چشم! خنده‌ام میگیرد و انقدر محکم میبوسمش و فشارش میدهم که از دستم در میرود... 

این روزها از صبح تا شب هزاااار بار میگوید من مامان بشم تو دخترم :) میگویم باشه و او برایم غذا میپزد و مرا میخواباند و سرم را روی پاهای کوچکش جا میدهد...

کنار هم کارتون میبینیم و هرشب توی بغلم که خوابش برد میگذارمش توی تختش و فکر میکنم یک روزی دیگر توی بغلم جا نمیشود... 

بعد فکر میکنم کاش از خوشحالی‌اش خوشحال باشم و به خاطر خودخواهی‌هایم لذت تجربه کردن را ازش نگیرم.

  • یاسی ترین

نظرات (۳۴)

الهی💋یاد یخچال تکونی آلما افتادم❤❤❤ خدا حفظش کنه
پاسخ:
😂❤😊😙
ممنون عزیزممممم خوشحالم که اینجایی :*****
چه عجججججججب 
چه ع ج ب
خوبی تو یاسی ترینم؟ 

😘
دلم واقعن برات تنگ شده بود. 
پاسخ:
به‌به ببین کی اینجاست ^______^ 
ببین چجوری کامنتشو همون لحظه دیدم :)))
من خوبم شکررر 
دل منم خیلی خیلی تنگ شده عزیزم 
تو روبراهی؟
چه عجب تو نوشتی 
پاسخ:
نمیدونم چی شد نوشتم :)
ممنونم هنوزم به یادمی :***
قربونت خوبم
یاسی من بلخره ارشد شرکت کردم 
مشاوره :)))
دعا کن قبول شم 
پاسخ:
به سلامتی :) به‌به چقدر خوب ^_____^
ایشالا موفق باشی 
خوش باشی عزیزم❤❤❤😊😊😊😙😙😙😙
  • ♥️ っ◔◡◔)っ ♥️ mohammad)
  • D:
    پاسخ:
    میخند؟
  • ♥️ っ◔◡◔)っ ♥️ mohammad)
  • نخند؟
    پاسخ:
    خند داره؟!
    بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    چقد ذوق شدم که گفتن **** نوشته که عین فرفره پریدم توی وبلاگت
    چی قشنگتر از این که شصت سالگی اینقد قشنگ باشه کنار باغچت زیر اسمون 
    زندگی چقدر میتونه قشنگ باشه زندگی همینه توی همین لحظه چرا باید عجله داشته باشیم برای بزرگ شدن بچه برای تموم شدن دفاع !!!!
    اخرش که چی مدرک گرفته میشه تموم میشه چه زود چه دیر:))
    مادر به این خوبی روشن فکری که همه چیز به یه ور است 
    مگه میتونه خوشحال نباشه از خوشحالی بچش^^
    پاسخ:
    عزیزمممم ❤❤❤❤ قربون تو برم من مهربونم 
    واقعا اگر همش بخوام بگم اگر بچه‌م بزرگ بود اکر ال بود بل بود که عمرم تمومه 
    عزیزدلمی :*****
    😚😚😚😚
    کاش همین لذت های داشتنش رو جواب زحمت هایی که برای بچه می کشیم بدونیم و به قول تو خودخواهیمون مانع از لذت و زندگی و کشف و شهودش نشه..
    من مادر نیستم البته اما نگران بچه آیندم هستم؛)
    پاسخ:
    اوهوم :)
    ایشالا قسمتت میشه ^_____^ 
    :***
    سلااااااااممممم ^_^ 
    آدم دلش میخواد برای این عخوری پخوری‌های کوچولو بمیره ^___^ 
    حیف نیست هی دیر به دیر مینویسی آخه؟ :( 
    پاسخ:
    سلام ^_____^
    ممنونم عزیزم لطف دارید:**
    سلام یاسی مهربونم... دلم خیلی برات تنگ شده... اما تند تند به امید اینکه بنویسی میام وبلاگت سر می زنم... یه عالمه بوس به خودت و دخمل نازت... عکس خودتو دیدم اما اونو هیچ وقت ندیدم، ندیده دوسش دارم... مواظب خودتون باشین.
    پاسخ:
    سلام نرگس جانم عزیزدلم خوبی خانم؟؟؟ زندگی روبراهه؟؟؟ چه خبرا؟
    ممنون که به یادمی لطف داری گلم :*****
    اینستا داری؟ 🤔
    بگم برات؟ :) چه قدر خوشحالم که ورژن صوتی تصویری این پست رو قبلا داشتم! 
    فقط اونجا که آلما مثل مامانا حرف میزنه:))) چه بزرگ شدی تو بزچه(اشاره به سخنان و فضایای پرهام (ره ) پیغمبر سوتی های دو عالم) پرهام جان داداش! هر جا هستی سرت سلامت لوتی:-D 
    پاسخ:
    اییییی جان دلممممم 😊😊😊😊😘😘😘😘
    واقعا!
    اونو نگو که ذکرش در تمام محافل به طرق مختلف هست 😂😂😂😂
    سلاااام پرهام
    سلااااام ...
    همین. :|||
    پاسخ:
    سلااااااممم :))
    مرسی!!
    چه خوب که حالت خوبه و دوباره نوشتی. اردیبهشت آدمو به هم میریزه اما اگه دلتنگت نکنه حتما سرخوشت میکنه.
    آلمای کوچولو رو ببوس :*
    پاسخ:
    ممنون عزیزم :*****
    قربون تو ^_________^
    از همین تریبون ماچ به کله های بو قرمه سبزی دهنده تون لعنتیاااااا:) 
    پرهاااام:-D علیک سلام گل پسرم:-D وای:-D چه قدر خوبیم ما:) 
    استیکر شترمرغ فاخر پیلیز
    پاسخ:
    عزیززززم :))))) 
    😂😂😂
    قربونت برم من :****
    یاسی جان  منم حالم خوب میشه با خوندن نوشته هات هرچند اگر دیر برسم.آلما رو ببوس.
    پاسخ:
    عزیزدلمی فدات :******&
  • سکوت هایم
  • خوشحالم خوشحالی عزیز یاسی ترینم
    پاسخ:
    عزیزم :*********
    ^__________^
    تصمیم نداری بنویسی؟
    پاسخ:
    دلم میخواد ولی مخم نمیکشه :))
    ممنون که به یادمی 😙
    خیلی تنبلی
    پاسخ:
    آره 😁 حق باشماست :)) 
    حالا شاید در آینده‌ای نزدیک بهتر شدم.
    دارم پایان‌نامه مینویسم 😉
    حداقل تو بنویس تواین وانفسا
    پاسخ:
    چشم :)))
  • مریم(تداعی آزاد)
  • خوبی یاسی جونم؟ چند بار اومدم دیدم هنوزم همین پست اینجاست فک کنم زیادی خوبی :))
    خو خسیس بنویس دوست داریم از پیشی ملوست برامون بگی بزرگ میشه این روزا میگذره ما عقده ای میشیما!
     ببوسش از طرفم .نوک دماغش رو مخصوصا :)
    پاسخ:
    ای جون دلممممم ببین کی اینجاست 😍😍😍😍 منم چند بار اومدم وبت! 
    خوب... خوب که هستم خداروشکر، به هر حال ولی درهمه خوبی بدی. اما دلیل ننوشتن خدایی نمیدونم چیه 

    اینستا اگر داشتی خبرم کن :))

    ممنون از لطفت عزیزم :****
    اون پیشی هم که حسابی شیطون شده یه زبون داره سی کیلومتر :)))
    آقا بهار دلکش که هیچی.. تابستان گرم و رنگی هم تموم شد.. پاییزم همین روزا میره.. بیا چار خط بنویس و مارو شاد کن..
    پاسخ:
    ای جان دلم :***********

  • کامنت های وی عملا هیچ نیازی به نام ندارد
  • شما ها برید خداروشکر کنید من دم پرتون نیستم! وگرنه میذاشتم قلم تو این همه مدت خاک بخوره؟ میذاشتم اون پرپر لعنتی این همه مدت بی وبلاگ بمونه؟ این رسول کو اصن؟ چرا نمینویسید؟ چرااااا نمینویسید؟ هان هان هان؟ 
    پاسخ:
    خاک تو سر خرت 😁😁😁😁
    ای بابا پیر شدیم رفت :/
    باز دم شما گرم ^____^
    سلام ..خوبی یاسی 
    واقعا دیگه نمینویسید ما حض ببریم 
    پاسخ:
    سلام ممنون عزیزم خوبم 
    شما خوبین؟
    درگیر پایان‌نامم 
    ذهنم آزاد نیست ‌ 
    ایشالا دوباره مینویسم ممنونم لطفت مرسی که بازم بهم سر میزنی :********
    سلام حالتون خوبه؟من از خواننده های خاموش وبلاگ بودم همیشه دنبال میکردم نوشته هاتون و حتی وبلاگ قبلی رو هم دنبال میکردم اما الان چندوقته میام و میبینم هیچ پست جدیدی نیست و خواستم جویای حال خودتون و دختر کوچولو باشم...امیدوارم که حالتون خوب باشه و برگردید😍
    پاسخ:
    سلام دوست من 😊 خیلی ممنونم از احوال‌پرسیت 
    متشکرم  خوبیم و روبراه.
    حالا دوباره مینویسم 😍❤
    یک دو سه یک دو سه:| امتحان میکنیم: ای تنها منبع اتصال من به بکس، ایا صدا رسید؟:|

    میبینی خواهر؟ بسایی ها که ز سامان میکشیم رو میبینی؟:| 
    پاسخ:
    سلام عزیزم خوبی 😍😍😍😍😍😍😍😍 همین حالا پیامتو دیدم الان منتقل میشود 😁😉
    مواظب خودت باش بچه!
    ش ل ل [خوانده شود:sha la laaa] دمت گررررم بابا! فک نمیکردم به این زودیا ببینی کامنتمو! 
    خوبم عشق جان. البته در نوسانم ! هی میگیره ول میکنه:-D [هار هار ها ]
    تو خوبی؟ آلما خوبه؟ به یاد قدیما حتی:  پسرم خوبه[ضجه حضار]
    پ کوفتی در چه حاله؟ 
    بقیه تون خوبین؟ اون پرپر ورپردیه که شیطونی نمیکنه؟ :-D 


    +دمت گرم کفتر کاکل بسر نامه بر من^^ :-D خدا از کفتری کمت نکنه خواهر. 
    پاسخی هم اگر رسید مرحمت بفرمایید پیلیز
    پاسخ:
    خواهش میکنم عزیزم 😍😍😍😍
    همگییی خوب خوبیم 😊😊😊جای شما فقط خالی 😣😣😣😣😣
    بله جواب هم رسید و ایشون گفتن اوکی 
    پرپر که پر :/// گفته زود میام حالا 
    ولش کن خودتو ناراحت نکن تو خودتم پری 😂😂😂😂
    حس میکنم حتی سرعت پاسخگوییت رو چش زدم خواهر:| :-D 
    پاسخ:
    😂😂😂😂
    (((: یاسی قشنگ قشنگم خوشیات همیشگی همیشگی همیشگی..
    پاسخ:
    ممنونم عزیزدلم 😙😙😙😍😍😍
    ای کسانی که برای دوستان خود کامنت میگذارید 
    بدانید و اگاه باشید که دوستانتان هم دوستدارند برایتان کامنت بگذراند و از احوالتان اگاه شوند
    لطفا ادم باشید و پست بگذارید 
    پاسخ:
    ینییییی کیو میگه 😉😉😉😉
    ارادتمندیم 😊 خوش اومدین 😍😍😍😍
    چه سوت و کور شده اینجا
    پاسخ:
    چه عجیبه 
    داشتم پستای قبلیمو میخوندم چند تا کامنت ازت خوندم!
    ممنونم هنوزم منو یادته :))
    من که از اینجا دست نکشیدم 
    خیلی میام اینجا چک میکنم پستامو میخونم و...
    فقط امیدوارم یه روزی دوباره بتونم بنویسم 

    دیشب خواب دیدم پنل رو باز کردم یکی یه شعر خیلی کوتاه عاشقانه ی جذاب برام فرستاده
    یکم با بهت اونو نگاه میکنم بعد به اسم یارو نگاه میکنم و میبینم تویی!:-D 
    یعنی میخوام بگم منم عاشقتم عزیزم. لازم نبود تا خوابمون بیای حالا:-D 
    پاسخ:
    عزیزممممم ای جانم 😍😍😍😍😍😍😍😚😚😚😚😚😚😚😚😚
    یاسی مهربونم سلام... بعد از کلی مدت اومدم پیام بذارم... هرچند هنوزم سر میزنم اما وقتی می بینم پست جدیدی نذاشتی دلم میگیره. دختر نازت چطوره؟ من هفت ماه پیش عروسی کردم. الانم یه نی نی چهارماهه توی دلمه 😊 فردا به امید خدا شاید جنسیتش هم معلوم شه. زندگی چه سریع میگذره! برام دعا کن. زندگی تو خوب میگذره عزیزدلم؟ خیلی دوست دارم و دلم برات تنگ شده... کاش بازم بنویسی. اینستا آره دارم عزیزم اما فعالیتی ندارم. فالوم کن اگه پست میذاری ببینمت 😍😍😍 ادرس پیجمو خصوصی میفرستم برات.بوس بوس
    پاسخ:
    سلام عزیزدلممممم نمیدونی چقدر خوشحال شدم پیامت رو دیدم....
    الهی که خوشبخت باشی عزیزم 
    ازدواجت نی‌نیت همه اتفاقای خوب زندگیت مبارک باشه 
    ایشالا نی‌نی سالم و خوشگل دنیا میاری 
    هنوزم هی دارم به خودم میگم بازم خواهم نوشت 😂 
    تند تند پست نمیزارم اینستا ولی ای همچین :)
    ممنون عزیزم 
    فالوت میکنم 
    سال نوتم مبارکککککک 😍😍😍😍😍😍😍
    سلام یاسعلی
    امیدوارم حالت خوب باشه
    نیومدم بگم بنویس و این حرفا
    اصلا ننویس
    سرت سلامت باشه
    همسرت و آلمای عزیز سلامت باشن
    پایان‌نامه‌ات رو به خوبی و خوشی بدی
    سال جدید حسهای قشنگی رو در دلت زنده کرده باشه
    واقعا خجالت نمیکشی نمی‌نویسی؟
    یکی دیگه از دوستای مشترکمون بود، مریم (تداعی آزاد)، اونم سالهاست نمی‌نویسه و حتی طوری همه چی رو بسته که کامنت هم نمیشه براش گذاشت. اونم اگه دیدیش بهش بگو سرت سلامت مصبتو شکر
    می‌بینی چقدر همه چیز داره عوض میشه؟

    پاسخ:
    سلام خوبی :))
    کامنتت عالی بود 😂 
    ممنونم... سال نوت مبارک ^____^ امیدوارم حالت خوب باشه همه چیز بر وفق مرادت باشه همه چیز که نمیشه ! برخی چیزا حداقل :))
    همسر و آلما خوبن ممنون 😊
    پایان‌نامه، دفاع کردم یکم اصلاحات داره فعلا خودمو زدم به اون راه :))) 
    واقعا خجالت‌آوره که نمینویسم :(
    از اهداف امسالم گرم کردن وبلاگمه! چقدر عملی بشه خدا میدونه
    ضمنا یکی باید به خودت اینو بگه 😑
    خجالت بکش که کلا کرکره وب و کانال و پیج اینستا و همه زار و زندگی رو کشیدی پایین :/
    اون مریم هم باید به شدت خجالت بکشه که کلا غیب شده حتی نمیزاره آدم کامنت بزاره 
    ولی میدونم اینجا رو میخونه!
    سسسلام
    سال نو مبارک
    ایشالا امسال سالی پر از سلامتی و آرامش و وبلاگ و پستهای شاد باشه برات
    که ما هم کیف کنیم
    پاسخ:
    سلام 😍😍 سال نوی شما هم مبارک ممنون عزیزم که به یادم هستی خوشحالم کردی 😊😊😙😙
    امیدوارم برای شما هم سال خوبی باشه 
    ایشالا ^______^
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">