یاسی‌ترین

https://t.me/Yasitariin

یاسی‌ترین

https://t.me/Yasitariin

یاسی‌ترین

هرگز ندیده بودم چشم تو را چنین در خون و اشک غوطه‌ور، ای مامِ رنج‌ها! ای میهنی که در تو به خواری مثل اسیر جنگی یک عمر زیستیم. زین گونه زیستیم و به هق‌هق گریستیم.

به امید آزادی

بایگانی
آخرین مطالب

تو را چه بنامیم؟!

يكشنبه, ۱۲ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۳۳ ق.ظ

دنبال لالایی برای آلما هستم. با هر لالایی که گوش میدهم اشک میریزم. چقدر حزینند. چرا لالایی‌ها همه غمگینم میکنند؟

دیشب تصمیم گرفتیم اسم جوجویی را آلما نگذاریم! هربار میگفتم آلما چهره‌ی همسرم آنی نبود که میخواستم. دیشب زبان باز کرد بالاخره و گفت که به دلایلی خیلی حس خوبی به این اسم ندارد. 

غمگینم. آلما را دوست داشتم. اما حالا که این حرف را زد اصلا نمیتوانم تصورش را هم کنم.

از صبح دنبال اسم هستم. هیچ اسمی را نمیپسندم. اسم مذهبی خیلی نمیپسندم. از طرفی از اسم‌های امروزی بدم می‌آید. انقدر از آریایی بودنمان حرف زده‌اند که اصلا حالم بهم میخورد! هرچیزی زیادی برجسته شود دوستش ندارم.

سرچ کرده‌ام اسامی ترکی، اسامی لری، اسامی گیلکی، حتی بلوچی! چندتایی یادداشت کرده‌ام اما حس خوبی ندارم. با چند نفر از دوستان حرف زدم و پیشنهاداتی دادند اما اصلا نمیپسندم. نمیدانم چه کنم. راستش... حرف همسرم بهمم ریخت. توی رمانش از اسم آلما استفاده کرده. گفت زمانی فکر میکردم دوست دارم از اسمای توی داستانم رو بچم بزارم اما الان دوست ندارم. آلما برای من یه بک‌گراندایی داره... واسه همین خیلی دوستش ندارم. حالا اگر تو اصرار داری میزاریمش... من؟ بعد از این حرف‌هایش؟ اصلا نمیتوانم تحمل کنم اسم دخترم برایش یادآور چیزی باشد. گفتم نه. بزار مسایل ذهنیت تو همون ذهنت بمونه. نمیخوام تو زندگی واقعی بیاد. آلما کوچولوی مامان... همینجا همیشه صدایش میکنم آلما... نمیدانم چرا اینهمه گریه دارم امروز. به خاطر آلماست؟ به خاطر حرف همسرم؟ یا برای لالایی‌ها؟

دلم تنگ چه شده؟ نمیدانم.

وسط این حس و حالم حواسم هست که حرف همسرم در عین حال که غمگینم کرده، نشانه خوبیست. میدانم اگر دلش با من و دخترمان نبود با آلما مخالفت نمیکرد. همه‌ی اینها را خوب میفهمم اما بعضی چیزها برایم مثل شوکر عمل میکنند. خیلی وقت است به این نتیجه رسیده‌ام که بعضی دردها را نمیشود حذف کرد. دردهایی که همیشه کنار شیرین‌ترین شادی‌ها هم مینشینند. باید فقط دیدشان و ازشان گذشت. اما از فکر و نظریه تا عمل؟!...


  • یاسی ترین

نظرات (۸۰)

ای جاانم:-\
چه تراژیک
یاسی اصلا اسمش رو بگذار یاسی که بک گراندش خشگله.
لالایی ها اکثرا غمگینند تو حق داری دلت بگیره,فکر کنم اون موقع که وبلاگ و دفتر خاطرات نبوده خانومها برای بیان حرف دلشون از نوای لالایی استفاده میکردند.این خانومهای پر از تلاطمهای بلند احساسی که هرگز مردها نمیفهمیده اند.
عاشق این روحیه مثبت اندیشیت هستم عزیزم,چقدر خوبه میون نتیجه گیریهات مثبت قضیه رو میبینی,این موهبت بزرگیه تو دلت.
پاسخ:
:)))) تراژیک

ای جانم آره یاسی بک‌گراندش خیلی هم خوبه :) من که حس خوبی بهش دارم. اما خیلی زیاده.

واقعا هم... انگار برای بچه خونده نشده برای تخلیه روحی خودشون بوده :/

ممنون :)
واسه چندتا پستِ قبلی  ؛ صفحه ی مدیریتو باز کردم. دیدم بوی زندگی میاد. ردشو که گرفتم، رسیدم به وبلاگ شما. بو از همینجاست دیگه؟!

واسه همین پست؛ من تازه داشتم به آلما عادت میکردم :)))  میگم همینجا از حضار بخواین که اسم پیشنهاد بدند تا بلکه یه اسمِ فرازمینی پیدا بشه از برای این نوگلِ شکفته
پاسخ:
بعلهههههه! درست آمدین  اینجا یک عدد یاسی میزید (miziyad) که زندگی را با چنگ و دندون چسبیده!

ای بابا :/ نمیگن مردم به این اسم عادت کردن؟
میترسم هرچی بگن من بگم نه دوست ندارم بعد ملت شاکی شن بگن پس بمیر
فرازمینی :))))
بذار حلما خیلی هم به آلما میاد من که خییییلی دوسش دارم
پاسخ:
احساس میکنم حلما پیره!
ممنون از پیشنهادت
عزیزمممممم،آترین که م
تا لالایی میشنید وقتی خیلیی کوچیک بود لباشو ورمیچید واگه ادامه میدادم گریه میکرد
ان شاالله یه اسم خوشگل باب سلیقه ات وبدلت بشینه میابی
یاسی دانشگاه اومدی؟خب یه ندا بده یا بیا خونمون یه استراحتی کن یا بیام دنیالت یه جایی بریم
پاسخ:
ای جونم قبون لباش. 
امیدوارم. ممنون.

عه راس میگیاااااا باوووشه عزیزم حتمن زحمت میدم بریم یه دوری بزنیم 
شمارتو برام بزار بی زحمت :*

واقعا باهات موافق انتخاب اسم برای فرزند یکی از دشوارترین کارای زندگیه والله تا آخر عمرش همراهش عزیزم. ایشالله که با همسر مهربونت به یه نتیجه خوبی می رسی گلم نگران نباش. بخند عزیزم.

منم همیشه از لالایی بدم می اومداینقدر که غمگینه هیچوقت هم برای پسرم نخوندم. همیشه شعرای شاد شهرام شپره براش خوندم (شوخی کردم) هزار ماشالله به خاطر همین الانم که 11 سالشه همش داره بنده خدا می رقصه.

پاسخ:
ممنون عزیزم :-) امیدوارم 

ای جانمممم :)))) چه بامزه
  • نسترن قدیم
  • مامان یاسی مهربون :) اخه این حرف همسر میتونه هیچ ربطی به هیچ چیزی نداشته باشه :) خب آلما یه شخصیتی توی داستانشونه که بالطبع بک گراندی داره :) واقعا میتونه به هیچ چیزی ربط نداشته باشه :) 

    من همچنان نفس رو پیشنهاد میکنم :P  تازه به نسترنم میاد  :P نسترن نفس :P 

    راستییی .. میشه من از این تریبون اعلام کنم که اگه یاس یاسی نوشت اینجارو میبینه بگه ما خوانندگان خاموش چه کنیم :( من وبلاگشون رو میخوندم ولی از وقتی رمزی شده موندم نانا نانا :( 

    بوس برا مامان یاسی و فرشته کوچولوش :) 
    پاسخ:
    آره میتونه... ولی من حس کردم. تک تک عضلات صورتشو میشناسم وقتی شکل خاصی میشه میفهمم معنیش چیه. 

    میدونی من اولین بار که اسم نفس رو شنیدم باورم نمیشد اسم واقعی باشه همش فک میکردم اسم مستعاره.
    نسترن که ماهه♥ 
    بعله از این تریبون با هرکی کار داشتی بگو :))
    یاسی کوچیکه بیا جوابگو باش دختر ;-)
    بوس واسه خاله مهربون ♥
    این لالایی ها مخصوصا کردی اش رو من خیلی دوست دارم و بعضی هاشون لحنی شبیه عزاداری دارن انگار بالا سر بچه مریضش داره می خونه:)))
    پاسخ:
    اوخ اوخ اونو من گوش بدم که های های گریه میکنم :))) 
    عزیزم، یاسی جون با احساسم
    خب سخته آدم همیشه دخترش رو صدا بزنه آلما و یهو قرار بشه آلما نباشه!
    حق داری غمگین باشی. ولی زود غصه هات رو بخور تا فکرت باز بشه و یه اسم خیلی خیلی قشنگ پیدا کنی... :))
    اینجا داره بارون میاد، یه بارون تند و قشنگ! برای آرامش قلب تو و همسرت، برای گل دخترت دعا می کنم...
    پاسخ:
    ای جانم ♥ ممنون عزیزدلم :* 
    فدات گلم
    من از اسمای گندم و لیلی و شهرزاد خوشم میاد.. گفتم شاید شما هم خوشتون بیاد از یکیشون :دی
    پاسخ:
    ممنون عزیزم از اینکه گفتی
    گندم دوست دارم  دوست همسرم گذاشته واسه دخترش :|
    لبلی هم... من لیلا دوست تر دارم. یکی از گزینه های تو ذهنمه
    :*
    :-D من به عنوان خاله/دایی اسم پیشنهاد بدم؟؟؟

    به جان صخره اگه یه بار دیگه سر چیزای کوچیکی که همسره طفل معصومت میگه قیافتو این شکلی کنی با من طرفیا! نظر داده خو بک گراند داره راست میگه چیکارش داری این بنده خدارو؟؟؟؟

    عزیزمیییییییی مادر خواهر زاده ام:-D
    پاسخ:
    آره آره بپیشنهاد خاله دایی :))) 

    اون وسطا که همش طرفداری همسرمو میکنی منم درک کن یه وقتا :(

    به رو خودش که نیاوردم.
    ولی باور کن من معنی حرفاشو میفهمم. توهم نزدم!!

    شما عشقی ♥♥
  • از جنس باد
  • یاسی تواین دنیا فقط به دختر تو میومد اسم آلما
    خیلی حیف شدا

    من اولش این اسمو دوس نداشتم اما واسه دختر یاسی اسم خیلی قشنگی بود
    مو فرفری لپ گلی سفید...آخی
    بزار نگار
    پاسخ:
    آره :((( طفلک آلمای من 

    حالا شاید اسم بهتری انتخاب شد که به لپاش و موهای فرفریش بیاد
    :-)
    مرسی عزیزم :***
    ترانه و فریماه هم خوبه .. حالا من بیخیال نمیشم که تا فردا صبح هی میام اسم میگم :‏)‏‏)‏‏)‏
    پاسخ:
    مرسی گلم لطف میکنی :**
    فریماه ♥
    مثلن 
    یلدا
    تارا
    یاسمینا
    :))) بعدنم صداش کن یاسی

    پاسخ:
    تارا دوست داشتم
    به همسرم گفتم قبلا گفت نه :))

    مرسی عزیزم
    :*
  • نسترن قدیم
  • ما این یاسمینا رو شنیدیم یاد یاسمنگولا افتادیم :P :P :P 


    پاسخ:
    :)))))


    خیلی سختهههههههه اسم گذاشتن
    انشالله هر اسمی که می ذاری نامدار بشه . در نهایت این شماها هستین که باید یک اسم زیبا و در عین حال خوش یمن براش انتخاب کنین .من خودم اسمهای کوتاه رو خیلی دوست دارم . یکی از دلایل اسم یاس همینه ! و البته آوا . آوا رو که از هر طرف بخونی همونه . 
    پاسخ:
    ممنون عزیزم :-)
    آره...
    منم کوتاه ترجیح میدم. آوا خیلی قشنگه. دیشب به همسرم گفتم گفت نه! اسم دخترخالش آواست. شاید واسه اون گفت نه.

  • و ما ادریک ما مریم؟
  • من از اسمای معمولی خوشم میاد.
    نرگس
    ریحانه
    مریم
    لیلا
    نگار
    ...
    دیگه همین دیگه.
    پاسخ:
    اینا اسمای خیلی قشنگ و ماندگاری هستن
    از بینشون لیلا رو خیلی دوست دارم
    واقعن اسم گذاشتن برای نی نی خیلی سخته...خصوصن که نمیدونی چه شکلیه که بعد بگی چی بهش میاد...منم خیلی اسم ها دوس میداشتم و یه مدت که می گدشت یا همسری مخالفت میکرد یا دل خودمو میزد منم که دمدمی و از واکنش اطرافیان هم می ترسیدم و بد تلفظ کردنش...و البته الانم اسم پسرمو خیلی دوس دارم مث خودش خوشکل و جیگره اما کمی همه گیره و الان میبینم چقد زیاده...
    و اینکه ممنونم از خصوصی ات...من مشهدم کاش بهم حداقل می تونستم ادرس چن تا روانکاو یا پزشک رو ازت بگیرم..البته من خودم دانشکده روانشناسی بودم و خب خیلی از اساتیدمون از روانشناسای برجسته و تاپ شهرمونن...اما دوس ندارم منو بشناسن...
    پاسخ:
    الهییی آره نمیدونیم چه شکلیه ♥

    همسرم مثل تو خیلی حساسه که دیگران بد تلفظ نکنن یا مثلا میگه جوری نباشه رفت مدرسه مسخره اش کنن.

    خواهش میکنم عزیزم چه بد که من اونجا کسیو نمیشناسم :/ 

    به یکدوم که اعتماد بیشتر داری انتخابش کن اشکالی نداره... چیز خاصی نمیخوای بگی که بعد هم اونا دکترن و محرم

    من عاااشق نرگس و ضحی ام. اسم دخترای خیالیمن
    اسم خودمم حدیث
    چون از سردرگمی وبلاتکلیفی فراری ام, فقط خواستم کمک کوچیکی کرده باشم 
    پاسخ:
    ای جانم ایشالا دوتادختر خدا بهت میده این اسمارو میزاری

    ممنون دوست خوبم :****
    سلام یاسی جانم....

    من سایلنت میام و میرم... وقتی نوشتی با لالایی ها گریه کردی بغضم گرفت...

    مواظب خودت باش عزیزم... همین که تا الان یه اسمی روش بوده خوبه، ایشاالله یه اسم خیلی قشنگ در نهایت براش انتخاب می کنید...




    پاسخ:
    سلام عزیزم خوبی؟ 
    الهیییی عزیزم. ...

    خیلی غمگینن
    ..

    ممنون خوشگل :*
    آلما اسم قشنگیه . کوتاه ، دارای معنی خوب ، تلفظ راحت و مهمترین که نمیشه مختصرش کرد .
    متلا به زهره یا زهرا میگن زری ... به پروین میگن پری و...
    من اصلا دوست ندارم مخفف اسم رو گفتن
    یا اسم های دوتیکه هم خوب نیست متلا رز مینا :////////// خو یا رز بزار یا مینا...چه اصراری دوتاش رو باهم بگی . بعد تازه اسم اون یکی دخترش رو هم گذاشته یاس مینا ://////
    یا آرات که فک کنم اسم پسره . یعنی زوری میاد رو ادم تا بجای حرف ت ، حرف د نگی
    یعضی اسما از حروف بد صدا ساخته شدن مثل غزال... اون غ اول خیلی بده بماند بعدش ز میاد
    .
    خلاصه که من نطقم باز شد ببخشید
    .
    ولی الما ازین لحاظ بنظر من مناسب بود . حالا انشالله یه اسمی پیدا میشه که حس خوبی داشته باشی .
    یادمه یه اسم دیگه ای گفتی یبار الان هر چی فکر میکنم یادم نیست . ه دو چشم داشت توش ... که گفتی نت موسیقی هست فک کنم . من از اونم خوشم اومد .
    .

    پاسخ:
    آره حیف شد آلما :/
    مم مخفف خیلی دوست ندارم. رزمینا :)))) نشنیده بودم!!! 
    ینی زوری میاد به آدم که نگی د :)))))


    نوا
    اسم دستگاه موسیقی هس. چه خوب یادته!  حواست جمعه ها!!
    ببینم چی میشه حالا....
    تو رو اینجا همه دارن درک میکنن هیچکس حامی همسر طفل معصومت نیس اخه
    اقا اصن من فامیل دامادم :-D مادر خواهر زاده ی من ، عروس خانواده هم شدی رفت:-D
     بذا بگردم دنبال اسمای خوب خبر میدم:-)
    بچه هامو میخواااااام منم
    پاسخ:
    :))
    فامیل داماد :))))) بیخود!  تو مجبوری حامی من بمونی ;-)

    باوشه.

    الهییی طفلکیا :'( خوب نگه میداشتیشون
    نمیشد اگ ازاد میکردم که گند میزدن به اتاقم اگه تو سبد هم بودن گناه داشتن طفلکا صبح تا شب تو یه ذره جا 
    از طرفی خودمم که نباشم کسی نمیتونست مراقبشون باشه و اب و غذا و حا عوض کردن و خوابوندن و اینا منم روزی هشت _نه ساعت خونه نیستم گناه داشتن طفلکا
    پاسخ:
    الهییی آره خوب گناه داشتن :((
    اصلا حیوون خونگی داشتن آخرش همین میشه من و داداشم دو تا خرگوش داشتیم قد خرس شدن :)))) عاشقشون بودیم. داداشم که دیوونه حیوونه. گفت دیگه هیچ حیوونی نمیارم اگر مجبور شم بفرستمش بره یا اگر طوریش شه نمیتونم تحمل کنم. همچین داداش لطیفی دارما :))
    شیوا- عسل -نگار هم خوبه
    پاسخ:
    آذر جانم اسم خوب زیاده. آره واقعا هم اینایی که گفتی عالین. اگر یه زمانی نتونم اون اسمی که میخوامو پیدا کنم ترجیح میدم همینارو انتخاب کنم تا اسمای عجیب و زشت امروزی. اینا اسمای موندگارین.
    خب خاله/دایی اظهار فضل میکند:-D 
    اگه بخوام برا دختر خودم اسم بذارم میذارم ساجده :)
    این اسمه هم خعلی قشنگه : شعرا!!!یعنی دقیقا نمیدنم شیرا {ش را با إ بخوانید } شیرا،شعرا،حتی شاید شرا حالا میپرسم بهت خبر میدم اگه خوشت اومد به معنی دو ستاره ی خواهره :)))
    پاسخ:
    بووونمااای! :))
    چه اسم خاصی! چه معنی قشنگی :)
    ممنون. تلفظش فقط سخته
    در ادامه کامنت قبلی می افزاییم:

    سرچ کردم:-D شعرا بود!!بذار بازم بگردم 
    پاسخ:
    ممنون عزیزدل :)
    سلام خانمی
    ساغر
    خیلی دلنشینه، فک کن در آینده یه نوازنده بشه چقدر شعر سنتی داریم توش ساغره
    اسم دخترم ساغر، نه سال پیش که این اسم رو واسش انتخاب کردم هیچ تصور این روز رو نداشتم که به این زیبایی سنتور بزنه
    پاسخ:
    سلام عزیزم 
    آره خیلی اسم نازیه :)
    ای جانممممممممم الهی فداش که اینقدر هنرمنده. چه کار خوبی کردید فرستادینش موسیقی یاد بگیره. عالیه :)

    اسمش خیلی باکلاسه خدایی :) 
  • آقای سر به هوا ...
  • واقعا پروسه دشواریه این اسم انتخاب کردن !
    پاسخ:
    هوممم خیلی :/ 
    اسم منو بذار!جدی یه اسمی بذار که بعدا بچه ات مث من عاشق اسمش باشه.این حس خوبی به ادم میده.اسم پیشنهادی من :فرین
    پاسخ:
    ای جان چه خوبه اسمتو دوست داری. منم عاشق اسمم :)
    متوچکر عزیزم :) :*
    خب بذا آوا

    بذار نینا!

    نینا قشنگه ها!

    بین المللی ام هس! همه جام خوب و درست تلفظ میشه!

    چی میخای دیگه؟
    پاسخ:
    آوا دخترخاله‌اشه، نینا دخترعمه منه :))))
    هر دوتاشونم به نظرم خیلی قشنگن

    مرسیییییییی عزیزممم
    سلام یاسی جووون
    خوبی؟
    خب اسم...!
    ببین من گهگداری می نویسم اما همیشه میام واسه همین الان دارم دنبال اسم واسه دخمل خوشگلت می گردم...خب ببین از تجربه شخصی خودم من عاشق اسمم هستم چون خیلی تکه.سعی کن واسش همچین اسمی بداری که همیشه حس خاص بودن رو داشته باشه.حالا یک چی بگم که هی غصه نخوری نشد آلما بذاری،جدیدا هر کسی رو میبینم گذاشته آلما!
    خب از اسمهای ترکی...آیسان و آیسون و آیتین خیلی قشنگه.اما اون سومی سخت تلفظ میشه.
    بعدش اسم های کردی خیلی قشنگن...کژال مثلا.همشون خیلی معنی دارن.یا آوین مثلا،آوین یعنی عشق.
    بعدش اسم های عبری رو هم نگاه کن خیلی قشنگن.خودم لیا رو دوست دارم ،ایلانا هم نازه.
    باز هم خواستی بگو!:))
    پاسخ:
    سلام عزیزم ممنون :)
    آره اسم تک خوبه. جدی؟ من فکر میکردم آلما تکه!

    اسم ترکیا رو پیشنهاد دادم همسر گفت نه!

    کژال خیلی سخته. آوین قشنگه :)

    الهیییی مرسی از لطفت. ببین من اسمای ارمنی هم حتی گشتم!

    پیشنهادهای من:

    صبا

    مهرسا😉

    پاسخ:
    متشکرم عزیزم :**
    آخی عیب نداره دو تایی یه اسم خوشگل پیدا می کنید. ماهور هم قشنگ بودا.
    یاسی اینا رو ببین چه نازن تو اسباب بازیهای آلما از اینا هم بخر یا خودت براش درست کن (آیکون یه خواهر شوهر فضول)
    http://booktolearn.com/?p=6039#more-6039

    http://booktolearn.com/?p=6874#more-6874

    ببین من چند روزه علاف این سایتم کلی مجله چوب و منبت ازش برداشتم :-) بعد مجله روبان دوزی دانلود کردم از ذوق دارم میمیرم حالا یکی نیست بهم بگه اصلا بلدی سوزنو از کدوم ورش نخ میکنن!؟
    پاسخ:
    ایشالا... منم ماهور دوست دارم :) باباییش میگه اگر قرار باشه اسم دستگاه بزاریم نوا بهتره. بابای خودم اون سری گفت ابوعطا هم هستا :)))))))

    خواهر شوهر فضول عاااااااااااااشقتممممممممممم :)))))))))


    ای جااااااانممممممم مرسی مریم 3>
    فقط اینکه من کلا نخ و سوزنم از هم تشخیص نمیدم :))) ببینم شاید هنرهای خفته‌ام شکوفا شد!

    ای جانم ذوق کردی :) روبان دوزی؟؟؟؟؟؟؟؟ بیخیال :)))))


    چ همسر لوسی خون ب دل زن باردار میکنه اخه اینم حرفه که ادم متاهل بگه بک گراند وفلان ...زن غصه میخوره مخصوصن باردار وحساس
    پاسخ:
    اینو جواب داده بودم نمیدونم چرا نیست الان!
    نوشته بودم اینم نظریست ! 
    :))

    سلام

    اسم زیاده عزیزم. غصه نخور. ان شاالله یه خوبشو پیدا میکنی

    منم یه چند تا اسم بگم بعد برم:

    ترنم

    عسل

    شیدا

    دلارام

    مونا

    سارینا

    سارا

    هلیا

    و...

    میشه تا شب برات اسم ردیف کرد

  • ستاره درخشان
  • سلام
    یه زمان یهو از اسم یاسمن خوشم اومد به همسرم پیشنهاد دادم اسم دختر آیندمون باشه ،گفت یاد یاسمنگله می افتم! من نمیشناسم تو میشناسیش؟:)
    حالا هم از اسم گلسا خوشم میاد و اینو پیشنهاد میدم.:)
    پاسخ:
    سلام عزیزم 
    یاسمنگولا :)) تو یکی از سریالای مهران مدیری بود دیگه
    چرا مردا همش میگن یاد این میوفتم یاد اون میوفتم :/ دیروز سر نهار بهش گفتم یه تداعی دیگه جا داری :)) یه بار دیگه اسم بگم تداعی کنی دیس با پلوهاش تو سرته :))) میگم فریماه میگه فرجامی! میگم دنیز میگه مصطفی دنیزلی :))

    ای جاااانممممم گلسا 3> مرسی عزیزم دوستش داشتم 
    آماندا ( اسم ترکی هست در پناه خدا ...خارجکی هم هست...)
    پرنیان
    پریا
    جانان
    رستا

    پاسخ:
    ای جانم :) چه معنی قشنگی هم داره 

    متشکرم عزیزم :*
  • نسترن قدیم
  • هوراااا گلسااااا 
    گلسا قشنگه 
    بین این همه اسم پیشنهادی گلسا بدجور به دلمان نشست 
    ترنم هم قشنگه :P 

    یادش بخیر گلسا اسم دختر دبیر شیمی دبیرستانمون بود نورا اسم دختر دبیر دین و زندگی 

    در راستای یاد چی میفتم من با شنیدن کژال یاد پدال افتادم :P 

    شاید منطقه شما اسمای ترکی کم باشن ولی من اینجا دیگه اسم با آی میشنوم حالم بهم میخوره :( 

    تا " یاد چی میفتم " بعدی بدرود :P 
    پاسخ:
    آره منم گلسا از همه بیشتر به دلم نشست با گلبو که یاس الان گفت بهم. 

    تو روحت عزیزم :))))))))
    من خواننده خاموشم چون خودم هم دنبال اسم دختر هستم اسمهایی که پسندیدم رو میذارم برات
    اول از همه اسم خودم
    سارا
    نیکا
    مانا
    هانا
    آوا
    تارا
    اینا فعلا یادم اومد
    کلا به نظر من اسم دختر اگر به آ ختم بشه خوش آوا تر و قشنگتره
    پاسخ:
    عزیزدلم ینی تو هم دخمل داری 3>

    ممنون گلم مرسی 
    آره به آ که ختم شه قشنگ‌تره 
    :)
    سلام
    منم یه خواننده قدیمی تقریبا خاموشم
    یاسی جون لاله. ملینا. لادن هم قشنگن عزیزم
    دوستت دارم. مراقب خودتو الما کوچولوی ما هم باش
    پاسخ:
    سلام عزیزم فک کنم یادمه تو رو :) 
    متشکررررررررررر از پیشنهاداتت

    عزیزدلممم ممنون گلم :***

    منم خیلی با آلما موافق نیستم

    از نظر آوایی زیبا نیست به نظرم

    پاسخ:
    :)
    دیگه نمیزاریم که!
    سلام یاسییییییی من یکم به همسرت حق میدممممما ولی دیگه اینهمه وقت میدونست اسم انتخابی آلماس خب زودتر میگفت دیگه:دی 


    خب منم میخوام اسم بگم :دی
    یاسی اسم ترکی نارین قشنگ نیست؟ 

    غیر از اون جانان هم قشنگه ! به دختر موفرفری هم میخوره هااااا..تکرارش کن! جانااااااااان :دی


    بعدش اینکه من یه دختر میشناختم کوچولو و ناز اسمش 
     گلبو بود :) خیلی خوشم اومد ..


    :)))))))))) وای یاسی مردم از دست پدرت از خنده:))))))) ابوعطا:)) یاسی ماهور اسم پسرهههههه فک کنم :))


    گندم هم خیلی قشنگه! 


    یاسی پارلا هم قشنگه اسم ترکیه یعنی "بدرخش! تابناک شو! 

    راستش یه اسم شمالی هم دوست داشتم قبلا "مانلی " بود یعنی بمان برایم..

    دادلی هم که یعنی بانمک ! به دختر لپ گلی وفرفری میخوره:)))9
    الیسا : دختری که مانند گل انار لطیف است

    سارین:ترانه

    بعدش اینا هم خوبن دیگه: نفس نگاه 



    بعدش اینکه یاسی اسامی مذهبی غیر از فاطمه و زهرا و معصومه چیزای متنوعی هستاااااااااا



    مثلا اسم دختر من "لئا"س میشه گفت مذهبیه :دی
    ببین اینا رو
    آلاء : نعمتها
    آیه
    ستیلا (satila) : نام دختر امام موسی کاظم و لقب حضرت مریم
    ضحی(ضحا): سپیده صبح،در قرآن بهش قسم خورده شده
    محیا : یکی از صفات خدا ،زنده و پویا
    نورا : درخشان ،تابان(از نور میاد)
    یامین : اسم مادر حضرت یوسف،(مادر بنیامین)


    پاسخ:
    سلام عزیزمممم اول برو دفتر، غیبتتو موجه کن بعد بیا :/ انگار مثلا یه روز نباشی باید جواب پس بدی :))))))))))

    آره همسر من کلا تاخیر داره :) صداش بین 4 تا 6 ماه بعد از هر اتفاقی درمیاد :)))

    نارین قشنگه :) الهیییی نمیدونم چرا هنوز بچه به دنیا نیومده ماها مطمئنیم موهاش فره :))))
    وای گلبو 3> عزیزکم :*

    :))) ماهور قبلا که دختر بود! سالار عقیلی اومده بود خندوانه من ندیدم البته میگن اسم پسرش ماهور بوده من تعجب کردم.

    جانمممم دادلی خوبه :)

    در کل ممنون از پیشنهاداتت. ستیلا هم خیلی برام عجیب بود که عربیه.
    راستی نسترن جان صدایم را میشنوی؟ اگر مقدور است همینجا ایمیلت را بذار تا ارسال کنم رمز را! دست یاسی هم درد نکند :دی
    پاسخ:
    خانوم نسترن توجه بوووونوووومای :)
    یاسی راستی... دنبال اسمی باش که با هربار صدا زندنش حالت خوب شود...اسم های زیبا فراوون هست...تینا و مریم و لیلا و...
    اما اسمی بذار که یاد حال خوبی بیافتی...
    مثلا مگه نگفتی رنگ خوشبختی بی شک آبیه؟ خب بذار "آسمان" !! بیخیال اینکه شبیه چیه یا طولانیه یا چی...  مهم اینه که یاد خوشبختی بیافتی :) بعد برای دخترت که از اسمش بگی واسش کلی زیباتر میشه تا اینکه مثلا بگی لیلا دوست داشتم:))

    البته مثال بود!::))
    پاسخ:
    ای جانمممم آره :) شاید منم منتظر همینم. چون اسم قشنگ زیاده. شاید منتظر اون حسم که از اسمش بگیرم. 

    تشکر گلم
    لالایی ها خیلی غمگینن اما ارامش بخشن
    من اینو خیلی دوست دارم حفظش کردم.
    اهنگش هم اومد بیرون با صدای مرجان فرصاد



    بودنت هنوز مثل بارونه،

    تازه و خنک و ناز و آرومه

    . حتی الان از پشت این دیوار که ساختند تا دوستت نداشته باشم.

    اتل و متل! بهار بیرونه.

     مرغابی تو باغش می‌خونه.

     باغ من سرده، همه‌ی گل‌هاش پژمرده دونه دونه.

    بارون بارونه، بارون بارونه، ...

    دلم تنگه، پرتقال من!

     گلپر سبز قلب زار من!

    منو ببخش، از برای تو هر چی که بخوای میارم.

    اتل و متل! نازنین دل!

    زندگی خوبه و مهربونه.

    عطر و بوش همین غم و شادی کوچیک و بزرگ‌مونه.

    آهای زمونه! آهای زمونه! این گردونه‌اتو کی داره می‌چرخونه...

    بودنت هنوز مثل بارونه،

     

    هاچین و واچین! عسل شیرین!

    قصه‌مون هنوز ناتمومه.

    از این‌جا به بعد کی می‌دونه که چی سرنوشت‌مونه؟

    بارون بارونه، بارون بارونه، ...



    :)

    پاسخ:
    ای وای یاسی یاسی من عاشق این ترانه ام ♥♥♥♥
    تفاهم تا کجا آخه؟ '))))

    میدونی چقدر من با این گریه کردم... یکی دو سال پیش 
    آلما عشق اول و آخر من هست یاسی. دست خودم هم نیست. به وقتِ مادر شدن باید هر طور شده رضایت همسر رو بگیرم! ;)

    ماهور و ماهک هم زیبا هستن

    پارلا چه اسم قشنگیه! خیلی خوش لفظ و معنیه
    پاسخ:
    عشق منم هست :'( همینجا تا همیشه صداش میزنم آلما.
    حالا هر اسمی که تو شناسنامه اش گذاشتیم اینجا آلماست :)

    ایشالا خدا قسمتت کنه عزیزم یه تپل خوردنی;-)
    آره .... جان ماهک کوچولو♥

    آره :-)
    یه اسمه پیشنهادیه دیگه : پرنا .. یه سری اسمای ناز دار هم هستن مثه : مهرناز ، دلناز ، گلناز ..
    پاسخ:
    ای جانم ممنون عزیزم
    پرنا بانمکه
    از اون نازدارا یکی ترکیشو دیدم تلناز ینی دختری با گیسوی قشنگ 
    استقبال نشد :/
    یاسی یه طومار نوشته بودم دستم خورد صفحهع بسته شد یعنییییییییییییییییییییییییییییییی اااااااااه...



    یاسی  تو اسامی کردی خیلی بگرد قشنگ زیاد داره
    آلیا: غنچه ی گل
    آوین :عشششششق
    ژینا:زندگی
    روژدا:مادر زندگی

    پاسخ:
    ای وایییی طفلکی ://
    آره کردی هم قشنگه. آوین خوبه خیلی :-)
    مرسی گل گلی :**
  • نسترن قدیم
  • ایمیل تقدیم شد :P

    با تچکر :P
    پاسخ:
    ارسال خواهد شد
    تمام!
  • مامان محمدامین
  • عزیزمی.وقتی بیاد اسمش هم باهاش میاد.غصه اسم رو نخور.شاید الما میزاشتی بعدها خودت درگیری داشتی باهاش.خیلی دوست دارم ببینم دخمل نویسنده ی ما بالاخره چه اسمی رو میگیره.
    یادش بخیر من پره اکلامپسی داشتم تو بارداری.حتی از ترس دور ازجون از دست دادنش توخونه به اسمش هم فکر نکردیم.شایدهم تک تک فکر می کردیم ولی به زبون نیاوردیم.فردای روزی که به دنیا اومد همسرم اومد تو اتاقم وگفت:تو اسانسور یهو اسم محمدامین به ذهنم اومد.والان می بینم نامی برازنده تر از این اسم برای کودکم نبود.
    غصه لالایی رو نخور.مگه من مردم.کلی لالایی لری با لهجه یادت میدهم
    پاسخ:
    آخی ایشالا.
    عزیزدلممم هرچی که گذاشتم میگم بهت حتمن.
    الهییییی طفلک چقدر اذیت شدی :(
    عزیزدلم ایشالا همیشه صحیح و سالم کنار هم باشین

    نااازی .... ممنون چقدر تو ماهی ♥♥♥♥
  • عسل نوی نو
  • اسم پیشنهادی منم  راحیل-- رها -حسنا-نیکا-دینا-پریا-
    پاسخ:
    مرسی عسل گلم :**
    دینا بهتر بود آز همه ♥
    انتخاب کن-_- من ظهرم یخواستم بخوابم هی ذهنم درگیر اسم بود هی اسم رد میشد تو آسمون :| والا..تو خواب گیسو به ذهنم رسید تو هم که مو دوست داری قشنگ تر از تلنازه :))


    پاسخ:
    عزیزمممم الهیییی قبون ذوقت واسه نی نی :-)

    گیسو... خیلی نازه :-) 
    خوب شد الما نداشتی. چون الما غیر از معنای سیب معنی نگیر هم میده تو ترکی. چند تا اسم خوب دخترونه:
    پریا، هلیا، بهار، آیلین، سحر، آیدا، آیلار، حسنا، یاسمن، سروین، ریحانه، سودا، مهسا
    بین اینا اسم هایی که با ای شروع میشن ترکی هستند.
    پاسخ:
    آره به معنای نخر و نگیر هم هست اما خیلی دوستش داشتم
    متشکرم عزیزم از پیشنهاداتت :******
    یاسی اسم داداش من رو بابام اینا با بدبختی از ثبت احوال اجازه گرفتن...  تو ثبت احوال بعد ها نوشته بود این اسمو کلا  7 نفر تو ایران دارن! بعدشم کلا باز از لیستشون خارج کردن! حالا نه اسم عجیبیه نه غیر ایرانیه نه مال شخصیت سیاسیه هست ... 
    ککلا پروسه اسم گذاری از اولش تا اخرش خیلی پدر دربیاره -_-

    مخصوصا واسه دختر انتخاب اسم سخته... اگه نینی پسر بود شونصدتا انتخاب خودت داشتی:))

    اسم پسر من مامان قربونش بره دانیاله :))  الان داشتم میگشتم تو یه سایت بعد اسم پیشنهادی وئاسه خواهر دانیال زده بود "دانژه" به نظرت قشنگه؟:| تو اصولا یاد یه چی میفاتی یا چی افتادی؟:))
    پاسخ:
    چه بامزه فقط هفت نفر! این ثبت احوالم احوالاتش خوش نبس انگار یه چیزایی میزارن گاهی آدم متعجب میشه بعد خیلی چیزارو که عادی تره گیر میدن.

    آوووره 
    ای جان دخترا همه چیشون خاصه دیگه :-)
    دانیال قشنگه ♥
    یاد دراژه افتادم :|
    :)))))
    فدای تو. پس حالا که زحمت کشیدی یه پسر هم اضافه کن به دعات دیگه
    راستی, لازکه هنش, اول باباشونه
    :-*:-*
    مرسی بامحبت جوابمو دادی مادراسمانی
    پاسخ:
    :)))) پس اول دعا کنم پدر پیداش شه ;-) 
    اسم مذهبی پسروونه بخوام بزارم علی رو ترجیح میدم . یا امیررضا

    عزبزمی :*
    داشتم لالایی ها رو میخوندم بعد رسیدم به یکی گفتم چه خوبه غگینم نیس کپی گنم واسه یاسی 
    الالالا، گل آلو، 
    دوخوشو سیب زرد آلو.
    الالالا، گلم باشی،
    بخوابی بلبلم باشی،
    تسلای دلم باشی. 
    الالالا گلم دخو، گلم بیدار،
    گلم هیچ وقت نشه بیمار.

    بعد رسیدم به اینجا :|

    الالالا لالاش می یاد،
    صدای کفش آقاش می یاد،
    آقاش رفته زن گیره،
    کنیز صد تومن گیره


    ننهِ دلش از آقاش پر بودا :))  
    پاسخ:
    :))))) خدا نکشتت از کجا گیر آوردیش 
    :))))))))))

    لالایی ماه و مهتابه
    لالایی مونس خوابه
    لالایی قصه ی گل هاس
    پر از آفتاب پر از آبه
    لالایی رسم و آیینه
    لالایی شعر شیرینه
    روون و صاف و ساده
    زلال مثل آیینه
    لالایی گرمی خونه
    لالایی قوت جونه
    لالایی میگه:یک شب هم
    کسی تنها نمی مونه
    لالایی آسمون داره
    گل و رنگین کمون داره
    توی چشمون درویشش
    نگاهی مهربون داره
    لالایی های ما ماهه
    بدون ناله و آهه
    بخون لالایی و خوش باش
    که عمر غصه کوتاهه


    :دی




    پاسخ:
    عزیزمممم ممنون گلم ♥♥♥♥♥♥
    اسمشو بذار " آوا "
    پاسخ:
    ممنون عزیزم :-) آوا قشنگه ولی تو فامیل داریم 

    سلام

    "هیوا "

    به نظرم اسم جذابیه

    البته

    "شادی"

    هم میتونه براتون شادی آور باشه

    "هستی"

    هم به عنوان پیشنهاد سوم ذکر میشه

    تمام زندگی تون

    :)))

    ایشالا خوش قدم باشه و سلامت . . .

    پاسخ:
    سلام عزیزم :)

    هیوا هم خوبه دوستش داشتم اتفاقا 

    ممنون دوست خوبم :******

    سلامت باشی گلم 
    ممنونم بخاطر تعریفی که از حواس و حافظم داشتی :))))))))
    نوا.... اینم قشنگه . ولی چرا من فکر میکردم ه دو چشم داشت !!؟؟؟
    یه اسمی شبیه اهورا بود ولی اهورا نبود . شبیه این بود .

    پاسخ:
    خواهشمندم :)


    دیگه خیلی حافظه‌ات خوبه :))

    هاااااا....پیداش کردم . : ماهور
    اینو من خیلی دوستش دارم . یادمه وقتی این پست رو نوشتی و من این اسم رو دیدم به شوهرم گفتم ماهور قشنگه ؟ هیچی نگفت چون همون اعتقاد اسم اصیل ایرانی رو داره . . ولی من خیلی دوسش دارم خیلی...
    میگم اون عکسی که اخر این پستی که توش از اسم گفته بودی ، من تا حالا ندیده بودم !!!!!
    چقدر حس خوبی داشت . منم امروز...دقیقا امروز یه گلدون شمعدونی خریدم . دوست داشتم شمعدونی عطری باشه ولی نداشت البته مطمین نیستم توی اپارتمان خوب رشذ کنه و شاید خشک بشه اگه خوب رشد کرد میرم عطری ش هم میگیرم .
    پاسخ:
    آهاااان ماهور :) منم دوستش دارم... خیلی نازه فک میکنم یه دختریه که دامناش چین‌چینیه :)

    الهیی آخه اونو فک کنم یکم بعدش به درخواست دوستان اضافه کردم. واااای چه خوب به سلامتی ایشالا رشد میکنه. چقدر ماهن شمعدونیا 3>
    دیدی پست یاس روT_T
    پاسخ:
    کدوم؟ 
    غیر گریه مگه کاری میشه کرد؟ 
    این؟

    اوهوممم :((
    سر کلاس رفتار سازمانی وسط درس یکهو یاسی درونم میگه اِ "رویا" هم قشنگه! :دی 

    پاسخ:
    الهی بگردم که من و آلما مختو اشغال کردیم :)))))

    الهی دست حق باشه پناهت

    گلهای رازقی تن پوش راهت

    الهی برکت سفره ت بمونه

    همیشه زندگی باشه به کامت

    الهی تا قیامت زنده باشه

    لب مادر ببوسه روی ماهت

    الهی کوله بارت وقت رفتن

    شفا باشه بپوشونه گناهت


    این تیتراژ پایانی سریال کوچه اقاقیا بود با صدای رضا عطاران، آهنگشم شاد بود! میتونید لالایی بخونیدش برای دخترک عزیزتر از جانتان :)

    پاسخ:
    ای جان مرسی گلم :) انقدر من دوسش داشتم :))
    مادر خواهر زاده ی جانم؟ خوبی؟:)
    پاسخ:
    و آن زمان که تو این را نگاشتی صخره جان جانم... ما سر کلاس آزمون‌های عینی و فرافکن وول میخوردیم و با درد پا میسوختیم و میساختیم :)))))))
    آیسل و آیسان چی طور است؟؟
    پاسخ:
    من آیسان دوست میداشتم پدر بچه با آی مخالفه :)))
    سلام ابجی بزرگه
    بعد کلی تاخیر
    اگه اسم خودتون...نبود من قطعا اونو پیشنهاد میدادم
    اینا رم یه نگا بندازین
    آیلا 
    نوا
    روسا
    آیلی
    دلسا
    پینار که تلفظ ترکیش پ نار میشه
    یامور
    سوگل
    سارگل
    سانای
    نازلی
    شانلی
    پارلا
    شانار
    ترانه
    ترلان
    تاتلی
    تام آی
    ایپک

    پاسخ:
    سلام گلمممممممم جات خالی بودااااا بسیار :)
    اسم خودمو بچه‌ها تو پیشنهاداشون گفتن منم با عینک دودی از بغلش رد شدم و زبان به دهان گرفتم لو ندادم :))))
    نوا الان بین من و همسرم بالاترین رای رو داره!
    من اسامی که آی داره و ترکی دوست دارم. همسرم مخالفت میکنه :/

    مرسی خوشگلم :**
    اصلا چه طوره اسمش رو بذاری شهناززززززززززززززززززززز
    هم ناز داره هم شاه داره هم آریاییه ،هم هیچی دیگه کلا خیلی قشنگه:)))
    پاسخ:
     حیف که اسم یکی از دوستای نزدیکمه
    و از آن مهم‌تر.... مرگ بر آمریکا و شاه خائن :))))))))) استغفرالله اصلا مرگ بر اسراییل!

    افرا 
    نغمه
    نیلا
    یادم رف اینارو
    پاسخ:
    ای جانم ممنون عزیزم 
    نغمه رو همسرم هم پیشنهاد داد من گفتم نه!
    یاس خانوم؟؟
    اسم داداشت چیه مگه؟؟
    بعدش هم ممان محمد امین؟؟؟
    به منم لالایی لری یاد بدین لطفا...ترجیحا بختیاری!(:
    لفطـــــــــــــــــا...

    پاسخ:
    خانوما جوابگو باشین :))

  • وقایع نگار
  • من همش اسمای خیلی خاص تو ذهنم میاد که کمتر کسی گذاشته باشه
    دوست ندارم اسما تکراری باشه
    به نظرم اسم یه عنوان مقدس و خیلی شخصیه
    مثلا من دوست دارم اسم بچۀ نداشتمو بذارم شایلین یا شارونا
    خیلی بی دلیل تو این مقطع این فکرو میکنم
    شاید بعدا نظرم عوض شه :))
    پاسخ:
    منم تکراری بودنشو دوست ندارم.
    اوخ چقدرررر خاص بودن اینا! شارونا بانمکه :) تا حالا نشنیده بودم.

    :))) خیلی بی دلیل!! 
    آره نظر آدم در مقاطع مختلف عوض میشه
    من بیست و دو سالم بود باران و بهار و نهال و بنفشه دوست داشتم :) آخریه خیلی شمالیه :)
    اوووووه میبینم همه مثل من پیشنهاد اسم دارن یاسی جون...
    منم اسم اصلی که انتخاب کردم برا فسقل خانم خیلی کمتر از اسم نتیش دوست دارم، هنوزم نتونستم باهاش ارتباط برقرار کنم با وجودیکه به همه هم اعلام کردیمش.. 
    شما همسرت ارتباط قلبی نمیگیره، من خودم!!!! 
    یاسی من اگه میتونستم اسم دخترمو "محیا" میذاشتم، واقعا دوستش دارم، ولی متاسفانه محیا داریم تو فامیل (شکلک ناراحت) 
    حالا به تو پیشنهادش میدم (چشمک)
    پاسخ:
    ای جوووونمممم فسقل خانووووم 3> عزیزکم :)
    الهییی
    ممنون عزیزم 
    ایشالا سلامت به دنیا بیان دخترا :) اسمشونم عادت میکنیم دیگه! 
  • مریم بانو
  • سلام عزیزم برای لالایی خوندن منم مشکل داشتم توی نت که میگشتم اکثرا غمگین بودند تا اینکه کتاب 48 لالایی برای 4 فصل رو خریدم مشکلم حل شد تو شهر کتابا دارن امیدوارم به دردت بخوره
    پاسخ:
    سلام عزیزممم واقعا ممنون متشکر. جگرم خون شد از بس با این لالایی‌ها اشک ریختم :)))
    ای جانممممم
    سلام نه نه المای بامعرقت و مهربون 
    خوش اومدییییییییی 
    پس میبینمت امروز:) هورااا
    پاسخ:
    سلام عزیززززز
    موتوچکر :)

    :*
    :)))))

    انقدر میگم که شاید چشم خدا هم تر بشه ....
    پاسخ:
    :****
    :-)
    ;-) خوبی عروس؟{یااادت نره من فامیل داماااادما}
    دامادمون خوبه کچلش نکردی که هنوز؟اذیتش که نمیکنی؟ 
    بچمون چطوره؟:-D:-D 
    فامیل شوور بازی رو بلدم نه؟؟!؟
    کارای سنگین نکن به بچه مووون فشار میاد:-P:-P
    ;-)
    پاسخ:
    خووووبیم عزیزمممم :))) فامیل شووور بازی از کجا یاد گرفتی خاک به سرم با کی پریدی؟ رفیق ناباب؟؟؟؟:)))) کچل بود از اولشم :))))

    چشممم 
    :****
    با این تنها در سکوت پردیم منم یاد گرفتم:-D

    اونا که همش شوخی بود مواظب خودت باش مادر خواهر زاده ی منننننن 
    یاسی؟دخترتو میذاری با پسرم بازی کنه؟! با پسر نداشته ام؟!
    پاسخ:
    :))))))))) 

    فدات عزیزم


    آره چرا که نه. بچه‌اتم حتمن مث خودت مهربونه :) 
    ابجی بزرگه هم همسر هم شما خیلییییی خوش سلیقه می باشید نوا رو من از بین اسمایی که نوشتم واقعا دوس دارم و امیدوارم قطعی بشه 
    پاسخ:
    ای جان :-) 
  • وقایع نگار
  • منم یه سری عاشق نهال بودم :)) مُدم بود اتفاقا
    تو سریالای ایرانی...
    بنفشه آره بوی بهار و شمال میده :)
    هر اسمی یجور قشنگه! شارونا آره، معنیشم قشنگه 
    پاسخ:
    آخییی :))
    معنیشم میگفتی خوب! 
    من خیلی  دیر اومدم.ولی خب نظرمو میگم اکثر لالایه غمگین هستن.مامانم همیشه آجیم که کوچولو بوده واسش این لالایی رو میخونده :لالا لالا گلم باشی عزیز دلبرم باشی ... بعد فکر کن با چه حزنی میخونده که طفلی آجیم گریه اش میگرفته میگفته گلم باشی نگوووو.
    به نظرم اگر بتونی خودت از خودتو فی البداهه یه چیزایی براش بخونی بهتره بیشتر به دلش میشینه ترجیحا غمگینم نباشه گناه داره طفلی.همچین شادم نباشه که خواب از سرش بپره پاشه برقصه.
    پاسخ:
    الهیییییی عزیزکمممم ♥♥♥ طفلی آجیت :-) 
    راس میگی فکر خوبیه ;-) 
    عسل هم پیشنهاد میشه آبجی بزرگه
    پاسخ:
    متشکرم عزیزکم :-)
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">